חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריצת דרך: האם תיק הרצח של בן דוידוביץ' בדרך לפענוח?

כמעט חודש מאז נרצח בן דוידוביץ' ולמרות ששמונה חשודים נעצרו שעות אחרי הרצח – כרגע נותר במעצר חשוד אחד בלבד בו חושדים החוקרים כי הוא בין המעורבים במותו של המנוח. הבוקר דווח ב-ynet כי בידי המשטרה נמצא כעת חשוד שמעצרו הוארך כבר 6 פעמים לאור החשדות שהתחזקו בדרך. למרות שצו איסור פרסום הוטל על החקירה, פריצת דרך נרשמה בימים האחרונים בתיק אך במשטרה מדגישים כי עדיין ישנה דרך עד כתבי אישום.

החשודים שנעצרו במסגרת הפרשה כולם תושבי אשקלון שהשתתפו בחתונה שהסתיימה ברצח מיותר וטרגי. השמונה כולם חברים זה של זה והייתה להם היכרות עם הנרצח דוידוביץ', חלקם אף היו חבריו.

עדי ראיה שהיו בחתונה סיפרו כי: "הכל היה סביב אלכוהול וסמים, אנשים שתו המון, עישנו ועשו דברים נוספים ואיבדו כיוון. אם לא כל האלכוהול לא הייתה נוצרת כזו מהומה ובטח שזה לא היה מסתיים ברצח". בין החשודים היה גם נכדו של דמות מוכרת בעיר וכן אב ובנו. עוד בין החשודים, קטין בן 17.

בעקבות צו איסור הפרסום שמוטל על החקירה לא ניתן בשלב זה לדווח מה היא ההתפתחות שנרשמה בתיק אך במשטרה מקווים ומאמינים כי הפעם הם מתקרבים לפענוח ולא מן הנמנע כי יוגשו מספר כתבי אישום בתיק.

צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת הרצח של אמיר סעדה ז"ל הוארך בסוף השבוע. גורמים המעורים בחקירה דיווחו כי ישנה התקדמות בחקירת הרצח אך בשלב זה ועל מנת לא שלא לשבש את פריצת הדרך – חל איסור לפרסם כל פרט מפרטי החקירה המתנהלת בימים אלו ביחידה המרכזית בלכיש. הצו הוארך עד 11.7.

כזכור, בריאיון למאקו, התייחס מפקד ימ"ר לכיש סנ"צ דורון אלוני לפרשה שתפסה אפילו את המשטרה לא מוכנה: "על החיסול האחרון של אמיר סעדה יש צו איסור פרסום על פרטי החקירה, אך יחד עם זאת ניתן לומר כי החקירה מתקדמת וייתכן ואף תפתיע מספר גורמים בהקדם. תהיה כאן הפתעה לכמה גורמים עבריינים. על כך נרחיב בפעם הבאה".

אלוני כמובן לא הרחיב מעבר לכך בריאיון אך דיבר בפתיחות על מאמצי היחידה להגיע לחקר האמת ובמקביל להצר את צעדי ראשי ארגוני הפשע וראשי הקבוצות הקטנות שמתנהלות באשקלון ובסביבתה.

עוד סיפר אלוני כי באשקלון ובגזרה כולה פועלים גם אנשיו של מיכאל מור ראש ארגון הפשע מנהריה: "יש כל מיני גופים ואנשים של מיכאל מור מנהריה שחברו לאחרונה לארגון של שלום דומרני ונמצאים כאן מטעמים כאלו ואחרים. לאחרונה התנהלו מספר חקירות סמויות שביניהן הוגש כתב אישום לעבריינים חברי ארגון של שלום דומרני ומיכאל מור בעיר אשקלון. הם ניסו את מזלם לייצר כסף קל על חשבון האזרח, ושיתוף הפעולה של האזרח והלחימה של המשטרה הובילה לכך שהעבריינים הורשעו ושמנו אותם מאחורי סורג ובריח".

עוד סיפר סנ"צ אלוני בריאיון למאקו כי "מאז הרצח (של בני שלמה) נוצרו סכסוכים בין הקבוצות עצמן, סכסוך בתוך הקבוצה של בני שלמה ואייל נגר ודין בן פורת – כי ברגע שאייל נגר חבר למשפחת לביא הקבוצה השנייה אוטומטית בחוץ כי משפחת לביא לא יעשו סולחה וברית עם החבר'ה ששמו להם את המטען. יש פה משהו אמוציונלי ואישי ואין פה ויתורים".

בני שלמה

"נכון לעכשיו, ברגע שנוצר וואקום בשטחים שעליהם שלט בני שלמה, מתחיל מאבק בין הארגונים על כל מקורות הממון. שלמה ינק את הממון שלו מכל מיני בתי הימורים, מטמנות כאלה ואחרות – ועכשיו יש כל מיני קואליציות שנוצרות מכל מיני אינטרסים. נוצרה קואליציה בין שלום דומרני לרזיאל רווח ודין בן פורת, שהיו אויבים בנפש וניסו לפגוע אחד בשני".

עוד דווח כי המשטרה יצאה לאחרונה למבצע שזכה לשם "חריש עמוק" כשמטרתו להצר את צעדי ראשי ארגוני הפשע באמצעות מעקב צמוד: "המשמעות היא להיות בכל עת צעד אחד לפניהם", מבהירים במשטרה.

אלוני מרחיב: "התוכנית כוללת פעילות סמויה וגלויה נגד יעדים. כחלק מהתוכנית, כלל שוטרי מרחב לכיש גם בימ"ר וגם בתחנות ובאגף התנועה המרחבי ויס"מ לכיש מתחככים באופן יום יומי עם אותם עבריינים, דבר שבפועל מקשה על הפעילות הפלילית שלהם".

על תיק הרצח של שלמה שנקלע למבוי סתום אמר אלוני כי "התיק של בני שלמה עדיין בהמתנה, הטיפול בתיק הזה בעיצומו ואנחנו ממשיכים לעבוד על התיק הזה – הוא בשלבים מאוד מתקדמים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן