חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"צוחקים עלינו": תושבי אשקלון זועמים על תוכנית הפינוי

בשבוע שעבר הודיעו השרים וראש העיר תומר גלאם על תוכנית פינוי לתושבי העיר שאין ברשותם ממ"ד או מרחב מוגן קרוב וקשישים.

בפועל מסתבר, התוכנית מערימה קשיים על משפחות וקשישים להתפנות. גם משפחות שיתפנו – לא בטוח כלל וכלל שיפונו לבתי מלון שכן עדיפות ניתנת לתושבי שדרות, העוטף והצפון שצפויים לשהות בבתי מלון עד תום המלחמה בעוד לאשקלון אושרה בשלב זה תוכנית הפגה קצרה.

צילום: כבאות והצלה

רבים שפנו עד כה לדרוש פינוי טענו הבוקר כי לא קיבלו תשובה: "נרשמנו ואף אחד מהרשות לא פנה אלינו. מי שכן קיבל תשובה עדיין לא יודע לאן הוא יפונה אבל כבר אמרו להם בעדינות שלא יתפנקו ולא יבנו על בתי מלון. ההתנהלות פשוט מחרידה. אנחנו מרגישים שהופקרנו, שצוחקים עלינו. ברגע שהמלחמה תתעצם אשקלון תהיה הקו הראשון לאש שכן כולם מסביב כבר פונו".

תושב אחר אמר: "מפנים עשרות יישובים בצפון בעוד אנחנו כבר שבועיים במלחמה ולאף אחד לא איכפת. שבועיים שהעיר הפכה לעיר רפאים, אי אפשר לצאת כי גם אין מיגונית ברחוב וזה לסכן חיים אז איפה הייתה הממשלה ואיפה הייתה העירייה? שמתם לב שכמות הנפילות בשטחי העיר גודלת? אנחנו במלחמה ובפועל כל מה שמבטיחים לנו הוא לא יותר מאחיזת עיניים. פיצוי אחרי מלחמה כולם מקבלים, אין כאן שום הישג. ההישגים שאנחנו רוצים זה פינוי כלל הילדים מהעיר והטבות מס".

צילום: כבאות והצלה

באשדוד הורה ראש העיר לדחות את תשלומי הארנונה בעוד אשקלון שכאמור בקו ראשון לאש טרם קיבלה את "ההטבה". אתר החדשות "הזירה" בשם תושבי אשקלון, דורש מעיריית אשקלון להודיע עוד היום על דחיית תשלומי הארנונה לפחות עד סיום המלחמה ותקופת שיקום לתושבי העיר שעברו ועוברים ימים קשים. נמשיך לעקוב אחר התנהלות העירייה והממשלה ולעדכן.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן