חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה השקיפות?

פרוטוקולים מהוועדות השונות של עיריית אשקלון, כלל לא מעודכנים באתר ואינם חשופים לציבור. האם הוועדות מתכנסות או שמא לא? כל הפרטים | מילן מועלם   

איפה השקיפות? לפני כשנה עלתה סוגיית חשיפת פרוטוקולים מוועדות העירייה לציבור הרחב באתר העירייה. כבר אז התברר כי למרות שישנה חובה להציג את המידע לציבור באמצעות אתר האינטרנט של העירייה, בעירייה לא ממהרים לתפעל את האתר ולעדכן אותו בשגרה וכנדרש.

נציין כי ישנן ועדות שאין חובה להציג לציבור את עשייתן אך מה עם אלה שזכות הציבור לדעת? ביקור באתר העירייה מעלה כי פרט לוועדת ההתקשרויות, העירייה לא טרחה לעלות פרוטוקולים מאף ועדה אחרת. 

פרוטוקול ועדת השמות האחרון שנמצא באתר הוא מחודש נובמבר 2020, פרוטוקול אחרון של ועדת הכספים עלה באוגוסט 2020 וועדת ההקצאות והמשנה לתמיכה עודכנה רק בשנת 2017.

תגובות

עו"ד תמר קידר, אמרה ל'סקופ':"ישנן ועדות חובה וועדות רשות. על פי סעיף  166 לפקודת העיריות על ועדות והחובה להתכנס לפחות אחת לשלושה חודשים. מועצת העיר אשקלון יכולה להסדיר את נוהל עבודת הוועדות. לא מפתיע לראות שאין פרסומים של פרוטוקולים של ישיבות ועדות החובה או ועדות הרשות של עיריית אשקלון. מועצת עיריית אשקלון לא פועלת בשקיפות הן בהעדר פרסום של  הצעות לסדר של ישיבות המועצה, והן בהסתרת הפרוטוקולים של הוועדות שמובאים לאישור המועצה.  במקרה זה, ניתן להסיק את אחת משתי המסקנות הבאות: או שראש העיר וחברי המועצה לא דואגים לפרסם פרוטוקולים של ישיבות משום עדיין לא הפנימו  שעיריית אשקלון והנעשה בה, זה סוד ולא רכוש פרטי שלהם או שבגלל שהוועדות לא מתכנסות במועדים על פי הנדרש בחוק, ולכן אין מה לפרסם.  אם לא עובדים ולא מתכנסים, מה יפרסמו?".

כשפנינו השבוע לתגובת העירייה התברר כי איש אינו באמת יודע האם הוועדות התכנסו בשנה החולפת ומה נעשה בהן אם בכלל. 

מעיריית אשקלון נמסר:"העירייה פועלת להעלאת פרוטוקולי ועדות לאתר העירייה בהתאם לנדרש ולהוראות החוק. ככל שיש פרוטוקולים שטרם מופיעים באתר, הם נמצאים בהליך הנגשה לטובת ציבור הגולשים עם מוגבלויות או שאינם נדרשים על פי חוק". 

חבר המועצה, עו"ד איתי סהר, יו"ר ועדת הביקורת אמר: "הפרוטוקולים באתר העירייה צריכים להיות מעודכנים, זה חלק ממנהל תקין ושקוף. אפנה להנהלת העיר בעניין בהקדם". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

פרוטוקולים מהוועדות השונות של עיריית אשקלון, כלל לא מעודכנים באתר ואינם חשופים לציבור. האם הוועדות מתכנסות או שמא לא? כל הפרטים | מילן מועלם   
דילוג לתוכן