חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סימנים שהעסק שלכם צריך ייעוץ מקצועי

קרדיט תמונה PEXELS

לא מספיק רק לפתוח עסק, צריך גם לקדם ולפתח אותו כל הזמן, לתחזק ולייעל אותו ברמה היומיומית. עסק שאינו רווחי – אין לו הצדקה כלכלית לפעול השוק.

כדי לנהל עסק יציב שפניו לצמיחה, יש לקבל החלטות פיננסיות, עסקיות, שיווקיות וניהוליות רבות וקשות. כל בעל עסק צריך להסתכל על מה שקורה בעסק בהווה, כשמבטו מופנה באותה העת גם ליעדים ולמטרות של העסק לעתיד. את כל זה קשה מאד לעשות לבד ומומלץ מאד להיעזר במומחים ליעוץ עסקי, כמו למשל בחברת הייעוץ העסקי , FRONTIS.

 כמה סוגים של ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי ארגוני

כשהעסק או החברה אינם מצליחים לעמוד ביעדיהם בשל ליקוי במבנה הארגוני ובהתנהגות הארגונית שלהם.הם זקוקים ליועץ חיצוני שיעצב עבורם מחדש את הגדרות התפקידים, תהליכי עבודה, ייצור תיאום בנוהלי העבודה בין המחלקות השונות ובתוכן. הסידור הארגוני החדש יגרום לייעול העבודה בחברה ולתקשורת טובה יותר בין מחלקותיה השונות.

ייעוץ עסקי אסטרטגי

העוסק בעיקר בתכנון אסטרטגיות התאמה לשוק הקיים מבחינת המגמות בשוק, השינויים העסקיים והטכנולוגיים המחודשים שבו, איתור קהלי יעד נוספים וכדו'. היועץ האסטרטגי מגבש עבור החברה המעסיקה אותו את דרכי הפעולה הרצויים ומלווה אותה ביישומם.

ייעוץ פיננסי

העוסק בהתנהלות הכספית בארגון, שהיא אחת החשובות בהצלחה של כל עסק. עסק שאינו מבצע כהלכה את ניהול הכספים שלו, מפקח בצורה תקינה על תזרים המזומנים, עושה רישום מדויק של הוצאותיו והכנסותיו וכדו' – אינו יכול להצליח כלכלית.

ייעוץ שיווקי

עוסק בכל מה שקשור לפרסום ושיווק העסק, מיתוגו, פרסומו במדיה הדיגיטלית בפלטפורמות השיווק העיקריות, העלאת המודעות לעסק והדגשת ייחודיות מוצריו, טיפוח ושיפור קהל הלקוחות ועוד.

סימנים המעידים שהעסק זקוק לייעוץ מקצועי

  • העסק אינו מתקדם ומתפתח בהתאם לציפיות וליעדים שנקבעו.
    בעל העסק משקיע שעות רבות בעבודה והתוצאות בשטח אינן בהתאם לכך.
  • הכנסות העסק אינן עקביות – ישנם חודשים טובים וכאלו שההכנסות בו מועטות.
    במצב כזה בעל העסק אינו יכול לסמוך על הכנסתו החודשית מהעסק.
  • חוסר פיקוח מספק על תשלום חשבונות, תשלומים לרשויות המס, משכורות עובדים מתעכבות וכדו'.
    העסק חייב יעוץ פיננסי כיצד לנהל עצמו נכון יותר מבחינה כספית.
  • אין מעקב כנדרש אחרי לקוחות קיימים ואין גידול מספק של לקוחות חדשים.
    בשל כך נוצר מצב שבו העסק מפסיד לקוחות פוטנציאליים ומסרב להזמנות בשל כוח אדם קטן מדי.
  • העסק אינו משווק כראוי ברשתות החברתיות, בהודעות SMS, בווטס אפ, במיילים וכדו' ולכן אינו מגיע לפלחי אוכלוסייה רבים שיכולים להיעזר בשירותיו או במוצריו.
  • הלקוחות מתלוננים על שירות לא מספק, חוסר פתרון בעיות ועל תקשורת לא מספקת עם העסק.
  • העסק חייב להתרחב, כי אין מספיק אנשים לבצע את כל המשימות, אולם חייב הדרכה ויעוץ כיצד לבצע את ההרחבה.
  • בעל העסק מעוניין להגדיל את קשת המוצרים או השירותים של העסק כדי להיכנס לתחומים חדשים ואולי גם לפתוח עוד סניפים ולהפוך את העסק לרשת. הוא צריך יעוץ ובניית תוכנית המיועדת לניצול ההזדמנות הזו לפיתוח עסקי.
  • העסק מעוניין לקחת הלוואות מהבנקים או לפנות למשקיעים כדי לגייס מימון נוסף וחייב הדרכה איך מבצעים את התהליכים הללו בצורה שתגן על האינטרסים של העסק ולא תכניס אותו להוצאות כספיות ולהתחייבות שלא יוכל לעמוד בהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן