חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדאיג ביותר: שימו לב לנתונים הבאים 📸

דיון סוער בוועדת הכנסת לביקורת המדינה בעקבות אירוע חמור של זיהום כתוצאה מתקלה בחברת קצא"א. גלאם: "תחלואת הסרטן בקרב תושבי אשקלון היא מהגבוהות בארץ". אמיתי: "במהלך האירוע, הגענו למצב שבו תחנות ניטור מדדו חריגות של עד פי 11 מהמותר" | מילן מועלם


ביום שלישי התקיים דיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה, סביב אירוע מטרד הריח וזיהום אוויר החמור שאירע ביום חמישי האחרון בחברת קצא"א, אירוע שהוביל לריח חריף של דלק ברחבי אשקלון ומחוצה לה, מטרד ריח אשר גרם לכאבי ראש ובחילות בקרב התושבים.

בחברת קצא"א מטילים את האשמה בכמויות הגשמים שירדו באותו יום, וכי מדובר בשינויי אקלים חריגים שלא ניתן היה לצפות להם.

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "אחד המחדלים הבולטים במקרה הזה הוא אי-דיווח של קצא"א לרשות (אשקלון) או לאיגוד כנדרש בזמן האירוע. בשעה 7:45 קיבלתי עדכון ,ולא מקצא"א, כי מוקד הפניות של העירייה קורס מכמות הטלפונים של התושבים, כאשר התקלה בפועל קרתה בסביבות 3 בלילה."

עוד הוסיף גלאם: "תחלואת הסרטן בקרב תושבי אשקלון היא מהגבוהות בארץ. אנחנו עיר שצופה להכפיל את כמות התושבים שלה בעוד זמן לא רב. אנו באשקלון לא רוצים את קצא"א בשטחנו, הנזק עולה על התועלת. יש לנו מספיק איומים וסכנות מרצועת עזה, אין צורך בעוד. "

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "זהו האירוע הריח השלישי בחודשים האחרונים שמתרחש בקצא"א. בחמישי האחרון הגענו למצב שבו תחנות ניטור מדדו חריגות באיכות האוויר של עד פי 11 מהמותר – נתונים חמורים שמצביעים על חשיפה בריאותית. ביקשנו מרגע תחילת האירוע, ואנו עומדים על כך גם עכשיו, שהמשרד להגנת הסביבה יפתח בחקירה דחופה, כדי לגלות את הסיבות לאירוע החמור ואת המחדלים שהובילו להתרחשותו ומעל לכל על מנת לוודא שאירוע מסוג זה לא יקרה שוב. בנוסף, אנו חוזרים ודורשים כי תנאי רישיון העסק של קצא"א יעודכנו בהקדם. התנאים הנוכחיים אינם מתאימים למצב הנוכחי בקצא"א ויש להם חלק חשוב בעובדה שתקלות אלה מתרחשות."

בוועדה השתתף גם תושב אשקלון ,שבתאי שאל, אשר דיבר בשם התושבים: "קמנו לריח חריף ביותר של דלק, הילדים התחילו להקיא, לא ידענו מה קורה ומה גורם לזה. חששתי שאולי מדובר בהרעלת מזון, לאחר כמה שעות קיבלנו התראה להכנס לבתים ולסגור חלונות. אנחנו נמצאים באי וודאות, אסור שנהיה במצב כזה."

יו"ר הוועדה, ח"כ שלמה קרעי, סיכם וביקש לקבל את ממצאי החקירה של קצא"א על עצמה ושל המשרד להגנת הסביבה על קצא"א. קרעי הוסיף שזיהום האוויר באשקלון אמור להיות אפסי ושאין סיבה שהתושבים שנמצאים תחת איומי הקאסמים יסבלו גם מזיהומים סביבתיים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן