חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוועדת הכספים לעבודת מטה

גלאם הגיע לכנסת לקראת דיון בוועדת הכספים:״הגיע הזמן שתושבי אשקלון יקבלו את מה שמגיע להם בצדק ולא בחסד, במעשים ולא בדיבורים״ | מילן מועלם

ראש העיר, תומר גלאם, הגיע הבוקר (שני) לכנסת לדיון בוועדת הכספים בנושא הצעת החוק למתן הטבות מס לתושבי אשקלון. בדיון הוחלט כי יוקם מטה מיוחד שירכז את כל הקשיים העומדים בדרך להטבות מס במשרד האוצר ומשרד המשפטים. בסיום ההערכות, יעלו כל הסוגיות שוב לועדת הכספים, משמע, הדרך לאישור ההטבות עוד ארוכה.

כזכור, בחודש יוני האחרון אישרה הכנסת, פה אחד, בקריאה טרומית את ההצעה של ח״כ אלכס קושניר להטבות מס לאחר שראש העיר שנכח בהצבעה, ביקש מכלל חברי הכנסת, מכל סיעות הבית, להצביע בעד ההצעה.

תומר גלאם בכנסת

 

*יו"ר ועדת הכספים,ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר היום בדיון הכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק שיזם ליישוב תחת איום מיידי: "הצעת חוק זו נועדה לעשות צדק עם עשרות אלפי תושבי אשקלון והסביבה, שבמשך יותר מעשור נמצאים תחת אש ונמצאים תחת איום מיידי.

איום מיידי זה כשאתה חי בכוננות ספיגה והתפתח בך אינסטינקט של בחינת הסביבה וחיפוש מתמיד אחר חלל ממוגן כלשהו בסביבתך לא רק בעת סבבי לחימה, אלא גם בשגרה. איום מיידי זה כשהילד שלך קופץ ומביט בך בבהלה רק כי שמע רעש של אזעקת אמבולנס בחוץ.
איום מידי זה כשאמא לא מספיקה לרדת 4 קומות למטה ולרוץ עוד 100 מטר למקלט הקרוב עם ילדיה.
איום מידי זה כאשר קשיש מוותר מראש על הניסיון להגיע למקלט ופשוט נשאר חסר אונים בביתו בזמן המתקפה הרקטית.

תושבי אשקלון והסביבה נשארו מופקרים לאורך הרבה שנים. בזמן שאחיהם בעוטף עזה ובשדרות זכו למיגון, לאיזורי עדיפות א׳ ולהטבות המס (שלא תבינו לא נכון, זכו בצדק רב), תושבי אשקלון והסביבה נשארו ללא מענה, ללא הטבות המס, ללא איזור עדיפות א׳ מלא וללא מיגון. יותר מ 10,000 יחידות דיור ועשרות מוסדות חינוך ומוסדות ציבור פשוט חשופים לירי רקטי ולתושבים יש רק 30 שניות כדי למצוא מחסה שפעמים רבות אינו נמצא בסביבה.

זה משפיע על בריאות הנפשית של ילדינו, זה משפיע על החוסן והחוזק הנפשי של ההורים, זה משפיע על העסקים, שנאלצים לנהל שגרת חירום תמידית ונפגעים כלכלית לאורך שנים. ולכן התושבים המדהימים של אשקלון והסביבה זכאים גם למיגון וגם להטבות כלכליות על הסבל, העמידות הגבוהה והגבורה שהפגינו במשך שנים.

ח"כ קושניר, צילום: דני שם טוב

אני מודע לביקורת מתושבים של ערים נוספות אשר סופגות אש בשנים האחרונות ולא נמצאות בטווח הזמן של 30 שניות וגם לערים האלה חייב להימצא פתרון ואני אהיה כאן כדי לעמוד על זכותם להיות מוגנים. אך כעת, אני מבקש מכולם לגלות הבנה וסולידריות, הרי כולם יודעים שאשקלון והסביבה סופגות אש יותר מכל מקום אחר מחוץ לעוטף לא רק במהלך סבבי לחימה, אלא גם בזמן ״הטיפטופים״.

אנחנו נתחיל היום את הכנת החוק לקראת הקריאה הראשונה במליאה. אני מודע למורכבות ולקושי שקיים בהצעה הזו, אך אני פונה גם לאנשי המקצוע שנמצאים כאן. גלו הבנה וחמלה לאזרחים ואזרחיות שחיים בתנאים בלתי נסבלים של איום מתמיד על חייהם ופגיעה בלתי פוסקת בשגרת החיים שלהם. תנו לנו פתרונות, תגידו איך כן ואל תגידו איך לא".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

גלאם הגיע לכנסת לקראת דיון בוועדת הכספים:״הגיע הזמן שתושבי אשקלון יקבלו את מה שמגיע להם בצדק ולא בחסד, במעשים ולא בדיבורים״ | מילן מועלם
דילוג לתוכן