חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צ'ופר למעודדי הטרור נגד אשקלון והעוטף: האם הממשלה תאשר הטבות לרש"פ?

הקבינט הביטחוני מדיני יתכנס הערב אך לא ידון בהקלות לרשות הפלסטינית כפי שדווח, כך התחייב רה"מ בנימין נתניהו.

השר בן גביר אמר בישיבת הממשלה: "אני שומע כל מיני דברים בתקשורת על הקלות לטובת הרשות הפלסטינית, לא ברור לי איך אנשים שמסיתים לרצח ופועלים לחרם על ישראל – נדון בהקלות כלפיהם ועוד יותר לא ברור לי למה חברי קבינט צריכים לשמוע על דברים כאלה בתקשורת".

רה"מ: לא נדון היום על הקלות לרשות, כן נדון עלה יחס הממשלה לרשות. הדיווחים על הקלות לרשות לא באו מהלשכה שלי, אבל היום אתם תקבלו בדיון סקירות מקיפות בעניינם.

בן גביר: "שמח לשמוע שאין הקלות ואכן חייבים לדבר על המעמד שלהם. הם אויבים שלנו".

על פי דיווחים ישראל שוקלת להעניק מספר הטבות לרש"פ. הקבינט יצטרך להכריע בסוגיה הרגישה וזאת בתקופה בה אזרחי ישראל מצפון, דרום, מרכז ובהתיישבויות ביו"ש סובלים מהטרור הערבי הגובר והאיומים בגבולות.

בין היתר יובאו לאישור הקבינט בקרוב הקמת אזור תעשיה עבור הערבים מהשטחים בתרקומיא, הטבות כלכליות כמו פריסת תשלומים של חובות, הרחבת שעות הפעילות של מעבר אלנבי, הוצאת דרכונים ביומטריים והנחות בדלקים ובמיסים וזאת בזמן שהמיסים ומחירי הדלק בישראל רק מאמירים.

בנוסף ידונו בקבינט על הקמת אסדת הגז מרין מול חופי עזה. מדובר בצ'ופר של ממש לרשות הפלסטינית ועל פי דיווחים ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את המהלך.

לא עוצרים טרור ומקבלים הטבות. צילום: איחוד הצלה
רה"מ, גלנט והרמטכ"ל. צילום: חיים צח לע"מ
יגיעו להסכמות? בן גביר וגלנט

למרות "הרצון הטוב" נראה כי המהלך צפוי להיתקל בהתנגדויות מצד שרים בממשלה. שרי הימין יקבלו סקירה ורקע על הבקשה להטבות לרש"פ, בין היתר על בסיס מצבה הקשה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן