חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הנהלת העיר חלשה": אחרי אישור הרחבת דוראד – איתי סהר עולה להתקפה

דוראד תורחב וחבר המועצה איתי סהר עולה להתקפה בזמן שיתר חברי המועצה שותקים: "אם לא תנקט מלחמה בכל האמצעים כנגד ההחלטה ההזויה הזו - הנהלת העיר הנוכחית תהיה אחראית ישירה ברשלנותה ובחולשתה למוות ולתחלואה של תושבי אשקלון" | מילן מועלם

בישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע אושרה התכנית להרחבת תחנת הכוח דוראד בדרום אשקלון. יו"ר האופוזיציה במועצת העיר איתי סהר פעל לדחיית התכנית בעבר ולמרות אזלת היד של הנהלת העיר הביא גם לעיכוב התכנית – אך ההישגים הללו בוטלו על ידי ההחלטה הנוכחית.

ממשלת ישראל אישרה השבוע את הרחבת תחנת הכוח דוראד באשקלון, זאת למרות החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות שקבעה בעבר כי התכנית תידחה ובמקומה יוקמו תחנות כח באזור המרכז. החלטה זו עקבה אחר ההחלטה כי חשמל יש לייצר סמוך למקום צריכתו.

דוראד. צילום: בני מור

הנהלת העיר אישרה בעבר בהסכמה את הגדלת תחנת הכוח דוראד – וזאת למרות שתחנת הכח היא בין עשרת המפעלים המזהמים ביותר בישראל, למרות שאשקלון מובילה במדדי התחלואה הארציים הקשורים למזהמים – ולמרות שתחנת הכוח רוטנברג היא בין חמשת המפעלים המזהמים בישראל.

מי שהופיע בפני הוועדה לתשתיות לאומיות באותו מועד הוא חבר מועצת העיר מהאופוזיציה עו"ד איתי סהר שאף הגיש התנגדות בשם תושבי העיר והופיע בוועדה. לטענותיו של סהר "אין שום הצדקה שחשמל לכל חלקי הארץ ייוצר באשקלון כאשר נזקי הזיהום מוחלים על תושבי העיר, וכאשר במקומות בהם צורכים את החשמל המיוצר כאן – אין ייצור חשמל כלל. במיוחד כאשר הולכת החשמל למקומות הללו במחוזות המרכז והצפון מחייבת כשלעצמה ייצור של יחידות רבות יותר והזיהום נגזר מכך גם. תושבי אשקלון אים סוג ב' ולא יחלו וימותו כדי לייצר חשמל למרכז ולצפון".

הוועדה קיבלה עקרונית את העמדה לפיה יש לייצר חשמל סמוך למום צריכותו וקבעה כי התכנית להרחבת דוראד תידחה, וכי יוקמו תחנות במחלף קסם, באזור ראש העין ובחדרה.

קרדיט: ענת קזולה, קיו עלית

על פי סהר: "ברור מעבר כלל שאלה שהאשמים בהפקרות ומי שנתנו לממשלת ישראל לקבל את ההחלטה הזו נגד תושבי אשקלון הם גלאם והנהלת העיר החלשה שבמקרה הטוב נרדמה בשמירה. הם מפקירים את חיינו. כל אשקלוני שנותן לדבר הזה להתרחש מקריב את היקרים לו. שרי הממשלה מציינים במפורש שמעורבות ההנהגות העירוניות במרכז הארץ היתה שיקול מדוע לא לפתח תחנות כח שם – אלא אצלנו, בדיוק בשל ההנהלה העירונית הרופסת והכנועה באשקלון המובלת על ידי תומר גלאם".

סהר הוסיף: "פרט למצגות ולמריחות לא נעשה דבר. מדובר בנזק אדיר לדורות קדימה שחובה עלינו למנוע. ההחלטה הנוכחית מבהירה שחור על לבן – אם לא תנקט מלחמה בכל האמצעים כנגד ההחלטה ההזויה הזו – הנהלת העיר הנוכחית תהיה אחראית ישירה ברשלנותה ובחולשתה למוות ולתחלואה של תושבי אשקלון, שיאבדו את חייהם כדי לספק חשמל לתל אביב. החלטת הממשלה מוכיחה מעל כל ספק שלא סופרים את הנהלת העיר הזו בשום מקום ושאתגרי העיר האמיתיים גדולים עליהם".

תגובת העירייה לטענות לא התקבלה עד לרגע זה ותובא אם תתקבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דוראד תורחב וחבר המועצה איתי סהר עולה להתקפה בזמן שיתר חברי המועצה שותקים: "אם לא תנקט מלחמה בכל האמצעים כנגד ההחלטה ההזויה הזו - הנהלת העיר הנוכחית תהיה אחראית ישירה ברשלנותה ובחולשתה למוות ולתחלואה של תושבי אשקלון" | מילן מועלם
דילוג לתוכן