חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גופה ונפשה אינם הפקר: אונס הנערה האשקלונית הסתיים בעונשים כבדים

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הרכב השופטים יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות גזר היום את עונשם של שני הבגירים בפרשת האונס במלון "הים האדום" באילת. כזכור, איסי רפאילוב הורשע בשני מעשי אונס, שתי עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ובעבירות פגיעה בפרטיות. ואיליזר מאירוב הורשע באונס ובאונס בצוותא עם אחרים.

בתקציר גזר הדין שהותר לפרסום בית המשפט הדגיש, כי מסכת העבירות שביצעו הנאשמים במתלוננת, קטינה כבת 16, תוך חילול גופה וכבודה הם מהקשים שנראו בין כותלי בית משפט זה: "לא תיק אחד ולא שניים ראינו בימי חלדנו בתיקי הפשיעה החמורה שאנו שומעים יום יום, והאופן בו בוצעו העבירות בתיק זה חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".

אילת

עוד צוין כי: "בגזירת עונשם של הנאשמים בתוך המתחם התחשב בית המשפט בשיקולי הרתעת היחיד והרבים מפני ביצוע של עבירות מין, וביתר שאת עבירות מין המבוצעות בחבורה, וכלפי קטינים וחסרי ישע, תוך שקבע: "ההפקרות והחבירה יחד לביצוע עבירות מין, כשכל אחד מהנוכחים מעודד את האחר בנוכחותו, מעודד ומלבה את האש, מחייבות אמירה מפורשת, המביעה באופן ברור ומובהק את סלידתה של החברה מהתופעה של ביצוע עבירות מין בחבורה, כחלק מ"חברותא" רעילה ותפיסה מעוותת של מגע מיני ויחסי מין, תוך ניצול הכוח של החבורה אל מול חולשה או עמדה פגיעה של האחר.

מעבר לעבירות ולפגיעות המיניות עצמן, הרי האופן בו בוצעו, הפומביות, האווירה של העידוד, הצחוקים, הגיחוך והביזוי שבכל אלו, במיוחד לאור המצב מכמיר הלב בו הייתה המתלוננת, מחייב אף הוא אמירה כי התנהגות מסוג זה תיענה בתגובה עונשית קשה, ומכאן החשיבות של שיקולי ההרתעה למען אחרים יראו וייראו…".

בתום הדיון מסרה עו"ד רותם יוחנני הר ציון, שמנהלת את התיק: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשמים עונשי מאסר ממושכים. עונשים אלה מבטאים את חומרת העבירות, את העוצמה ועומק הפגיעה שנגרמו למתלוננת על ידי הנאשמים ובנוסף, מעבירים מסר ערכי וחברתי חד וברור.

חשוב להדגיש, כי גם במסגרת הכרעת הדין העביר בית המשפט מסר כי גופה ונפשה של נערה הם לא הפקר ולא משנה מה מצבה, וכל מי שנטל חלק בפרשה הזו אשם בביצוע עבירות מין – החל מרפאילוב שארגן והוביל את האונס הקבוצתי, אחרים שהשתתפו באונס עצמו, וכן מי שנכח בחדר ושלהב את חבריו, או הציץ פעמים רבות לחדר וראה בדיוק מה נעשה שם.

אנו תקווה כי מסריו של בית המשפט בפרשה קשה זו, יהדהדו, ילמדו ויסייעו במניעת מקרים דומים בעתיד."

בית המשפט גזר על רפאילוב שהיה מחולל האירוע עונש מאסר של 22 שנה ופיצוי למתלוננת בסך 200,000 ₪ ועל מאירוב גזר, בשים לב לשוני ביניהם ולחלקו הפחות דומיננטי, 14 שנות מאסר ופיצוי למתלוננת בסך 100,000  ₪.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן