חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גדולה מהחיים

לרגל יום האישה שחל השבוע, יצאנו לראיין את עורכת הדין יסמין נחום, שמובילה ביד רמה את עמותת ׳האגודה לבריאות הציבור׳, עמותה גדולה ומשמעותית הפועלת בכל רחבי ישראל

 

עו"ד יסמין נחום, בת 43, אמא לחמישה ילדים, משמשת כמנכ"לית האגודה לבריאות הציבור מזה כשנתיים, ארגון המונה כ-800 עובדים ופועל ברחבי ישראל, גם באשקלון. טרם תפקידה הנוכחי, ביצעה מספר תפקידים עד להגיעה לראש המערכת

האגודה לבריאות הציבור היא עמותה עצמאית הפועלת בשלושה מישורים: מניעה טיפול ושיקום. 

העמותה מעניקה שירותים לכ-7000 בתי אב בישראל ושירותיה ניתנים לכלל האוכלוסייה בישראל לרבות ובייחוד לאוכלוסיות מוחלשות. 

עו״ד יסמין נחום, גלי לנו את הסוד. איך משלבים בצורה הכי נכונה אמהות וחיים מקצועיים בטח כמנכלית. 

"אין הרבה הבדל בין מנכ״לות לאמהות. ההחלטה הכי חשובה תמיד היא על מה לוותר ומה לא עושים. חשוב לשמור על מיקוד, ולהבין שבסופו של דבר הילדים שלנו רוצים שנראה אותם ונהיה איתם. זה לא המותג שהם לובשים או כמה נבזבז עליהם, זאת הרגשת המוגנות, השייכות והאהבה״.

צילום: סיון ספיר

ואיך בכל זאת זה. קורה? הרי מנכ״לית האגודה שהיא ארגון ענק, דורשת פעילות אינטנסיבית. 

"בעלי מוטי, השותף שלי לדרך נמצא שם בשבילי ובשביל המשפחה בדיוק כמו שאני שם בשבילו ובשביל המשפחה שלנו. אנו יודעים לחלק את הזמן בינינו כדי לתת תשומת לב מירבית לילדים, גם ברגעי לחץ ועומס, אנו זמינים עבורם. בסופו של יום בקריירה חשובה מאוד, יחד עם זאת, המשפחה לפני הכל״.

המון נשים מרגישות שעם הילדים תמה הקריירהמהניסיון שלך מה את אומרת לאותן נשים?

"תציבי גבולות, גם בעבודה וגם בבית. אל תתנצלי על העקרונות שלך. בסוף יכבדו אותך בעבור זה. ואם לא, אז תמצאי את המקום שכן יכבד אותך. מצד שני, העבודה היא העוגן הכלכלי שלנו, וצריך לשמור עליה ולתת את המקסימום. היום אני שמחה וגאה לראות נשים רבות שפועלות כך והן גורם מוביל במקום בו הן נמצאות. זה קורה גם בזכות העובדה שהן יודעות מה הן רוצות ולא מוכנות לוותר על הקריירה, ובהרבה מקרים שאני אישית מכירה, בזכות בני זוג שנותנים מעצמם את המקסימום כדי שהאישה תצליח בדרכה״. 

האם את מרגישה שגם היום קיימת אפליה בין גברים לנשים בעבודה? איפה לדעתך יש מקום לשיפור?

"אין ספק שיש היום יותר הבנה לשוני בין גברים לנשים, ולצורך לתת לנשים יחס שווה אך מותאם להיותן נשים. אצלי בארגון אני רואה כל עובד אך ורק לפי תפקידו ומקצועיותו, ולא לפי מגדרו"

המון נשים מכניסות שיקולים אישיים להחלטות מקצועיות (כגון: האם נכון לי להתחיל עבודה חדשה שהילד עוד לא בגן וכו') כיצד הכי נכון לנתב את השיקולים האישיים לתוך החיים המקצועיים מבלי לפגוע בהם?

"שיקולים אישיים הם חלק מהעניין, אי אפשר להתעלם מהם. הכל עניין של איזונים. ונכון, לפעמים צריך לעשות ויתורים. אחת ההחלטות שאני קיבלתי בתחילת הדרך היא לעבור ולגור קרוב למקום העבודה, זה איפשר לי להגיע מוקדם ובלי לחץ בבוקר, להיות זמינה יותר עבור הילדים, ולא להיתקע בפקקים ולבזבז זמן יקר בהמתנה באוטו

אם היית צריכה לתת שניים שלושה טיפים לאישה שמרגישה שהקריירה שלה נגמרה בעקבות המשפחהמה הם היו? 

"תנשמי. זה לא ספרינט, זה מרתון. ואם יש לך בן זוג תומך אז זה גם מירוץ שליחים. הדרך ארוכה, מה שנראה עכשיו גמור יכול להשתנות בעוד כמה שנים.

ועכשיו, אנו חוזרים רגע לשאלה המרכזית שאיתה פתחנו, לסוד שלך איך את מצליחה לנהל עמותה שהיא ענקית, הן מבחינת כמות העובדים, הן מבחינת נפח הפעילות והן מבחינת העובדה שכל זה קורה בכל נקודה בארץ?

״פעם שמעתי משפט יפה שיסביר הכל בפשטות: ״תבחרי עבודה שאת אוהבת ולא תצטרכי לעבוד אפילו יום אחד בחייך״. אני אוהבת את העבודה שלי, אוהבת את העובדים המסורים לצידי, את הפעילות העניפה. בכל בוקר שאני מתעוררת ורואה יומן מפוצץ שבעצם סוגר את כל היום, אני נזכרת במשפט הזה. זכיתי לשמש כמנכ״לית האגודה לבריאות הציבור ואמשיך להוביל את הארגון הזה בגאווה ובמסירות גדולה״.

צילום: סיון ספיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

לרגל יום האישה שחל השבוע, יצאנו לראיין את עורכת הדין יסמין נחום, שמובילה ביד רמה את עמותת ׳האגודה לבריאות הציבור׳, עמותה גדולה ומשמעותית הפועלת בכל רחבי ישראל
דילוג לתוכן