חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף – מדריך שימושי

יח"צ – עו"ד איתן שניידר

פציעה עקב תאונה אינה רק אי נוחות, היא יכולה להיות חוויה טראומטית של ממש. ההתמודדות עם המצב ותהליך השיקום עשויה לגבות משאבים רגשיים וכלכליים רבים. המפתח לניהול מיטיב של המצב טמון בהיכרות עם הזכויות שלכם בהליך תביעת הפיצויים והבנת טווח האפשרויות הזמין לכם. תביעות נזקי גוף שונות יתנהלו מול גורמים שונים ועשויות לדרוש מענה משפטי מובחן. כדי לסייע לכם לנווט בכלל המורכבויות בהליך זה, חיברנו כאן מדריך שימושי וגם הכנו לכם כמה טיפים יעילים שכדאי לקחת בחשבון.

אילו פציעות ייחשבו כנזקי גוף?

ראוי לציין כי בנזקי גוף נכללות לא רק פגיעות פיזיות, אלא גם נפשיות. ככל שהנזקים נגרמו לאדם כתוצאה מתאונה, רשלנות או בכוונת מכוון, קיימת עילה לתביעת נזיקין. פציעות פיזיות המקיימות עילה לתביעה יכולות לנוע בין חתכים קלים וחבורות לפציעות קשות כגון עצמות שבורות, קטיעות או פגיעות ראש. פגיעות פסיכיאטריות כוללות בין השאר הפרעת דחק פוסט טראומטית, התפתחות פוביות וחרדות, דיכאון ונזקים נפשיים אחרים הפוגעים בתפקודו של הנפגע.

האם כדאי להגיש תביעת נזקי גוף?

חשוב שנזכור, ההחלמה מפציעות בגין תאונה יכולה להיות ארוכה ומורכבת. לעתים קרובות, היא עשויה לפגוע ביכולתנו לעבוד ולהשתכר כראוי, מה שעשוי לגרור השלכות כלכליות רחבות היקף. האפיק לקבלת פיצויים בגין אובדנים אלו הוא בין היתר הגשת תביעה נזיקית. מעבר לעובדה שהתביעה תאפשר לנפגע למצות זכויותיו, הפיצויים יספקו קרקע כלכלית יציבה שתאפשר לכם להחלים בראש שקט ונקי מדאגות.

ההוצאות הרפואיות, עלויות השיקום ואובדן ההכנסות עלולים להצטבר במהירות, ולהוות נטל משמעותי עליכם ועל משפחתכם. לכן, תזמון הגשת התביעה כאמור עשוי להיות קריטית. חשוב לציין, כי לתביעה יש ערך הרתעתי חשוב המעביר מסר  – יש לכם אחריות. תביעת הפיצויים יכולה לעתים לגרום לשינויים מהותיים בנוהלי הרשויות, חברות הביטוח, הארגון או העסק הנתבעים, לגרום לשיפור הבטיחות ולקידום צעדים מונעי תאונות.

כיצד יכול עורך דין נזיקין לסייע?

עורך דין מומחה בתביעות נזקי גוף  יכול לעשות את כל ההבדל בתוצאות התיק שלכם. איש מקצוע זה מביא עמו היכרות מעמיקה עם החקיקה החלה בתחום נזקי הגוף ויוכל לסייע לכם בבניית אסטרטגיה משפטית מקיפה, מעמיקה ומשכנעת. עורך הדין יסייע לכם באיסוף כלל החומר הראייתי, יגבש טיעונים חזקים על בסיס פסיקות והלכות עדכניות וינהל עבורכם את המשא ומתן מול חברות הביטוח. עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף מכירים היטב את אופי ההתנהלות של חברות הביטוח ואת הטיעונים הנפוצים בהם הן משתמשות כדי לדחות תביעות. הניסיון כאמור, מאפשר לעורכי דין מומחים בנזקי גוף  לטפל בהתנגדויות מבעוד מועד ולטעון טיעונים חזקים על מנת לממש את  זכויותיכם.

טיפים שכדאי להחזיק בראש

לקראת הגשת התביעה, אלו כמה צעדים שכדאי לנקוט בהם.

  • נפצעתם? חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי באופן מיידי: מעבר לעובדה שטיפול בזמן יכול למנוע התדרדרות, הדבר מהווה תיעוד חשוב מאין כמותו בזמן אמת לעניין הפציעות.
  • יש לתעד היטב את כלל המסמכים הרלוונטיים לתביעה. בין השאר, יש לצלם את זירת התאונה בקפדנות, לשמור פרטי קשר של עדי הראייה (במידה וישנם), לשמור את כלהחומר הרפואי ולדאוג שכל תלונותיכם בגין הפציעות יתועדו במלואן.
  • חשוב מאוד להתנהל בתבונה מול חברות הביטוח, מאחר והן ככל הנראה ינסו לשכנע אתכם להתפשר על סכום נמוך בהרבה מהמגיע לכם. חשוב להיוועץ בעורך דין לפני קבלת כל הסדר פשרה.

עורך דין איתן שניידר הינו מומחה בתחום נזקי הגוף. משרד עורכי דין שניידר אלכסנדרובסקי, הינו בעל אחוזי הצלחה מצויינים בתביעות פיצויים בגין נזקי גוף. לפרטים נוספים על תהליך תביעת נזקי גוף ותיאום שיחת ייעוץ, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן