חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב אביטן: "הצבעת ש"ס, קיבלת ביבי"

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, מסכם את השנה הסוערת שחלפה עליו בממשלה, קורא לתושבים לבחור רק בש"ס, מתכוון להמשיך לפעול למען אשקלון בכנסת ולא מוצא זמן לנוח: "זמין 24 שעות למען תושבי אשקלון, אני לא צריך קרדיטים, יש מי שלקח אותם על דברים שכלל לא עשה" | מילן מועלם 

סדר היום של הרב יעקב אביטן, תמיד היה עמוס ולא צפוי, אך בשבועות האחרונים הוא עמוס עוד יותר. הוא מתחיל את היום בעבודה השוטפת של המשרד לשירותי דת, מסתובב מנקודה לנקודה בכל רחבי הארץ, מוסר חיזוקים, מפתח מקוואות במקומות נידחים וחילוניים וממנה רבני ערים, וזה רק על קצה המזלג.

כשהוא מסיים את הלו"ז היומי הוא מגיע למטה ש"ס באשקלון, כדי לדרבן את הפעילים ולהבהיר לכל המתלבטים שמי שרוצה לקבל ממשלת ימין חזקה והפעם גם יציבה, עליו לבחור בש"ס. ההסברים בהמשך.

הרב אביטן, שמונה לפני תשעה חודשים לשר לשירותי דת ע"י מועצת חכמי התורה ובהמלצתו של אריה דרעי, צפוי להמשיך בתפקיד גם בממשלה הבאה ובראיון לסקופ לקראת הבחירות, הוא מסרב להתרגש מדבריו של אביגדור ליברמן על הציבור החרדי,מדבר בהרחבה על הצורך בממשלת ימין יציבה ועל התרומה הציבורית האמיתית של מפלגת ש"ס.

עוד לפני שנגיע לפוליטיקה, איך אתה הרגשת עם הדברים של ליברמן שהציע להעביר את החרדים למזבלה?

"לכל אדם יש מה להציע במרכולתו, לליברמן כנראה יש זרעי שנאה ושיסוי. במרכולתנו בש"ס יש אהבה, הכלה, נתינה וכל מה שאנחנו עושים זה לדאוג לחלשים, לקרב יהודים ולשמור על הזהות היהודית. אני גאה שזה מה שיש לש"ס להציע".

ועדיין, מדובר באמירה קשה מאוד במדינת היהודים.

"את יודעת מה היה קורה אילו היינו אומרים את זה על הרוסים. זה רק מצביע על ההבדל התהומי בינהם לבין תנועת ש"ס".

אתה מכהן כשר לשירותי דת בחודשים האחרונים, למרות איומי הבחירות ברקע, מה הצלחתם להשיג בתקופה הזו?

"במשרד הדתות עסקנו במינוי רבים ערים, במקומות בהם לא היו רבנים תקופה ממושכת. הבאנו רבנים איכותיים והצלחנו באמצעות המועצות הדתיות לספק שירותי דת למנייני החצרות כולל כסאות, שולחנות, סידורים, מצננים, אוהלים. דאגנו לשמור את המקוואות ברמת ניקוי מאוד גבוהה. ההישגים של ש"ס בשנה החולפת כבירים. בראשם, ההישג של שר הפנים, הרב אריה דרעי, פרוייקט כרטיסי המזון שזה הישג שאין אותו לשום שר. אנחנו שומרים על ארץ ישראל. אני אחראי על יהודה ושומרון וההתיישבות הצעירה ואנחנו דואגים להם והם יודעים להעריך. אנחנו בתקופה קשה בה רוצים לאפשר לכל אחד להתגייר ולהכניס חמץ למרחב הציבורי. אנחנו פועלים למנוע את זה ולמנוע התבוללות. לא ניתן שהזהות היהודית תפגע".

איך אתם מתכוונים להתמודד עם ההחלטות האחרונות של בג"צ?

"אם לא תהיה לנו ברירה, הפעם נחוקק חוקים. אם נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות, נחוקק אותה".

מאיפה נובע העליהום על היהדות?

"לצערי כל מי שתומך בביבי חוטף. אם היינו תומכים בלפיד או סער היו נושאים אותנו על כפיים. יש אג'נדה היום: "רק לא ביבי". ביבי ראש ממשלה מצויין שלא ישן לילות למען מדינת ישראל ויש לו את האיש הנבון והחכם, המנוסה והמוכשר ביותר הרב אריה דרעי לצידו. זה השילוב היפה. אתה מצביע ש"ס אתה שומר על נתניהו. בש"ס כולם תומכים בבנימין נתניהו, אין עריקים כמו בליכוד. צריך לתת כח לש"ס לשמור על ביבי".

ומה יקרה אם ש"ס לא תהיה חזקה? 

"הרפורמים, קבוצה קיקיונית וקטנה מובילה לפילוג והתבוללות וכל מה שההורים שלנו שמרו בחו"ל על היהדות, אותם גורמים הורסים כאן ותהיה התבוללות קשה. בית המשפט העליון פוסק שמותר חמץ בפסח, פוסק לחלק את הכותל שיהיו שם נשים וגברים יחד. עוד מעט עלולים לפסוק שלא תהיה ברית מילה ולא להדליק נרות בחנוכה. זה מה שיקרה אם ביבי לא ימשיך בראשות הממשלה ואם ש"ס לא תהיה חזקה".

▪️▪️▪️▪️▪️

רגע לפני שהכנסת פוזרה, התקבלה החלטת ממשלה במסגרתה אשקלון תזכה למאות מליוני שקלים לפיתוח וקיבלה את אזור עדיפות לאומית א' המדובר, לאזור התעשיה הצפוני.

מי שפעל מאחורי הקלעים ולא קיבל את הקרדיט על כך כלל, הוא השר אביטן, שדחף יחד עם השר דרעי את קידום ההחלטה בצינורות המקובלים.

"אני דאגתי לאזור עדיפות לאומית א' יחד עם שר הפנים.אשקלון קיבלה הרבה מאוד תקציבים והישגים. יכולנו להשיג דברים הרבה יותר גדולים לטובת העיר אבל גורמים מקומיים כאן הסתפקו במועט ועצרו את ההישגים שלנו. אנחנו נמשיך לפעול בכל מקרה לפיתוחה ושגשוגה של העיר".

בעצם לקחו לכם את הקרדיט?

"אני לא צריך קרדיט, אני יודע מה אני עושה. יש מי שמחפש קרדיטים על דברים שלא עשה כלל".

שאלה רטורית, איפה תהיה ביום הבחירות?

"כמובן שאהיה באשקלון לחזק את התנועה. אני לא מבקש מתושבי אשקלון כלום, אני בסך הכל נציג שלהם ופועל מתוך אהבה. אני פונה אליהם שיצביעו ש"ס. יש להם בן העיר, נציג בממשלה והם יודעים שאני זמין 24 שעות עבורם".

איך נמנעים מבחירות נוספות?

"ההערכה שלי היא שבעזרת ה', תנועת ש"ס תתחזק. אני מקווה שתושבי אשקלון ילכו איתנו ולגוש של בנימין נתניהו יהיו 62 מנדטים. חייבים הכרעה. תקופת הקורונה הייתה תקופה קשה ויש המון עבודה ואין זמן לעוד סבב בחירות".

ואם כבר מדברים על הקורונה, כל דבר הוא בהנהגת הקב"ה. מה הוא רצה ללמד אותנו בתקופה הזו?

"לסגור את הפה, לשים מסכה. ראינו מה נגיף אחד שיוצא מהפה עושה אז כל שכן מילה שהיא לא יפה. צריך לאהוב אחד את השני ומעכשיו לצאת לגאולה וחירות. עלינו להתחבק ולהיות ביחד. התקופה הזו לימדה אותנו להיות כמו תנועת ש"ס, לאהוב ולקרב. אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, מסכם את השנה הסוערת שחלפה עליו בממשלה, קורא לתושבים לבחור רק בש"ס, מתכוון להמשיך לפעול למען אשקלון בכנסת ולא מוצא זמן לנוח: "זמין 24 שעות למען תושבי אשקלון, אני לא צריך קרדיטים, יש מי שלקח אותם על דברים שכלל לא עשה" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן