חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצילים את עופרי 📸

בשבוע הבא: תרומת מנות דם לטובת עופרי כהן ממושב עזריקם. מצטרפים?


לפני כחודש התבשר עופרי כהן, תושב מושב עזריקם במועצה האזורית באר טוביה, כי הוא חלה בלוקמיה (סרטן הדם).השבוע מלאו לעופרי 18 שנים ובחודש הבא היה אמור להתגייס לשירות הצבאי, אלא שכעת הוא נמצא בטיפולים בבית החולים תל השומר. בעקבות מחסור במנות דם, שחשובות להמשך הטיפול, יתקיים ביום שני 3.8.20 מבצע להתרמת דם במועדון בית יהושע במושב עזריקם החל משעה 11:00 בבוקר ועד 22:30 בלילה בשיתוף מד"א, המועצה והמושב

עופרי הוא האח הקטן מבין ארבעה ילדים. אמו רחל, עובדת במפעל ביטחוני ועמיחי אביו, מורה לנהיגה בבית ספר "דרייב" באשדוד. לפני כחודש עופרי חש ברע ופנה לרופאת המשפחה לבדיקה. מאחר ושירותי הקופה היו סגורים, הוא הופנה למיון בית החולים אסותא אשדוד. כעבור מספר שעות, הבינו כי התוצאות אינן תקינות. לאחר שבוצעה בדיקה נוספת, הוא הופנה לבית החולים תל השומר בעקבות חשד ללוקמיה.

כעבור יומיים של בדיקות אינטנסיביות בבית החולים, אובחן עופרי כחולה במחלה. "הבנו שנכנסנו למציאות חדשה", סיפרה אחותו עומר. "עופרי עבר בדיקת מח עצם, קיבל סטרואידים ולאחר זמן קצר כבר החל בתהליך כימותרפיה. בשבוע שעבר, בעקבות טיפול כימותרפיה שכלל גם מנות דם, קיבלנו הודעה שיש מחסור במנות דם, טסיות ופלזמה וצריך לתרום. מצאנו עצמנו מפרסמים מודעות על תרומות דם ובתוך זמן קצר כבר התארגנו במושב ובמועצה לקיים יום התרמה".

איך המשפחה מתמודדת עם המצב החדש?

"שום דבר לא מכין לקראת זה. כולם קיבלו את הבשורה בצורה לא פשוטה, אבל התחלנו להרים את הראש ומקווים שיהיה בסדר. עופרי חזק ומצליח להתמודד. לעופרי יש חברים תומכים שנמצאים איתו בקשר כל יום וגם אנחנו במשפחה עושים הכל בשביל לעזור לו לעבור את התקופה הזאת".

עד כמה חשובה היענות הציבור לבוא ולתרום ?

"זה מאוד חשוב. חשוב לקבל מנות דם רבות ככל האפשר ובמצב של מחסור במנות דם, זה יכול לפגוע בתהליך הטיפול. אנו מבקשים מכל בעלי סוגי הדם שיגיעו לתרום, כך שגם אם זה לא יתאים לעופרי, זה יעזור לאדם אחר ומאגר בנק הדם יגדל. בסופו של דבר, כל מנת דם מצילה חיי אדם וזו באמת לא קלישאה, במיוחד בתקופה זאת".

האבא עמיחי: "כולנו כקהילה פורחת ותומכת נתקלנו במצבים שבהם מעט עזרה לחבר גם אם לא מוכר לנו אישית עשתה טוב לחבר ועזרה לנו כחברה להראות שהערבות ההדדית לא נעלמה . כשאנחנו עוזרים היום למישהו אנחנו מיישמים  הלכה למעשה את הערבות ההדדית המתבטאת יפה בפתגם : כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".

המשפחה הוסיפה: "חשוב לנו להודות לחברי המושב והמועצה היקרים על הדאגה וההירתמות לטובת יום התרמה. אין לנו מספיק מילים שיוכלו להביע את ההערכה שלנו כלפיכם".

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי: "אני קורא לקהילת באר טוביה היקרה להירתם למאמצים להצלת חייו של עופרי ולהגדלת מאגר בנק הדם. אני מאחל לו ולמשפחתו רפואה שלמה ובשורות טובות".

ביום שני 3.8.2020 יתקיים מבצע התרמת דם החל משעה 11:00 בבוקר ועד 22:30 בלילה. ההתרמה תתקיים בשיתוף מד"א במועדון בית יהושע במושב עזריקם. יש להצטייד בתעודה עם תמונה מזהה ומספר תעודת הזהות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן