חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סרטן הערמונית – סימנים מקדימים ודרכי טיפול

קרדיט לתמונה Freepik

בדרך כלל, כאשר מדובר על השלבים המוקדמים של סרטן הערמונית, הרי שכמעט ולא ניתן לאתר סימנים מקדימים שכן, אותם סימנים מופיעים רק בעת בה הגידול מתחיל להתרחב ולהפעיל לחץ על מעבר השתן בצינור השופכה, מה שעשוי להוביל לקשיים במתן שתן, עלייה בתדירות השתן, כאב במהלך השתן ולעיתים אף מצבים של פליטת זרע ונוכחות דם בשתן. באותה הנשימה, חשוב לציין כי אותם תסמינים מופיעים גם במצבים של גידול שפיר באזור בלוטת הערמונית. על כן, במצבים בהם הסרטן כבר שלח גרורות לעצמות, הרי שעולה הסיכוי לכאבים בעצמות, באגן, בגב התחתון או ביריכיים.

מתי כדאי להיבדק?

ככלל, אין המלצה ספציפית לגבי ביצוע בדיקה לצורך גילוי סרטן הערמונית, אך באותה הנשימה חשוב לזכור כי הדרך המקובלת הינה מתבססת על סקרים אשר מעלים כי כדאי לבצע את הבדיקה בקרב גברים בגיל 50 ומעלה. למעשה, מדובר על בדיקה דם שבאמצעותה בודקים את רמת החלבון אשר מופרש על ידי הערמונית שכן, אותו חלבון נחשב לסימן משמעותי לאבחון הסרטן שכן, בעת בה רמת ה-PSA גבוהה, הרי שהדבר מצביעה על חשד סביר לסרטן הערמונית בקרב אותו מטופל. זאת בעוד כי כאשר ישנו חשד להימצאות הסרטון אצל המטופל, בין אם בעקבות רמות PSA גבוהות ובין אם בעקבות סיבות גנטיות כאלו ואחרות, תהליך האבחון מתבצע בביופסיה של הערמונית, כאשר בחלק מהמקרים, עולה הצורך לביצוע בדיקת MRI לפני הביופסיה.

טיפול בסרטן הערמונית

כאשר מדובר על טיפול בסרטן הערמונית, הרי שישנם מגוון אפשרויות טיפול, כאשר הדבר תלוי באופן ישיר ברמת הגידול הסרטני, מיקומו ומצבו הבריאותי של המטופל. תהליך הטיפול ייקבע באופן אינדיבידואלי בהתאם לכל הפרמטרים הללו ובהתאם להמלצתם של הגורמים הרפואיים השונים, בעוד כי בין האפשרויות הקיימות תוכלו לפגוש ב:

  • בקרה ומערב – במקרים קלים בהם התגלו גידולים ממאירים בודדים וקיים סיכוי גבוה שהגידול לא יתפשט ויגדל, הרי שהטיפול היחיד שיוצע עבור אותו מטופל יהיה טיפול מעקב.
  • כריתה מקומית/פוקלית – מדובר למעשה על כריתה אשר מתבצעת על ידי הכנסה של פרובים דקים עם אנרגיה המתלווה אל סוגים שונים. כמו כן, חשוב לזכור כי מדובר על שיטה חדשה שנמצאת בבדיקה בחלקה הנרחב.
  • כריתת בלוטת הערמונית – למעשה, מדובר על שיטת טיפול אשר מתבצעת במצבים בהם הגידול לא פיתח גרורות והוא מתאפשר לכריתה.
  • הקרנות חיצוניות – טיפול בסרטן הערמונית באמצעות הקרנות חיצוניות היא שיטת טיפול אשר מתבצעת בקרב מטופלים מבוגרים שעברו את גיל 70, או לחילופין במצבים בהם מדובר על מחלה מקומית מתקדמת.
  • טיפול הורמונלי – טיפול הורמונלי היא שיטת טיפול המשומשת במצבים בהם התפתחו גרורות סרטניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן