חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החלפת נתניהו הפכה לאובססיה" 

שר המודיעין אלי כהן עוקב בדריכות אחרי הסקרים ולא רגוע. בראיון לסקופ הוא מבקש מתושבי אשקלון לא להישאר בבית ביום הבחירות, מבטיח לא לאפשר גרעין לאיראן וחושף את דעתו על בנט וסער: "מתחזים לימין" | מילן מועלם | צילום: אופיר אייבי, לשכת השר 

למרות כל המשברים, שנה די מוצלחת עברה על שר המודיעין, אלי כהן. בתקופה קצרה מאוד, הצליח כהן לפעול לחיזוק היחסים של ישראל עם מדינות אפריקה, ולפני כחודש ערך ביקור רשמי היסטורי וראשון של שר ישראלי בסודן.

עוד הישג שעבור כהן, חשוב לא פחות, הוא פרוייקט ממריאות, המעודד בני ובנות נוער מהפריפרייה לשרת ביחידות הסייבר והטכנולוגיה, פרוייקט שמרגש מאוד את כהן בכל פעם שהוא מדבר על הייחודיות שלו.

בשבוע שעבר ביקר כהן באשקלון, בזמן שכולם חיכו לראש הממשלה בנימין נתניהו, והתקבל באהדה וחמימות, כמו שרק האשקלונים יודעים לתת.

כהן אמנם יודע שאשקלון היא עיר של ליכודניקים, אבל הפעם, החשש במפלגה הוא אמיתי ובראיון לסקופ קורא השר לתושבים לא להיכנס לשאננות, מביע דעתו על גדעון סער ומספר על הביקור ההיסטורי בסודן.

נבחרת בשבוע שעבר ליו"ר מטה הבחירות של הליכוד, מה מצבכם לקראת הבחירות ביום שלישי?

"אנחנו בהחלט רואים שמערכת הבחירות קשה ומאתגרת. אנשים כבר עייפים כי מדובר בסבב בחירות רביעי ויש גם את סוגיית הקורונה אבל חשוב לנו מאוד שאנשים יצאו להצביע. אנחנו רואים שדווקא במקומות בהם אחוזי התמיכה גבוהים, אחוזי ההצבעה נמוכים. הפעם אנחנו רוצים לפחות 61 מנדטים כדי שנוכל להרכיב את הממשלה".

מה האתגר הגדול שלכם במערכת הבחירות הנוכחית?

"אחד האתגרים הגדולים הוא שנפתלי בנט וגדעון סער מתחזים לימין אבל רוצים רוטציה עם יאיר לפיד. הם ימליכו את יאיר לפיד לראשות הממשלה אם רק יקבלו כח לכך ואני מקווה שזה יחלחל לכל מי שקורא את הראיון כדי שנוכל לעשות שינוי".

הערכה שלך, כמה מנדטים תקבלו?

"יש כבר סקרים שמראים שאנחנו סביב 61-62 מנדטים ".

עם כל הכבוד, ארבע סבבים של בחירות. למה שיבחרו בכם שוב אם אין יציבות?

"אני מאמין שבסופו של דבר הציבור יעריך את מבצע החיסונים, פתיחת הכלכלה וגם את העובדה שניצלו חייהם של עוד אלפי אנשים. אנחנו המדינה המערבית הראשונה שמנצחת את הקורונה. מי שהצביע לנו בבחירות הקודמות אין סיבה שלא יצביע לנו גם הפעם. לכל זה תוסיפי את הסכמי השלום ההיסטוריים שחתמנו בשנה האחרונה. יש לציבור אפשרות לבחור בין ממשלת ימין יציבה לבין ממשלת לפיד עם רוטציה של 3-4 אנשים שרוצים להיות ראש ממשלה. הציבור חכם".

ואם אתם תרכיבו את הממשלה,לא תהיה רוטציה?

"ראינו שזה לא עובד".

אתם תמיד מדברים על יאיר לפיד, מידי פעם גם על בנט. את גדעון סער אתם כלל לא מזכירים. מה הסיבה?

"ככל שעובר הזמן גדעון סער נחלש.הוא רוצה להיות ראש ממשלה אבל אתה לא יכול להיות ראש ממשלה עם 9-10 מנדטים. עם כל הכבוד, "רק לא ביבי", זה לא מספיק ולא אג'נדה. הוא לא יכול לעשות יותר טוב מאיתנו כמעט באף תחום".

יחסית לביקורת המשמעותית שיש על נתניהו בתקשורת, אתם מצליחים לשמור על יציבות. איך אתם עושים את זה?

"חלק גדול מהתקשורת בישראל מגוייס והפך את החלפת נתניהו לאובססיה אבל הציבור מצליח לזהות את זה ולא נסחף. שימי לב שהתקשורת לא עושה השוואה בין ישראל לאירופה. הייתי השבוע בכנסים, אירועי תרבות, מסעדות, כנסים פוליטיים וזה לא קורה בשום מקום אחר, אבל לא מדברים על זה. יש לנו התמודדות ולא רק מול השמאל. אני גאה בערכים של הליכוד, במסורת ובשמירה על הזהות שלנו, אנחנו רוצים להמשיך להוביל את המדינה".

אשקלון היא עיר ליכוד מובהקת, איך אתם עושים את זה?

"אני מאמין שזה נובע מכך שתושבי אשקלון רואים את התנופה המדהימה שהעיר נמצאת בה וכאן המקום להגיד שתומר גלאם הוא אחד מראשי הערים הטובים שיש במדינת ישראל. הוא דאג להביא תקציבים חסרי תקדים לעיר. עוד כשהייתי שר התעשיה והכלכלה, פתחנו מפעלים ואישרנו הקצאות, אני נהנה להגיע לעיר ולראות את הפיתוח בה. אני חושב שתושבי אשקלון רואים ומעריכים את העשיה של הליכוד".

אם תרכיבו שוב את הממשלה, מה האתגרים העומדים בפניכם?

"קודם כל, להחזיר את העובדים למעגל העבודה ולשקם את הכלכלה. כשהייתי שר התעשיה והכלכלה, עד ערב משבר הקורונה פתחנו מפעלים והורדנו את האבטלה למתחת ל-4%. כפי שטיפלנו באבטלה כך נטפל גם במשבר הכלכלי.  יש לנו התמודדות גם בפן הבטחוני מול ארצות הברית ואיראן בהסכם הגרעין. לא ניתן בשום אופן שיהיה לאיראן גרעין. אין לי ספק שרק הליכוד יכולים להוביל את ישראל בדרך הטובה ביותר".

לסיום, לפני חודש ביקרת במצרים. מה אפשר לספר על הביקור?

"נכון, ועוד לפני זה הייתי בסודן בביקור היסטורי. במצרים ביקרתי בשארם א שייח, ביקור בטחוני וכלכלי שיחזק את השלום בין המדינות ויהפוך אותו לשלום חם. אנחנו מתכננים לפתח עם מצרים גם שיתוף פעולה כלכלי. אנחנו מוכיחים שאפשר לעשות שלום מתוך שלום ומתוך עוצמה. עשינו את זה בלי ויתורים, בלי החזרת שטחים ובלי מדינה פלסט ינית. דרך הימין הוכיחה את עצמה ומדינות נוספות בדרך".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שר המודיעין אלי כהן עוקב בדריכות אחרי הסקרים ולא רגוע. בראיון לסקופ הוא מבקש מתושבי אשקלון לא להישאר בבית ביום הבחירות, מבטיח לא לאפשר גרעין לאיראן וחושף את דעתו על בנט וסער: "מתחזים לימין" | מילן מועלם | צילום: אופיר אייבי, לשכת השר 
דילוג לתוכן