חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אודות בדיקת קולונוסקופיה

קרדיט לתמונה Freepik

בדיקת קולונוסקופיה הוא למעשה בדיקה פופולרית במיוחד אשר מתבצעת על מנת לאבחן ולטפל במגוון מחלות הקשורות במעי הגס. למעשה, קולונוסקופיה מאפשרת הסתכלות ישירה על המעי הגס, בעוד כי ניתן לבצע את הבדיקה במסגרת שורה רחבה של פעולות שונות, בין אם מדובר על נטילת דגימת רקמה, כריתת פוליפים וכיוצא בכך. יחד עם האמור, חשוב לציין כי בדיקת קולונוסקופיה היא בדיקה אשר מתבצעת על ידיו של גסטרואנטרולוג, בעזרת החדרה של אנדוסקופ מבעד לפי הטבעת של המטופל. למעשה, מדובר על צינור גמיש ודק במיוחד, אשר מחזיק בקצה שלו במצלמה זעירה. במסגרת הבדיקה, מבחין הגסטרואנטרולוג בצילומי הוידאו של המעי הגס של הנבדק באמצעות זום משמעותי, מה שמעניק לא את האפשרות לאתר בעיות כאלו ואחרות. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר ולוודא כי אתם מגיעים מוכנים אל מעמד הבדיקה, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל המידע שתצטרכו להכיר בנושא.

המטרה המרכזית של בדיקת קולונוסקופיה

החשיבות העיקרית שטמונה בביצוע של בדיקת קולונוסקופיה פרטית היא במניעה של סרטן במעי הגס שכן, עליכם לזכור כי מדובר על המחלה הממארת הנפוצה השנייה בגודלה במדינת ישראל ובמערב כולו. יחד עם זאת, חשוב לא פחות לזכור ולהכיר בעובדה כי מדי שנה מתגלים מעל ל-3,000 חולים במחלה, בעוד כי כשליש מהמאובחנים מצליחים להיפטר ממנה על פי הסטטיסטיקות. למעשה, סרטן המעי הגס היא מחלה שמתחילה במרבית המקרים כגידול שפיר שגדל בצורה איטית במעי, למשך תקופה ארוכה במיוחד. על כן, אותו פרק זמן הוא הגורם המאפשר זיהוי והסרה במהלך הבדיקה, טרם הפך הגידול לממאיר. אי לכך, אפשר לומר בצורה חד משמעית כי סרטן מעי הגס היא מחלה ברת מניעה, בעוד כי בדיקת קולונוסקופיה פרטית נחשבת לבדיקה מוצלחת במיוחד.

כיצד מתבצעת בדיקת קולונוסקופיה?

תחילה, יש לציין כי בדיקת קולונוסקופיה מתבצעת תחת טשטוש, כזה שמאפשר למטופל לעבור את הבדיקה במינימום קשיים ומאמץ. טרם תחילת הבדיקה, בודק הרופא המטפל את החולה באמצע האצבע במטרה להרגיש ממצאים באזור פי הטבעת. לאחר מכן, מחדיר הרופא את הצינור מבעד לפי הטבעת של הנבדק. במסגרת הבדיקה ממלא הרופא את חלל המעי של המטופל באמצעות אוויר, במטרה לנפחו. על כן, מדובר על פעולה שמטרתה העיקרית היא לשפר את תנאי הראייה של הרופא במהלך הבדיקה. בחלק מהמקרים, מעידים המטופלים השונים על תחושת לחץ קלה, או לחילופין תחושת אי נעימות כתוצאה מפעולת הניפוח. לאחר מכן, מתקדם הרופא עם המצלמה לאורך כל המעי הגס, במטרה לסרוק את מבנה המעי לצד שלמות ותקנות הרקמות בו. זאת בעוד כי תהליך ההתקדמות לאורך כל המעי הגס הוא תהליך שאורך כ-20 דקות ומתבצע בצורה איטית, על מנת למנוע פספוסים כאלו ואחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן