חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצעדי ענק: העבודות להקמת פארק האקו-ספורט בעיצומן

גוזרים סרט לקראת הבחירות: העבודות להקמת הפארק המדהים באגמים בעיצומן, על הפרוייקט האדיר מנצח רפי בן דוד, ראש המנהלת | מילן מועלם | צילום: סיון מטודי

השבוע נערך סיור בפארק האקו-ספורט בשכונת אגמים לצורך הצגת התקדמות העבודות בשטח הפארק, שנמצאות בשלבים מתקדמים מאוד. 

במהלך הסיור הוצגה ההתקדמות של העבודות לאחר ששלב האיטום של המתחם בו מיועד להיות האגם המלאכותי, הסתיים והשלב השני של עבודות הפיתוח של הפארק נמצא בעיצומו.

בהמשך ובהתאם לתוכניות, יבוצעו עבודות להכנות החלק העליון לטובת פתיחת הפארק, העבודות יכללו בטון במתקן הסינון, ביצוע מעקה סביב האגם, מתן פתרונות לביצוע דק עם מעקה בחלק הצפוני של הפארק, המשך עבודות ריצוף בחלק הדרומי של הפארק, הכנת שבילי האופניים לקראת ביצוע אספלט, סלילת כבישים ושבילים, הכנת השטח לשתילה, הקמת מדשאות וצמחייה. כמו כן, נבחנות אפשרויות להצבת מתחם 'גלמפינג' ללינה באחד ממתחמי הפארק שצופה לאגם, על מנת להשלים את חוויית הביקור והשהייה לאלפי המבקרים שצפויים לפקוד את הפארק. 

הפארק שמשתרע על שטח של 600 דונם, צפוי להיפתח לקהל הרחב בעוד מספר חודשים ספורים ויכלול שפע של הזדמנויות ספורט, טבע, חינוך, פנאי ובילוי לתושבי אשקלון וכן מחוצה לה. הפארק מהווה מסדרון אקולוגי הנמתח ממזרח למערב, בדרומו דיונות חול ובצפונו אגן טבעי היוצר בריכת חורף גדולה. בריכה זו מהווה חלק משמעותי ממערך הניקוז הטבעי בדרום העיר. הפרויקט מנצל את מי הנגר של השכונות הקיימות ושל אלו המתוכננות ומתעל אותם, באמצעות פתרונות נופיים והנדסיים, אל שני גופי המים של הפארק. למעשה, תוכנית הפארק נשענת על היחס בין שני גופי המים – בריכת החורף הטבעית והאגם המלאכותי חדש.

בלב חלקו הטבעי של הפארק יוקמו מסתורי צפייה בציפורים ומרכז לחינוך סביבתי. סביב האגם מתוכננים האזורים הפעילים, ובהם מסלולי ריצה, מוקדי ספורט שונים, בתי קפה, אמפי פתוח, מתקני משחק, מדשאות ואזורי פיקניק. שבילי הליכה ושבילי אופניים שוזרים את שני חלקי הפארק ויוצרים אבחנה בין האזורים השקטים והפעילים שבו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

גוזרים סרט לקראת הבחירות: העבודות להקמת הפארק המדהים באגמים בעיצומן, על הפרוייקט האדיר מנצח רפי בן דוד, ראש המנהלת | מילן מועלם | צילום: סיון מטודי
דילוג לתוכן