חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המועמדת לראשות העיר אשקלון עו"ד תמר קידר: "לא יכולה להשלים עם חוסר צדק"

עו"ד תמר קידר הכריזה בשבוע שעבר על מועמדות לראשות העיר וכעת מסמנת מטרות: ביטחון אישי, איכות הסביבה ובעיקר - בלי עוד אבנים משתלבות

שמה של עו"ד תמר קידר הולך לפניה באשקלון בזכות פעילות מקומית מבורכת שהובילה, כזו ששינתה את חייהם של רבים. לאחר לחץ הולך וגובר מצד חלק גדול מהתושבים, החליטה תמר לעשות את הצעד המשמעותי הבא בחייה הציבוריים ולהתמודד על כסא ראשת העיר.

על הפוטנציאל הלא ממומש של אשקלון נכתבו כבר אלפי מילים. "במשך שנים אשקלון נתקעה בבוץ ונשארה מאחור בתחומים רבים, בגלל עסקנים שניהלו אותה ואינטרסים של קבוצות שהרסו לא מעט חלקות טובות", מבחינת עו"ד תמר קידר הגיע הזמן לשנות את המשוואה הזאת.

תמר אשקלונית מבטן ולידה, נשואה ליניב ואימא לשלושה ילדים. כפעילה חברתית למען אשקלון, בשנים האחרונות תמר קידר פעלה בכמה מישורים. היא ניהלה מאבקים ציבוריים למען משפחות שכולות ופיתוח עבור תושבי השכונות. היא נלחמה למען ילדים בבתי ספר ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. היא הייתה שם למען סוחרי השוק וכל מי שנתקל באטימות או בקושי מול העירייה שהפנתה לו עורף ופגעה בזכויותיו.

תמר קידר קידמה מאבקים נגד תאונות דרכים ופעלה למען תוספת של תחבורה ציבורית שתהיה נגישה בעיר. היא נלחמה נגד הגופים שמזהמים את האוויר, וממש לאחרונה לאחר מאבק משותף בהנהגתה שכלל גם עתירה לבג"ץ, ממשלת ישראל קיבלה החלטה כי תושבי העיר זכאים לקבל מענקים והלוואות עבור מיגון הבית שלהם.

"אני יודעת כי לכניסה שלי לחיים הפוליטיים יהיה מחיר, בעיקר עבור משפחתי, אך אני מוכנה לשלם אותו ויש לי גיבוי מלא מבעלי והילדים. אין לי שיקולי אגו אלא אמונה בצדקת הדרך, ואני לא יכולה להשלים עם עוול וחוסר צדק. אשקלון עומדת בפני סוגיות קריטיות שתהיה להן השפעה גדולה על החיים של כולנו בשנים הבאות. האם אנו מוכנים להמשיך לקבל יחס של תושבים סוג ב' במדינה? האם אנו מוכנים שילדינו יגדלו בעיר שלא מציעה להם תעסוקה, חיי מסחר ותעשייה מתפתחת? האם אנו מוכנים להסתפק באבנים משתלבות ובכיכרות נוי, או מעדיפים שהילדים שלנו יגיעו בכל בוקר אל מערכת חינוך מצטיינת ואיכותית?", שואלת קידר.

"האם אנחנו באמת יכולים להשלים עם העובדה שאנו חיים בעיר השנייה בארץ בתמותה מסרטן ומחלות ריאה ונשימה בגלל זיהום האוויר? משום מה הנתון הזה עובר מתחת לרדאר. עם כל הכבוד לתחנות הכוח שנמצאות בעיר ומפעלים נוספים שתורמים לזיהום האוויר, אני לא מוכנה שתושבי העיר ימשיכו לחיות בתוך ענן אחד גדול ורעיל. אם צריך לצאת למאבק ולהגיע לגורמים הכי בכירים בממשלת ישראל, אני אעשה זאת באותה אמונה וקשיחות כשפעלתי בנוגע למיגון הבתים. יש לי תשובה ברורה לכל אחת מהשאלות הללו ועוד, ואני רוצה להיות שם בחוד החנית. להיאבק ולפעול למען העיר בדיוק כפי שעשיתי עד כה, אך הפעם מעמדת השפעה בכירה שיש לה הרבה יותר כוח וכלים לבצע את השינויים הנדרשים", תמר קידר מספרת מדוע קיבלה את ההחלטה להתמודד על ראשות העיר.

מאז שהודיעה תמר על כוונתה להתמודד בבחירות הקרובות, היא זוכה לתמיכה רבה ברחוב האשקלוני. הרקורד ללא דופי, יכולת ההנהגה והאישיות יוצאת הדופן שלה הופכים אותה למועמדת שלא נראתה בנוף המקומי במשך שנים ארוכות.

המיגוניות החדשות. צילום: סיון מטודי

תמר קידר מתכוונת להשאיר בצד את המחלוקות שקורעות את החברה הישראלית ולהתמקד בשיח המקומי. מבחינתה אין זה משנה מי נחשב לאיש שמאל או ימין, אלא היא דוחקת בכל המגזרים והעדות בעיר, לכל מי שאכפת לו מאשקלון ורוצה בהצלחתה, להצטרף אליה ולתת לה את הכוח כדי שהיא תוכל לפעול בשטח למען כל התושבים.

"אני לא תלויה באף גורם פוליטי כזה או אחר, לכן יש לי את החופש לפעול למען האינטרסים של תושבי העיר בלבד. הדלת שלי תמיד תישאר פתוחה בפני כולם, אני מאמינה בכוחו של שיתוף פעולה ולכן אעסוק באופן פעיל גם עם ארגונים קהילתיים ועסקים מקומיים, ומעוניינת לשמוע את קולם של כל אחת ואחד מתושבי בעיר. רק יחד נתמודד מול כל האתגרים בנחישות וננצח", תמר קידר סיכמה את הדברים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

עו"ד תמר קידר הכריזה בשבוע שעבר על מועמדות לראשות העיר וכעת מסמנת מטרות: ביטחון אישי, איכות הסביבה ובעיקר - בלי עוד אבנים משתלבות
דילוג לתוכן