חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"רזי אחלה גבר": כך הפך תושב אשקלון לאיום על ארגוני הפשע הגדולים בדרום 

רזיאל רווח שהיה חייל מן השורה בארגונו של בני שלמה – תפס את מקומו של הבוס לצד דין בן פורת אחרי הבגידה של אייל נגר. השבוע נתפס בן משפחתו שהיה בדרך לחיסול ובימ"ר בטוחים – רווח מתכנן להפגין נוכחות וכל האמצעים כשרים | מילן מועלם


רצח בני שלמה

רזיאל רווח הוא כבר מזמן לא סתם "כוכב" עולה בעולם הפשע בלכיש. מותו של הבוס – בני שלמה סלל את דרכו של רווח לצמרת הארגון וזאת אחרי שאייל נגר, מי שהיה יד ימינו של שלמה, החליט לבחור בחיים ולחבור לאחים לביא איתם היה מצוי בסכסוך שנים רבות יחד עם שלמה.

רווח ושותפו לדרך דין בן פורת סימנו את נגר כבוגד והבהירו לו כי אם יבחר בסולחה עם האחים לביא, כל האופציות על השולחן וגם הוא עלול למצוא את עצמו כמו בני שלמה. נגר בחר בסולחה ונכנס לרשימה השחורה. אז מי הוא רזיאל רווח? ובכן, מדובר בתושב אשקלון שנודד מעת לעת בין מושבים באזור ונכנס לעולם הפשע בגיל צעיר מאוד. רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לרווח. הוא מאחורי הקלעים ולא מתרברב ברשתות החברתיות כמו יריביו שכבר פתחו פרופילים בטיקטוק שם מעבירים מסרים ומרימים לעצמם מידי שבוע.

רווח הוא יעד מרכזי של ימ"ר לכיש וכבר ריצה לא אחת עונשי מאסר. מעת לעת הוא גם נעצר על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות פליליות כאלה ואחרות אך בתקופה האחרונה כל מעצר הסתיים בשחרור וללא כתבי אישום. בשבוע שעבר נעצר בן משפחתו מאשקלון שהיה בשלבי התארגנות לחיסול. עד כה לא ברור מי היה היעד אך מהממצאים עולה כי העצור ושותפו – תושב טבריה, התכוונו לפגוע בחיי אדם.

מאז חיסולו של בני שלמה בתחנת הדלק באזור והבגידה של אייל נגר החליטו אנשיו של הנרצח להקים קבוצה משלהם שהפכה ברגע למטרד עבור היריבים. האחים לביא וגם שלום דומרני החולש על ארגון הפשע הגדול ביותר – רואים בהם כאיום. רווח השתייך בתחילת דרכו לארגון של דומרני אך ערק לזה של שלמה והיתר היסטוריה. מאז נעשו נסיונות לגשר בין השניים בעיקר לאחר מותו של שלמה אך רווח המשיך להתעסק עם אנשיו של דומרני וכרגע הסולחה עדיין רחוקה.

לפני מספר חודשים נחשד כי רווח היה בין חברי החוליה שביצע ירי לעבר ביתו של יוסי דהן – אחיו של צ'יקו מארגונו של דומרני. רווח נעצר ושוחרר בתום מספר הארכות מעצר כשלחוקרים לא הייתה ברירה אלא שבמשטרה מדגישים כי לא נאמרה המילה האחרונה והם ודאי לא יאפשרו לרווח להמשיך לעשות כרצונו: "אם הוא ימשיך בדרך הזאת הוא יגמור בכלא או בקבר. המשטרה לא תאפשר לו להשתולל ברחובות ומנגד ארגוני הפשע בהם הוא מתכוון לפגוע – לא יניחו לו וינסו לפגוע בו".

בנוסף חשוד רווח כי הטמין מטען חבלה במסעדה בנתיבות אך גם במקרה זה לא הצליחה המשטרה להשיג את ראיית הזהב ובתום מספר ימי מעצר הוא וחבריו שוחררו ממעצר. בימ"ר כאמור עוקבים מקרוב אחר העבריין האשקלוני שמאיים להבעיר את האזור ולא בוחל באמצעים: "עוד נשים עליו את ידנו", מבטיחים במשטרה.

ובחזרה לאשקלון: רזיאל רווח או 'רזי' כפי שהוא מכונה בפי חבריו המקומיים – כאלה שאינם קשורים לעולם הפשע, הוא לא הטייפקאסט אותו מתארים במשטרה. חבריו מעידים עליו שהוא אדם חביב וטוב לב, שתמיד היה נכון לסייע ולעזור לכל מי שזקוק. "רזי אחלה גבר, אנחנו חברים מהשכונה והדמות שהדביקו לו שונה לגמרי ממה שמכירים אותו כאן אצלנו. אולי קרה לו משהו אבל בשבילנו הוא תמיד יהיה רזי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן