חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שהחיינו: אשקלון תוכר כעוטף עזה לעניין פיצויים בגין נזקי מלחמה

המאבק יצליח? שר האוצר סמוטריץ׳ הנחה הבוקר להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה.

שר האוצר הורה להביא תקנות בעניין לאישור ועדת כספים בהקדם האפשרי. משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה.

עדיין לא ברור מה יהיו ההטבות שיקבלו תושבי אשקלון אם בכלל באופן מיידי אך עם זאת יפוצו כלכלית בעקבות אובדן ימי עבודה ונזקים נוספים. עדיין לא ידוע אם אשקלון תקבל הטבות מס ועניין הפינוי מהעיר עדיין מוטל בספק.

ובזמן שתושבי אשקלון חשופים לירי רקטות ואין להם מיגוניות ברחובות – בימים האחרונים מבצע משרד השוויון החברתי מגוון פעולות רבות לצמצום פערי המיגון לאוכלוסייה באזורים שאינם מוסדרים בנגב. כך למשל, לאחר שהתקבלו דיווחים על כך שישנם אזורים בהם אינם נשמעים צופרי האזעקות במקרה של שיגור טילים מרצועת עזה, יצא המשרד לשוויון חברתי בשיתוף צוותי פקע"ר לסיור למיפוי הצרכים בשטח.

בנוסף, בימים אלו מבצע פיקוד העורף בשיתוף המשרד לשוויון חברתי הנחת מיגון פריק מסוג ״אסקו״ בתחומי הפזורה הבדואית, שם ישנם פערי מיגון. כך למשל הונח מיגון פריק בארבעה אתרים בפזורת ערוער, שבט אלאטראש ושבט אלקורעאן, ומחר תבוצע פריסת מיגון פריק בשני אתרים נוספים. כמו כן יבוצעו בימים הקרובים סיורי שטח נוספים למיפוי אזורים בהם נדרשת הנחת מיגוניות בפזורה. עד כה בימי הלחימה נרצחו כ-19 בני החברה הבדואית ו-7 עוד מוגדרים נעדרים.

מטעמו של השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי נמסר:
״משרד השוויון החברתי והשר שיקלי בראשו מקפיד לבקר בשטח, לקיים פגישות ושיחות יומיומיות עם ראשי הרשויות על מנת להבין את צורכיהם ולסייע בהשגתם ולהגיע לניחומי אבלים אצל המשפחות השכולות. השר שיקלי שולח תנחומים למשפחות הנרצחים במגזר הבדואי, מאחל רפואה שלמה לפצועים ומתפלל לשובם של החטופים״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן