חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״תושבי אשקלון ראויים למענקים ולא להלוואות״

אחרי בנט, ראש העיר אשקלון נפגש עם שר הבטחון גנץ ודרש מימון מלא למיגון בעיר | מילן מועלם

ראש העיר, תומר גלאם, נפגש אמש (שני) עם שר הביטחון, בני גנץ, על רקע הקריטריונים המתגבשים ליישום ההחלטה בנושא מיגון יישובי הדרום. לטענת ראש העיר, ההחלטה אינה מתייחסת בצורה ראויה למצוקת פערי המיגון הקשה בשכונות הוותיקות בעיר אשקלון. לפני כשבועיים נפגש גם עם ראש הממשלה, נפתלי בנט והעלה את מצוקת המיגון.

מההחלטה עולה כי התקציב שהוקצה לנושא עומד על סכום של 250 מיליון שקלים, כשלא ברור כמה מתוכם יוקצו לטובת העיר אשקלון. מיגון אפקטיבי, יסודי ורחב של אלפי בתי האב בשכונות הוותיקות בעיר נאמד בלמעלה ממיליארד שקלים, כך שההחלטה אינה נותנת מענה רציני לסוגיית המיגון, אמר ראש העיר לגנץ.

עוד טען גלאם כי בשעה שהמדינה מממנת, ובצדק, את מיגון עוטף עזה וערי הצפון, הרי שמהקריטריונים המתגבשים בהחלטה על מיגון יישובי הדרום עולה כי תושבי אשקלון נעדרי המיגון ייאלצו לשלם מכיסם עבור פתרונות המיגיון הנדרשים באמצעות הלוואות בריבית מסובסדת על ידי המדינה. בחלק גדול מהמקרים, מדובר על אלפי תושבים, נעדרי יכולת כלכלית לאפשר פתרון כזה.

ראש העיר העלה בפני שר הביטחון את הבעייתיות בהחלטה ואת הקריטריונים המפלים בין תושבי אשקלון לתושבי הדרום והצפון.

״אין שום היגיון בהלוואות לתושבים לטובת מיגון. המדינה צריכה להתמקד במענקים לתושבים כדי שיוכלו לבנות ממ״דים, כפי שהיא עושה בערים אחרות בארץ. זו האחריות של המדינה. לאחר השיחה בינינו, אני מצפה מהשר שיפעל לשינוי ההחלטה״, אמר ראש העיר בסיום הפגישה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אחרי בנט, ראש העיר אשקלון נפגש עם שר הבטחון גנץ ודרש מימון מלא למיגון בעיר | מילן מועלם
דילוג לתוכן