חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יצחק כהן פורש מהפוליטיקה

חבר הכנסת האשקלוני כיהן בכנסת 24 שנה. על פי סיכום קודם עם מועצת חכמי התורה, הודיע השבוע על פרישתו | מילן מועלם


סגן שר האוצר, יצחק כהן, הודיע השבוע על פרישה מהחיים הפוליטיים אחרי 24 שנים בהם כיהן בשלל תפקידים בכנסת ובממשלה.

הפרישה הגיעה על רקע סיכום מוקדם, עוד בטרם הבחירות האחרונות, בין מועצת חכמי התורה לבין כהן. בין הצדדים סוכם שבתום שנתיים וחצי או בבחירות הבאות, המוקדם מבניהם, יפרוש כהן מהמפלגה על מנת לפנות מקום לדור הצעיר של ש"ס.

כהן(69), תושב אשקלון, היה ממקימי מפלגת ש"ס וכיהן כשר הדתות במשך שלוש קדנציות, סגן שר האוצר ואף החליף לתקופה קצרה את יעקב ליצמן במשרד הבינוי והשיכון.

בתחילת דרכו הפוליטית כיהן כחבר מועצת העיר והיה אחראי על מוסדות החינוך של ש"ס באשקלון.

כהן הגיע השבוע יחד עם שר הפנים ויו"ר המפלגה, אריה דרעי, למעונו של נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן, שם סוכמה פרישתו ובסיומה נפרד כהן מש"ס.

במכתב הפרידה שלו מש"ס כתב כהן: הנני בזאת להביא בפניכם את בקשתי לסיים את כהונתי כח"כ מטעם ש"ס בכנסת הבאה. ראיתי לעצמי לאורך השנים זכות גדולה להיות שותף לעשייה פרלמנטרית ברוכה למען עולם התורה ולומדיה. פעלתי למען ציבור בוחרי ש"ס ואזרחי ישראל וזאת תוך תחושת שליחות עמוקה, מסירות, נאמנות ואמונה בצדקת דרך, וברוך השם ראיתי ברכה וסייעתא דשמיא בעמלי".

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן נמסר:"כשהגיע הרב יצחק כהן להיוועץ עם נשיא המועצת, שיבחו מרן רה"י על פועלו למען עולם התורה, עם ישראל והשכבות החלשות. נשיא המועצת כיבד את רצונו לא להיכלל ברשימה.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אמר: "סגן השר יצחק כהן הוא נדבך חשוב בתנועת ש"ס מאז הקמתה. היה מראשוני הפעילים באשקלון וקידש שמים ברבים. הרב יצחק אהוב ונערץ על כולם. אין לי ספק שתנועת ש"ס תהנה ממנו עוד שנים רבות בתפקידים נוספים. לא נוותר על כישרון כזה. תנועת ש"ס מכבדת את רצונו לפרוש מהכנסת ומבחינתנו הוא ימשיך להיות ציר חשוב בחיים הציבוריים של תנועת ש"ס".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן