חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צוחקים עלינו: עסקים באשקלון לא זכאים לפיצוי בשל מבצע מגן וחץ

התקנות לתשלום פיצויים לעסקים בדרום שנפגעו במבצע "מגן וחץ" אושרו בכנסת – אשקלון שוב בחוץ | מילן מועלם 


ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') את התקנות שגובשו ברשות המסים, המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ונפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע 'מגן וחץ'. אלא כשנכנסים לפרטי התקנות מגלים שתושבי אשקלון בעלי העסקים – נותרו בחוץ.

תושבי אשקלון שנמצאים תחת איום תמידי – לא רק שלא זכאים לפיצוי אלא גם סובלים מהזנחה פושעת מצד ממשלת ישראל שלא מקדמת הטבות מס ולא מיגון. במילים אחרות – צוחקים עלינו והבדיחה לא מצליחה כלל לנוכח העובדה שהפוליטיקאים המגיעים לעיר מתקבלים באהדה והערצה על ידי הנהגת העיר.

על פי התקנות שאושרו, תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023 לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 15.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה. עוד לפי התקנות, הפיצויים ישולמו באמצעות 3 מסלולים ירוקים חלופיים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים. כמובן, עסקים עד 7 ק"מ יוכלו לבחור לתבוע פיצויים באמצעות המסלול האדום שבתקנות הקבועות.

על מנת להקל על עסקים אלו, הוחלט שבנוסף לאפשרות להגיש תביעה במסלול ה"אדום" הפרטני, תינתן אפשרות לעסקים אלו להגיש תביעה במסלול מחזורים ו/או שכר וזאת במקום תביעה פרטנית במסלול האדום. תביעות של עסקים עד 7 ק"מ, במסלול האדום או במסלול מחזורים ו/או שכר יהיו ללא הגבלת סכום לפיצויים. תנאי הכרחי לתשלום פיצויים לעסקים הוא תשלום שכר עבודה לעובדים שלהם.

עיקרי המסלולים הירוקים:

מסלול שכר עבודה – בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה מוצע לקבוע סכום קצוב של 500 ₪ ליום עבודה לכל עובד. מסלול זה רלוונטי בשל היעדרות עובדים המועסקים במוסדות חינוך שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, הורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיו וכן עובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.

מסלול מחזורים הוא שמותיר את אשקלון מחוץ לתמונה – המסלול משולם בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 625,000 ש"ח לעוסק. עסקים מענף המסחר והשירותים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים – משמע אשקלון בחוץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן