חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאות מיליונים לאשקלון? היועמ"שית שמה ברקס להחלטת הממשלה

לפני שלושה חודשים קיימה ממשלת ישראל ישיבה חגיגית בשדרות ובישרה על העברת תקציב של 1.7 מילארד ש"ח לעיר ולעוטף עזה על רקע המתיחות הביטחונית הלא פשוטה באזור. אשקלון זכתה לביקור של רה"מ מיד בתום מבצע מגן וחץ וסיור קולינרי.

מאז ביקר ראש העיר תומר גלאם מספר פעמים בכנסת ובשבוע שעבר הוחלט להביא לאישור הממשלה תקציב של כ-300 מיליון ש"ח לאשקלון. ההחלטה הייתה אמורה לעלות השבוע לאישור אבל אז הגיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שהחליטה שמדובר בהחלטה שאינה תואמת את התקופה שלפני הבחירות המקומיות והורתה לעצור את המהלך. על פי דיווח ב'כאן' אישרה בהרב-מיארה להעביר תקציבים התואמים להחלטות קודמות בלבד ולהימנע מהעברת התקציב כולו עבור מטרות שעלולות להיראות כסיוע לראש עיר מכהן מטעם מפלגת השלטון. עוד דווח כי בהרב-מיארה תאשר העברת כספים הנוגעים לענייני ביטחון בלבד.

 

בהחלטה נכתב כי מדובר בתקציב שנועד לחזק את אשקלון על רקע המצב הביטחוני אך בפועל נכנסו בה סעיפים שחלקם הגדול אינו קשור כלל לביטחון כמו תוכנית למניעת אלימות ושימוש בסמים ב־2.8 מיליון שקל, מתקן לטיפול בגזם ב־4 מיליון שקלים, תוכנית לפינוי פסולת גושית, תחבורה ופיתוח. אמנם מדובר בסכומים נאים אך מוטב היה שיופנו למה שחשוב באמת – התוכנית הנוכחית למיגון העיר מאפשרת מיגון למקבלי קצבאות ומבוגרים בלבד בעוד מרבית מחוסרי הדיור מופקרים. הנושא הזה כך נראה – פחות מדאיג את הממשלה ואת הנהגת העיר שמתנהלת בעצלתיים בנושא היעדר המיגון.

ואם לא למיגון, היה לפחות ראוי לנתב להטבות מס וארנונה עבור התושבים אלא שגם זה לא קרה ונראה כי היה ניסיון להביא "הישג" לעיר, שוב על חשבון התושבים שסובלים מהמציאות הביטחונית הלא פשוטה, אך על כך עוד נרחיב בהמשך.

רה"מ במרינה באשקלון. צילום: ליאור וקנין

No Description

הבוקר דווח בכלכליסט שהממשלה מתכוונת לאשר עוד מאות מיליונים לטובת התחדשות עירונית בעיר – נושא שאינו מתקדם כבר מספר שנים. על פי הדיווח התקציב החדש יכלול תמריץ ליזמים בגובה 35 מיליון שקלים למתחם בתקווה שבכך תיפטר הסוגיה ונתחיל לראות התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן