חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא רק גז: בשרב הבא – הממשלה תאשר הפעלת יחידה פחמית נוספת

בעקבות הפסקות החשמל הנרחבות באזור המרכז - בשרב הבא תופעל באשקלון יחידה פחמית נוספת לייצור חשמל מוגבר בעיקר לתושבי חוץ - על חשבון בריאות תושבי אשקלון והסביבה | מילן מועלם

בשל השרב הכבד, חל זינוק עצום בשימוש במוצרי חשמל ביום שישי האחרון, מה שהוביל לקריסה רחבה של רשת החשמל בעיקר במרכז הארץ ולהפסקות חשמל ממושכות. בדיעבד התברר כי החברה הממשלתית, חברת נגה לא דרשה מחברת החשמל להיערך לשרב ועל כן פעלו תחנות הכח כבימים רגילים.

אלא שכאן נחשפת ההפקרות המתמשכת על גבם של תושבי אשקלון. אמנם העיר לא חוותה הפסקות חשמל בסוף השבוע על אף השרב אך כבר כעת ברור כי בשרב הכבד הבא – תושבי אשקלון יאלצו להתמודד עם גזירה נוספת – הפעלת יחידה פחמית נוספת לטובת ייצור חשמל מוגבר לתושבי המרכז.

כזכור, בממשלת בנט-לפיד תכננו לקדם את הרחבת דוראד על מנת להגביר את ייצור החשמל למרכז אלא שההתנגדויות הנחרצות מצד חבר המועצה איתי סהר, עו"ד תמר קידר וארגוני איכות הסביבה סייעו להקפאת ההחלטה. בממשלה הנוכחית אישרו כזכור בשבוע שעבר את הרחבת דוראד – שוב על חשבון בריאות תושבי אשקלון ומבלי שעיריית אשקלון תתנגד.

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, חברו הטוב של גלאם האשים אמש את ממשלת בנט במשבר במשק החשמל: "השבוע העברתי בממשלה החלטה על תגבור ייצור החשמל, לאחר שהממשלה הקודמת נמנעה מלקבל החלטות עקב לחצים", צייץ בגאווה למרות ההשלכות החמורות על בריאות תושבי העיר.

בחברת החשמל האשימו את נגה, החברה הממשלתית על ניהול משק החשמל, שלא התריעה על היערכות מיוחדת למזג האוויר החריג ועל כן לא הופעלו יחידות פחמיות נוספות באשקלון – מה שבהכרח יקרה בשרב הגדול הבא. מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, אמר הבוקר ברדיו 103: "היו לנו 2 יחידות כוח לייצור חשמל שלא התבקשנו להפעיל אותן, אחת בחדרה ואחת באשקלון. הן פעילות ואין איתן שום בעיה. אני לא מפעיל את מה שאני רוצה כשאני רוצה".

דוראד. צילום: בני מור

 

ח״כ אברהם בצלאל מש"ס הגיש אמש שאילתא לכץ בה כתב: "בחום הכבד אלפי משפחות נותקו מהחשמל, בנס נמנעו אסונות. לאירוע חריג שכזה יש להיערך מבעוד מועד, לא יעלה על הדעת מצב שבו בשנת 2023 יישבו אלפים רבים מנותקים ממערכת החשמל בחום הכבד. אנו מבקשים מהרשויות הרלוונטיות תשובות על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה".

ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר היום, לקיים דיון במליאת הכנסת על אופן קבלת ההחלטות וההיערכות הנדרשת למזג אוויר קיצוני, לרבות גיבוי ע"י ייצור מקומי או מתקני אגירה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום שישי האחרון היה שרב כבד ברחבי הארץ שגררה בהתאמה צריכת חשמל גבוהה. הצריכה הגבוהה הובילה לתקלות ולהפסקות חשמל יזומות. מצב זה בו אזרחים מוצאים את עצמם בחום כבד ובעת ההכנות לשבת ללא חשמל, מחייב דיון מקיף במליאת הכנסת על היערכות למזג אוויר חריג, לרבות גיבוי ע"י ייצור חשמל מקומי או אגירה".

עוד נכתב כי יש לדון "על אופן קבלת ההחלטות להורדת השאלטר ובחירת האזורים בהם יהיה הפסקת חשמל ומשך ההפסקה, וכן על מסירת הודעה טלפונית לתושבים לפני הפסקת חשמל יזומה".

"הנהלת העיר חלשה": אחרי אישור הרחבת דוראד – איתי סהר עולה להתקפה

לא סופרים אותנו: חצר אחורית במדינת ישראל ושמה העיר אשקלון

ברוך דיין האמת: דוד בניטה הלך לעולמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בעקבות הפסקות החשמל הנרחבות באזור המרכז - בשרב הבא תופעל באשקלון יחידה פחמית נוספת לייצור חשמל מוגבר בעיקר לתושבי חוץ - על חשבון בריאות תושבי אשקלון והסביבה | מילן מועלם
דילוג לתוכן