חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החקירה נמשכת": צו איסור הפרסום על רצח אמיר סעדה הוארך בסופ"ש

לדרישת ימ"ר לכיש – צו איסור הפרסום על חקירת אמיר סעדה ז"ל הוארך בסוף השבוע. כזכור, מפקד הימ"ר סיפר כי חלה התקדמות בחקירה: "תהיה כאן הפתעה לגורמים עבריינים"; צו איסור הפרסום הוארך גם בתיק הרצח של בן דוידוביץ'

צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת הרצח של אמיר סעדה ז"ל הוארך בסוף השבוע. גורמים המעורים בחקירה דיווחו כי ישנה התקדמות בחקירת הרצח אך בשלב זה ועל מנת לא שלא לשבש את פריצת הדרך – חל איסור לפרסם כל פרט מפרטי החקירה המתנהלת בימים אלו ביחידה המרכזית בלכיש. הצו הוארך עד 11.7.

כזכור, בריאיון למאקו, התייחס מפקד ימ"ר לכיש סנ"צ דורון אלוני לפרשה שתפסה אפילו את המשטרה לא מוכנה: "על החיסול האחרון של אמיר סעדה יש צו איסור פרסום על פרטי החקירה, אך יחד עם זאת ניתן לומר כי החקירה מתקדמת וייתכן ואף תפתיע מספר גורמים בהקדם. תהיה כאן הפתעה לכמה גורמים עבריינים. על כך נרחיב בפעם הבאה".

 

אלוני כמובן לא הרחיב מעבר לכך בריאיון אך דיבר בפתיחות על מאמצי היחידה להגיע לחקר האמת ובמקביל להצר את צעדי ראשי ארגוני הפשע וראשי הקבוצות הקטנות שמתנהלות באשקלון ובסביבתה.

עוד סיפר אלוני כי באשקלון ובגזרה כולה פועלים גם אנשיו של מיכאל מור ראש ארגון הפשע מנהריה: "יש כל מיני גופים ואנשים של מיכאל מור מנהריה שחברו לאחרונה לארגון של שלום דומרני ונמצאים כאן מטעמים כאלו ואחרים. לאחרונה התנהלו מספר חקירות סמויות שביניהן הוגש כתב אישום לעבריינים חברי ארגון של שלום דומרני ומיכאל מור בעיר אשקלון. הם ניסו את מזלם לייצר כסף קל על חשבון האזרח, ושיתוף הפעולה של האזרח והלחימה של המשטרה הובילה לכך שהעבריינים הורשעו ושמנו אותם מאחורי סורג ובריח".

כזכור בשבועיים האחרונים הצליחה היחידה המרכזית של לכיש לסכל שני ניסיונות חיסול. האחד מצד אנשיו של רזיאל רווח שנעצרו בשלבי התארגנות לחיסול. הניסיון השני התרחש לפני מספר ימים כשהמשטרה הצליחה לעצור שני עבריינים שהיו בדרכם לבצע ירי.

מיכאל מור חדר לאשקלון

עוד סיפר סנ"צ אלוני בריאיון למאקו כי "מאז הרצח (של בני שלמה) נוצרו סכסוכים בין הקבוצות עצמן, סכסוך בתוך הקבוצה של בני שלמה ואייל נגר ודין בן פורת – כי ברגע שאייל נגר חבר למשפחת לביא הקבוצה השנייה אוטומטית בחוץ כי משפחת לביא לא יעשו סולחה וברית עם החבר'ה ששמו להם את המטען. יש פה משהו אמוציונלי ואישי ואין פה ויתורים".

"נכון לעכשיו, ברגע שנוצר וואקום בשטחים שעליהם שלט בני שלמה, מתחיל מאבק בין הארגונים על כל מקורות הממון. שלמה ינק את הממון שלו מכל מיני בתי הימורים, מטמנות כאלה ואחרות – ועכשיו יש כל מיני קואליציות שנוצרות מכל מיני אינטרסים. נוצרה קואליציה בין שלום דומרני לרזיאל רווח ודין בן פורת, שהיו אויבים בנפש וניסו לפגוע אחד בשני".

עוד דווח כי המשטרה יצאה לאחרונה למבצע שזכה לשם "חריש עמוק" כשמטרתו להצר את צעדי ראשי ארגוני הפשע באמצעות מעקב צמוד: "המשמעות היא להיות בכל עת צעד אחד לפניהם", מבהירים במשטרה.

אלוני מרחיב: "התוכנית כוללת פעילות סמויה וגלויה נגד יעדים. כחלק מהתוכנית, כלל שוטרי מרחב לכיש גם בימ"ר וגם בתחנות ובאגף התנועה המרחבי ויס"מ לכיש מתחככים באופן יום יומי עם אותם עבריינים, דבר שבפועל מקשה על הפעילות הפלילית שלהם".

בני שלמה

על תיק הרצח של שלמה שנקלע למבוי סתום אמר אלוני כי "התיק של בני שלמה עדיין בהמתנה, הטיפול בתיק הזה בעיצומו ואנחנו ממשיכים לעבוד על התיק הזה – הוא בשלבים מאוד מתקדמים".

גם תיק הרצח של בן דוידוביץ תחת צו איסור פרסום

בנוסף, ביקשה המשטרה בסוף השבוע להאריך גם את צו איסור הפרסום בתיק הרצח של בן דוידוביץ'. כזכור בתחילת החקירה נעצרו שמונה חשודים אך רובם שוחררו בשל חוסר ראיות בשלב זה. גורמים המעורים בפרטים ציינו כי מדובר בחברים שככל הנראה נוטים לשמור על שתיקה או להתנער מאחריות בנושא. במשטרה ממשיכים לחקור את הרצח שהתרחש בגן אירועים ומקווים לפריצת דרך בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן