חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לידיעת תושבי אשקלון והעוטף: זאת ההטבה שתעניק הממשלה לתושבי רצועת עזה

מדהים: בזמן שארגוני הטרור ברצועת עזה מחזיקים מאות אלפי תושבי הדרום כבני ערובה – ישראל תאפשר לתושבי הרצועה להמריא לחו"ל דרך נמל תעופה רמון | מילן מועלם


תושבי אשקלון ועוטף עזה נמצאים בשנים האחרונות במציאות ביטחונית קשה, כזאת שמשבשת את חייהם פעם אחר פעם – כרצונם של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בעוד שתושבי אשקלון נותרו שקופים בעיני ממשלת ישראל, תושבי רצועת עזה דווקא זוכים להטבות.

אמש פרסמה כתבת N12 ספיר לפקין כי בישראל צפויים לאשר לתושבי הרצועה לטוס לטורקיה דרך נמל התעופה רמון. עד כה היו טסים דרך ירדן ובממשלת ישראל מבקשים להקל על סבלם בדרך זו. הפיילוט צפוי לצאת לדרך כבר בחודש יולי, בכפוף לאישור מערכת הביטחון והדרג המדיני.

יש לציין כי ארגון הטרור חמאס מוציא לפועל פיגועים יום יומיים ביהודה ושומרון ובמקום לטפל בטרור ולהטיל סנקציות על הרצועה שאולי ישפיעו על הלך הרוח – הדרג המדיני רואה את תושב תושבי הרצועה. באשקלון אין מיגון ולא הטבות מס – ברצועת עזה מעודדים חופשות בחו"ל. אבסורד כבר אמרנו?

המהלך נמצא בשלבי אישור מתקדמים על ידי הדרג המדיני. לטובת העניין יוקם מערך הסעות שיקח את העזתים ממעבר ארז הסמוך לאשקלון ועד לנמל התעופה רמון. כבר בחודש הבא צפויות לצאת שתי טיסות ראשונות. בעזה מדווחים כי הטסים יהיו בני 35 ומעלה בכפוף לבידוק בטחוני מקיף. נזכיר רק כי אשקלון היא עיר ליכודית שבוחרת שוב ושוב במפלגת השלטון אך בפועל – שקופה בעיני הממשלה שלא עושה דבר לסייע לתושבים שחיים במציאות בלתי אפשרית.

צוחקים עלינו

ועדת הכספים של הכנסת אישרה בשבוע שעבר את התקנות שגובשו ברשות המסים, המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ונפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע 'מגן וחץ'. אלא כשנכנסים לפרטי התקנות מגלים שתושבי אשקלון בעלי העסקים – נותרו בחוץ.

תושבי אשקלון שנמצאים תחת איום תמידי – לא רק שלא זכאים לפיצוי אלא גם סובלים מהזנחה פושעת מצד ממשלת ישראל שלא מקדמת הטבות מס ולא מיגון. במילים אחרות – צוחקים עלינו והבדיחה לא מצליחה כלל לנוכח העובדה שהפוליטיקאים המגיעים לעיר מתקבלים באהדה והערצה על ידי הנהגת העיר.

בדיחה. צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

 

על פי התקנות שאושרו, תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023 לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 15.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה. עוד לפי התקנות, הפיצויים ישולמו באמצעות 3 מסלולים ירוקים חלופיים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים. כמובן, עסקים עד 7 ק"מ יוכלו לבחור לתבוע פיצויים באמצעות המסלול האדום שבתקנות הקבועות.

מסלול מחזורים הוא שמותיר את אשקלון מחוץ לתמונה – המסלול משולם בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 625,000 ש"ח לעוסק. עסקים מענף המסחר והשירותים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים – משמע אשקלון בחוץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן