חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורש את השטח: מתי חג'ג' בריאיון פתיחה

מהקמת הפועל שמשון ועד ההבנה כי רק דרך מועצת העיר תהיה אפשרות להוביל לשינוי: ריאיון פתיחה עם המועמד למועצה, מתי חג'ג'

המועמד למועצת העיר מתי חג'ג' פתח השבוע את מטה הבחירות שלו בשכונת שמשון אך את הקמפיין התחיל הרבה לפני. חג'ג' הבין שאת קולות הציבור הוא יקבל מעבודה מאומצת בשטח ולא פוסטים בפייסבוק ועל כן מזה חודשיים שהוא מקדיש יום יום לעשייה הציבורית, ללמידה, לשיחות עם תושבי העיר.

הוא שומע על מצוקות, עוולות ונושאים שהוזנחו ויודע שהזמן קצר אך המלאכה מרובה מאוד. בריאיון פתיחה מספר חג'ג' על התוכניות לקראת הבחירות ועל הנושאים שהציב בראש מעיניו וידאג לטפל בהם עם כניסתו למועצה.

צילום: ציון ברון

מתי, בהצלחה בבחירות. בוא נתחיל עם אחד הנושאים היותר בוערים. הביטחון האישי שלקה בחסר.

"אין ספק שמדובר בנושא שנמצא בראש מעיני. יש לזה טיפול, אני מכיר את תופעת חוסר הביטחון האישי עוד מהתקופה שניהלתי עסק בחופ. חייב לדאוג להקמת יחידה עירונית להגברת תחושת הביטחון האישי לעסקים ולתושבים, בדגש על מקומות הבילוי וחופי הים, תוך רישות העיר במצלמות במקומות שבהם נדרשת אכיפה מוגברת".

אתה יוצא מידי יום לשטח, את המטה הקמת דווקא בשכונת שמשון.

"רציתי להיות מחובר לתושבים. שתהיה להם דלת פתוחה להשמיע את מה שיש לתקן.  חייב להתחיל להשקיע בשיקום, שדרוג ובניה של תשתיות בשכונות העיר הוותיקות תוך הקצאת משאבים לפיתוח, הנגשת השרות לתושב מתוך אגף הרווחה ושימת דגש לנוער בסיכון, לצמי״ד ואזרחים ותיקים".

צילום: ציון ברון
צילום: ציון ברון

הקמת את הפועל שמשון אשקלון, האלטרנטיבה להפועל המתילוגית. אחת מהמטרות שלך היא בעצם לשקם את הספורט. 

"לאור כל מה שראיתי וחוויתי, אין ספק כי יש צורך בהקמת אגף ספורט שייתן מענה וכלים לכל ענפי הספורט בעיר, בניה של מתקני ספורט נוספים שידביקו אתקצב הגדילה של תושבי העיר. בנוסף ישנה חשיבות גדולה חברתית ובריאותית לדאוג לחוג ספורט לכל ילד במימון העירייה. נעשה את זה מתוך המועצה".

סיירת לאחרונה במספר רשויות במטרה ללמוד על הקמת אגף צרכים מיוחדים בעירייה.

"חד משמעית מדובר בתחום שטעון שיפור. יש פערים משמעותיים. יש להוביל להקמת אגף צרכים מיוחדים שמטרתו תהיה לתת מענה מקיף לכל התחום, כולל מענה להורים במקום אחד. בנוסף לדאוג לשילוב נציגים מהאגף בכל ועדות העיריה שיסייעו לשפר את השרות לבעלי צרכים מיוחדים בעיר".

צילום: ציון ברון

לסיום, בילית אתמול בפסטיבל הבירה עם אישתך. מה דעתך על תחום התרבות והפנאי בעיר?

"ראשית פסטיבל הבירה היה מוצלח מאוד, נהנתי מאוד וראיתי כמה העיר צמאה ליותר הפקות מסוג זה. כשנכנס למועצה נדאג לבניית תוכנית עבודה שתהפוך את אשקלון לעיר מובילה בתחום התיירות פנים וחוץ. בנוסף נביא להחזרת הפארק לתושבים ולעירייה במטרה לשלבו בתוכנית התיירות. אשקלון יכולה וצריכה למוקד בילוי ואפשר לעשות זאת בין היתר באמצעות בניית מתקני ספורט בחופים ויצירת מתחמי אטרקציות ימיות. יש המון רעיונות, בע"ה בסוף אוקטובר ניבחר וב-1.11 נתחיל לעבוד".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

מהקמת הפועל שמשון ועד ההבנה כי רק דרך מועצת העיר תהיה אפשרות להוביל לשינוי: ריאיון פתיחה עם המועמד למועצה, מתי חג'ג'
דילוג לתוכן