חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא סופרים אותנו: חצר אחורית במדינת ישראל ושמה העיר אשקלון

הסיבה בגללה צריכה עיריית אשקלון לסגור את הדלת לפוליטיקאים - עד למימוש הבטחות | מילן מועלם

כתבה חשובה פורסמה הבוקר ע"י העיתונאי שמוליק חדד בידיעות אשקלון – כזאת שצריכה להדאיג את כולכם. עיריית אשקלון טענה בתגובה לתחקיר של חדד כי היא פועלת נגד מזהמים בעיר אך בפועל מלבד התבטאויות נגד חברת קצא"א – דבר לא נעשה. ומי האחראית הישירה לכך? ממשלת ישראל.

עיריית אשקלון ממשיכה לארח בתחומה שרים וחברי כנסת ואפילו לקחת לסיבוב קולינרי את רה"מ בנימין נתניהו אך בפועל – למרות דיבורי סרק של שנים על מיגון, הטבות מס ומלחמה אמיתית בזיהום החשמל, אשקלון נמצאת בתחתית סדר העדיפויות הממשלתית. בעוד העיר שדרות מוגנה באופן מלא על חשבון המדינה, תוכנית למיגון אשקלון שעלתה בממשלה הקודמת ואושרה על ידי ראש העיר תומר גלאם (ונגנזה), הסתפקה בהלוואה לאנשים שגם ככה אין ביכולתם להעתיק את מקום מגוריהם לבתים עם חדרי ממ"ד. לעג לרש על מלא. 

בממשלה הנוכחית, לה הצביע ראש העיר ואף היה פעיל מרכזי בפריימריז של הליכוד – יחד עם עובדי עירייה וחברי מועצה נוספים, אוהבים להגיע לאשקלון בזמני לחימה ומיד בסיומה. זה מצטלם טוב, זה מגיע למהדורות החדשות וזה טוב לרייטינג האישי. אלא שהשידור מסתיים והשואו נגמר – הממשלה שוכחת שוב ושוב ושוב את אשקלון. עד כה אין תוכנית למיגון העיר, אף צעד לא נעשה בנושא ושלא יספרו לכם סיפורים – צעד שכזה צריך לעבור הליך ממושך שיכול לקחת שנים. אישור ועדת כספים, אישור מליאה, חזרה לועדת כספים ושוב מליאה ובאמצע עוד חיפוש אחר מקור תקציבי – כך שאם אתם שומעים בחודשים הקרובים הבטחות למיגון – דעו שמדובר באחיזת עיניים ותו לא. 

ומה לגבי הטבות מס? נקווה שאם אתם תושבי חוץ לא הגעתם לעיר כדי לזכות בהטבות שכן בכל ממשלה בשנים האחרונות הבהירו כי אין היתכנות כלכלית לתקצב הטבות מסוג זה עבור עיר כל כך גדולה. במקביל למצוקת תושבי אשקלון, חבר הכנסת אלמוג כהן מקדם בימים אלו הצעת חוק שתעניק לתושבי באר שבע הטבות מס (שמעתם נכון) בשיתוף ראש העיר רוביק דנילוביץ שלא נח לרגע ופועל ימים ולילות למען התושבים והבהיר כי לתושביו מגיעות ההטבות ועל הממשלה האחריות למצוא לכך מקור.

ומה לגבי זיהום האוויר? ובכן, עיריית אשקלון לא נקטה בשום צעד כנגד ההחלטה להרחיב את תחנת הכח דוראד שאושרה בשבוע ע"י חברו הטוב של תומר גלאם, שר האנרגיה ישראל כץ. במקום לרבוץ בלשכתו ולדרוש פתרון לזיהום – כץ העביר ללא הפרעה את ההחלטה בממשלה ובקרוב יתווסף זיהום נוסף לעיר עם תחלואת הסרטן הגבוהה ביותר בישראל. אמירה זו שיצאה ישירות ממשרד הבריאות נותרה באוויר. איש לא טרח לצאת למאבק, איש לא טרח לסגור כבישים, להקים אוהלי מחאה או להתנגד להוספת זיהום. איש גם לא טרח לדרוש הקמת ועדה מיוחדת שתבחן את השפעות זיהום האוויר הכבד על חייהם (ומותם) של תושבי העיר מסרטן. 

דוראד. צילום: בני מור

אז בעוד בבאר שבע נמצא התהליך בשלב מתקדם לקבלת הטבות מס, במרכז נאבקים נחרצות נגד ייצור חשמל באזורם שכן הסכנות ברורות לכולם ובשדרות תוקפים בתקשורת את הממשלה ומקבלים תקציבי עתק – באשקלון מסתפקים בהצהרות ברשתות החברתיות. לסיכום, תושבי אשקלון צריכים להבין כי לא מיגון, לא הטבות מס, לא מלחמה בזיהום האוויר וללמוד לחיות עם זה, בעזרת ה' כמובן.

בשרב הכבד: כך טיפלו בכלבים בכלבייה העירונית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הסיבה בגללה צריכה עיריית אשקלון לסגור את הדלת לפוליטיקאים - עד למימוש הבטחות | מילן מועלם
דילוג לתוכן