חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אולי הפעם? 📸

שלושה חברי כנסת ביקשו מיו"ר הכנסת לדון בהטבות מס לאשקלון כבר בועדת הכספים הקרובה:"העיר מוחרגת ללא כל נימוק". גלאם: "מברך על ההיענות" | מילן מועלם


ראש העיר תומר גלאם, ערך השבוע סבב פגישות עם חברי כנסת במטרה להחזיר לשולחן הדיונים את הטבות המס להם העיר אינה זכאית.

גלאם נפגש עם עם ח״כ קרן ברק, חברת ועדת כספים, ח"כ יעקב אשר, יו״ר ועדת חוקה וח"כ מאיר כהן, יו״ר סיעת יש עתיד.

בהמשך לפגישה הגישו חברי הכנסת לעיל ליו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בקשה דומה לוועדת הכספים הקרובה.

"העיר אשקלון", כתבו בפנייתם, "המצויה כ-4 ק"מ מגבול רצועת עזה ואשר מצויה תחת איום בטחוני אסטרטגי ייחודי, אינה אזור עדיפות לאומית א' ואינה אזור פיתוח א' במסגרת חוק עידוד השקעות הון לתעשייה.

"לעיר ישנו איום בטחוני כפול – יבשתי ייחודי וימי. למרות זאת ערים מרוחקות יותר בטווח של 20 ק"מ ו-26 ק"מ מקו רצועת עזה, או בטווח 40 ק"מ מקו העימות הצפוני זוכות להטבות, בעוד שהעיר אשקלון אינה זוכה לשום הטבה.

"העיר אשקלון הינה מהערים הצומחות ביותר בישראל ואת עקב הסכם גג לבניית 32,000 דירות ותוספת של כ- 100,000 תושבים. לדבר יש השלכות פיננסיות כבדות על קופת הרשות ועל היכולת לספק לתושבי העיר אשקלון שירות סביר. לפי משרד הפנים עיר צומחת הינה עיר בצמיחה של מעל 4% – העיר אשקלון בחישוב צמיחה של כ-5% ויותר.

"בעוד שיישובים סמוכים לעיר ואף מרוחקים יותר מגדר המערכת של עוטף עזה זוכים להטבות לתעשייה ובהנחות בארנונה לתושבים, העיר אשקלון מוחרגת ללא כל נימוק ותבחינים".

ראש העיר, תומר גלאם: "אני לא מתכוון להוריד מסדר היום את ההטבות המגיעות לתושבי אשקלון ולעיר אשקלון בשל ההסלמות הביטחוניות החוזרות ונשנות. נפגשתי עם חברי הכנסת וביקשתי מהם להעלות לדיון את מה שאני מתאר כאפלייה מתמשכת נגד העיר אשקלון. אני מברך על ההיענות שלהם ומשוכנע כי חברי כנסת נוספים שנפגשתי עמם יצטרפו גם הם לקריאה שלי. אעמוד על כך שאשקלון תקבל את מה שמגיע לה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן