חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הסכם קצא"א והאמירויות יבוטל?

ראש העיר אשקלון בוועדת הפנים והגנת הסביבה: ״כולכם מתנגדים להסכם. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים" | מאת מילן מועלם

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, נכח הבוקר (שני) בוועדת הפנים והגנת הסביבה שדנה בהשפעות הסביבתיות של הסכם קצא״א red med.

״שמח לראות שיש קונצנזוס נגד ההסכם. שר הבריאות מתנגד להסכם, השרה להגנת הסביבה מתנגדת, המכון המחקרי לביטחון לאומי המליץ שלא לאשר את ההסכם. כולכם מתנגדים להסכם וכעת זה הזמן לעבור ממילים למעשים״, אמר גלאם.

עוד הוסיף ראש העיר: ״העיר אשקלון אסטרטגית מבחינה ביטחונית, ולצד זה היא העיר המבוקשת בישראל למגורים ובתוך עשור הולכת להיות העיר השישית בגודלה בישראל. האחריות שלנו לתושבים, המחויבות שלנו לביטחונם, בריאותם ושלומם רק הולכת וגדלה ואלו הדברים שצריכים לעמוד לנגד עיניכם בבחינת ההסכם. אמשיך לעמוד לצד התושבים באשקלון, לייצג את האינטרסים שלהם ולעמוד אחר הזכות שלהם לאיכות חיים טובה, בריאה ובטוחה״.

הכרעת הדין בנוגע להסכם מתקרבת. אחרי עתירה שהוגשה לבג"צ, המדינה צריכה להעביר בחודש הקרוב את עמדתה לגבי ההסכם כאשר מסתמן כי תתנגד ובראש יעמוד המשרד להגנת הסביבה.

במקרה של מימוש ההסכם, התועלת והרווח למדינה פעוטים לעומת פוטנציאל הנזק. הפגיעה בעיר אשקלון תתבטא ביותר מטרדי ריח וזיהום אוויר, סיכון מוגבר של המכליות הנטענות בנפט בסמוך לעיר אשר ייצרו סכנה לזיהום ים, פגיעה בשמורות טבע, בחופים ובבע"ח וכמובן סכנה לבריאות התושבים.

בפגישה שנערכה בין נציגי העירייה לפעילי איכות הסביבה, אמר ד"ר יובל ארבל רכז ים וקשרי ממשל עמותת צלול:"אנו מברכים על הצטרפות אשקלון ואיגוד הערים בדרישה לעצור את התרחבות בפעילות המזהמת של קצא"א. קצא"א קידמה עסקה שתפגע בבריאות ובסביבה. היקף הסיכונים ממנה מסתכמים במליארדי שקלים. העסקה נחתמה ללא בחינה של משרדי ממשלה הרלוונטים ולכן דינה להתבטל. קצא״א נהנית מחיסיון וכח אך היא חברה שמתקניה שוב ושוב מזהמים את הים, הקרקע והאוויר שאנו שנושמים. במקום לקדם פרויקטים על תשתיות ישנות של דלקים מאובנים קצא״א צריכה להשקיע באנרגיות מתחדשות, זה גם הכרחי על מנת להפחית פליטות גזי חממה וגם יהיה רווחי יותר.״

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "הרחבת הפעילות של קצא"א ויישום הסכם RED-MED מהווים סכנה מוחשית, כבר היום אנו רואים תקלות חוזרות ונשנות שמביאות לעיתים גם למצב של השארות התושבים בבתיהם ואיטום חלונות. שמחנו להיפגש עם ארגוני הסביבה והתושבים ואנו מקווים שנצליח למנוע את ההרחבה המסוכנת."

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ראש העיר אשקלון בוועדת הפנים והגנת הסביבה: ״כולכם מתנגדים להסכם. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים" | מאת מילן מועלם
דילוג לתוכן