חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גרסת מלסה, בן פורת ורווח: "חשבנו שעבריינים מנסים לפגוע בנו"

שלושת החשודים בניסיון החיסול באולם האירועים דוריה טוענים כי חשבו שגורמים עבריינים מנהלים נגדם מרדף במטרה לפגוע בחייהם, במשטרה דחו את הטענות. השופט שוקל לשחררם למעצר בית

העבריינים דניאל מלסה, דין בן פורת ורזיאל רווח שנתפסו בשבוע שעבר על ידי כוחות משטרה כשעל פי החשד היו בדרך לפגוע בחיי אדם בבר המצווה של העבריין יוסי דהן – כופרים בחשדות נגדם.

בהארכת המעצר שהתקיימה השבוע טענו השלושה כי נמלטו מאחר וחששו כי עומדים לחסל אותם. לטענתם, חשבו כי המרדף שמתבצע אחריהם אינו משטרתי אלא של גורמים עבריינים.

דין בן פורת. צילום רשתות חברתיות

מנגד טען נציג המשטרה כי השלושה ידעו היטב כי מדובר במשטרה וכי הכוחות בשטח הפעילו סירנות, דבר שלא מנע מהם לנגח ניידת ולנהוג בצורה פרועה.

בהארכת מעצר הבהיר השופט כי ישקול לשחרר את השלושה למעצר בית אם לא תוגש נגדם הצהרת תובע בדיון שיתקיים היום. בכל מקרה, השלושה לא יהיו חשודים בניסיון רצח שכן הם נעצרו לפני ביצוע ואין ראיות משמעותיות המעידות על כוונתם.

במשטרה הבהירו כי השלושה חשודים בנהיגה תוך סיכון חיי אדם, עבירה בגינה הם יכולים לשבת בכלא מספר שנים.

כזכור, במשטרה חשדו כי דניאל מלסה, דין בן פורת ורזיאל רווח תכננו לבצע חיסול בבר המצווה של בנו של העבריין יוסי דהן. חלק מהחשודים ניסו לחסל את דהן לפני למעלה משנה בפתח ביתו אך הוא נפצע וטופל בבית החולים.

דהן הוא אחיו של צ'יקו דהן, מקורבו של שלום דומרני. למרות הייחוס, מזה תקופה ארוכה שיוסי דהן מזוהה דווקא עם האחים לביא מרחובות, אויביו של דומרני. בן פורת שוחרר לאחרונה מהכלא ומיד עם שחרורו כך נודע, כרת ברית עם דומרני שנחשב אויבו בעבר. אליו הצטרפו גם רזיאל רווח ודניאל מלסה שהיו מזוהים בעבר עם ראש ארגון הפשע בני שלמה.

על פי החשד, השלושה תכננו לפגוע בבעל השמחה יוסי דהן או באחד מאנשי האחים לביא שנכחו באירוע. גורמים המקורבים לשלושה אומרים כי המשטרה לא תצליח להוכיח ניסיון חיסול ולכל היותר ייוחסו להם עבירות של תקיפת שוטר בשל ניגוח הניידות ועבירות של הפרת מעצר בית.

כזכור, מלסה, בן פורת ורזיאל רווח, נעצרו בכביש 35 בדרכם לאולמי דוריה, שם חגג העבריין יוסי דהן בר מצווה לבנו. בן פורת כאמור שוחרר לאחרונה ממעצר ממושך. המשטרה קיבלה מידע מודיעני על האירוע ובמהלך ההיערכות, התקבל מידע נוסף, לפיו חוליית חיסול המונה את שלושת החשודים מתכוונת להוציא לפועל פגיעה בחיי אדם.

אחד הרכבים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה שהיו פרוסים בשטח תחת פיקוד תחנת קרית גת, החלו לבצע פעילות התקפית, במהלכה הצליחו לאתר את החשודים כשהם ברכב משוכפל, שמיד החלו להימלט בצורה פראית על כביש 35, תוך ניגוח ניידות וירי שנאלצו השוטרים לבצע לעבר רכבם, על מנת להביא למעצרם.

מבדיקת הרכב עלה כי מדובר ברכב משוכפל עליו הותקנו לוחיות זיהוי שונות, וכן נתפס רחפן שלפי החשד אמור היה לסייע בהוצאה לפועל של ניסיון הפגיעה, אולי אף באמצעות מטען. עוד נתפס מפתח לרכב נוסף, שבהמשך הלילה בסריקות שערכו השוטרים, הוא אותר כשהוא מוסלק בין השיחים בשטח פתוח, ולפי החשד אמור היה לשמש את החשודים כרכב מילוט.

מפקד תחנת קרית גת, סנ"צ שלומי דראי אמר עם מעצר החולייה: "השינויים האחרונים במפת הפשיעה, יצרו סכסוכים חדשים שחייבו אותנו לעדכן את הפעילות המבצעית ולהערך באופן ממוקד נגד כל סכסוך במטרה לסכל כוונות פגיעה ולשמור על חיי אדם. כך פעלנו גם הלילה, כאשר הבנו שאותו אירוע פרטי הוא פוטנציאל להוציא לפועל פגיעה משמעותית בחיי אדם, גם לאור אירועים דומים שראינו בעבר, וללא ספק הפעילות הוכיחה את עצמה עם סיכול ממוקד של חולייה מיומנת המורכבת מעבריינים משפיעים, שהצטיידו ברכב משוכפל, רכב מילוט, רחפן ולפי החשד אמצעים נוספים שנמצאים כעת בחקירה. נמשיך לפעול בנחישות אל מול העבריינים בכל זמן ומקום."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שלושת החשודים בניסיון החיסול באולם האירועים דוריה טוענים כי חשבו שגורמים עבריינים מנהלים נגדם מרדף במטרה לפגוע בחייהם, במשטרה דחו את הטענות. השופט שוקל לשחררם למעצר בית
דילוג לתוכן