חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החצר האחורית: שנתיים לשומר החומות ודבר לא השתנה

חמ"ל עירוני
סיסמאות ריקות מתוכן: מי אחראי להפקרת תושבי אשקלון בחזית ולמה הממשלה לא מקדמת את מיגון העיר? | מילן מועלם

10 במאי 2021: לפני שנתיים בדיוק פרץ מבצע שומר החומות, סבב הלחימה הקשה ביותר שידעה העיר אשקלון. במהלך 11 ימים, בוצעו כ- 4,360 ניסיונות שיגור לעבר מדינת ישראל, מתוכם כ- 3,400 חצו לשטחה. כ-680 נפלו בשטח רצועת עזה וכ-280 נפלו בים. מנגד, כ-1,500 מטרות הותקפו באמצעים שונים. אשקלון ספגה גם אבידות בנפש ועשרות פצועים, נזק רב נגרם לרכוש ולא פחות חשוב, אלפי תושבים נותרו בחרדה ורובם גם ללא מענה למצוקה הנפשית אליה נקלעו. 

ראש הממשלה ותומר גלאם בכנסת

Uploaded by חדשות הזירה- By Milen Mualem on 2021-05-24.

מה השתנה מאז? 

ובכן שאלת השאלות. בעת מבצע שומר החומות ביקרו באשקלון פוליטיקאים רבים שהבטיחו כי אשקלון תזכה להטבות מס וחשוב מכל – למיגון העיר אלא ששנתיים עברו, הירי לעבר העיר נמשך, תושבי אשקלון רבים נותרו ללא מיגון וגם מיגוניות ברחובות כמעט ואין. אשקלון הופקרה על ידי ממשלת ישראל ולהנהגת העיר יש בכך חלק לא קטן. 

מעבר לססמאות הקבועות שנזרקות על ידם לאוויר מידי סבב, הנהגת העיר הנוכחית שתסיים כהונה בת חמש שנים בחודש אוקטובר לא קידמה ולו במעט את נושא המיגון. מידי פעם פורסמו הודעות לתקשורת על הישגים בתחום המיגון אך בפועל – עשרות אלפי יחידות דיור לא ממוגנות ואין צפי למיגונם.

פגיעה ישירה בבית פרטי

Uploaded by חדשות הזירה- By Milen Mualem on 2021-05-20.

עד היום לא יצא לפעול אף פרוייקט של התחדשות עירונית, מיגוניות בודדות נפרסו ברחבי העיר, בתי ספר רבים אינם ממוגנים והעיר נתונה לחסדיהם של ארגוני הטרור ולגחמותיהם. מעבר להבטחות שפוזרו באוויר, תושבי העיר ממשיכים וימשיכו לחכות עוד זמן רב למיגון שכן עד כה אין כל תוכנית ממשלתית למיגון. שנתיים למבצע שומר החומות ותושבי העיר ממשיכים להיות בני ערובה של ארגוני הטרור ומנגד, החצר האחורית של מדינת ישראל.

חג'ג': "למצוא מענה מהיר והולם" 

מתי חג'ג שמתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות אמר אמש: "אני מברך את ממשלת ישראל על פעולה יסודית ומחזק את כוחות הביטחון וצה״ל במבצע מגן וחץ. תושבי אשקלון מאוחדים ומוכנים לכל תרחיש. כולנו באשקלון עומדים מאחורי כוחות הביטחון בשעה זו ומחזקים את ידם.

אנחנו התושבים למודי ניסיון ויודעים גם כי כל סבב כזה משאיר איתו לא מעט צלקות. אנחנו יודעים כי העסקים הקטנים נפגעים בצורה קשה מאוד בימים מן הסוג הזה וחלקם לא מצליחים להתאושש ולחזור לפעילות.

 

אני מבקש מממשלת ישראל ועיריית אשקלון לקחת זאת בחשבון ולמצוא מענה מהיר והולם (ביטול ארנונה, ביטול מס הכנסה, פיצוי כספי) לאותם עסקים ותושבים בכדי שנוכל לתפקד כעורף איתן ולהמשיך לתת גיבוי לממשלת ישראל וכוחות הביטחון ולהיות חזקים שוב בסבב הבא". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

סיסמאות ריקות מתוכן: מי אחראי להפקרת תושבי אשקלון בחזית ולמה הממשלה לא מקדמת את מיגון העיר? | מילן מועלם
דילוג לתוכן