חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכנופיות הפשע למחאות השמאל: מפקד מחוז דרום עבר לפקד על מחוז ת"א

עמי אשד אאוט: השבוע נערך במטה מחוז תל אביב של משטרת ישראל, טקס חילופי מפקדי המחוז, במהלכו העביר מפקד המחוז היוצא ניצב עמיחי אשד, את הפיקוד למפקד המחוז הנכנס ניצב פרץ עמר.

פרץ פיקד על מחוז דרום בשנים האחרונות תוך ניהול המערכה מול ארגוני הפשע בלכיש, מלחמות הפשיעה בפזורה הבדואית וגם סבבי לחימה מעת לעת.

ניצב פרץ עמר. צילום: דוברות המשטרה

ניצב פרץ עמר, בן 61, נשוי ואב ארבעה שימש בעבר מפקד תחנת באר שבע, מפקד מרחב נגב, סגן מפקד מחוז דרום, מפקד מחוז חוף ומפקד מחוז דרום כאמור.

הטקס נערך במעמד השר לביטחון פנים ח"כ איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ראשי הערים ורשויות מקומיות בתחום המחוז, סגל פיקוד מחוז תל אביב, קצינים ושוטרים.

ניצב פרץ עמר מפקד מחוז תל אביב הנכנס, אמר בנאום הכניסה שלו לתפקיד "מחוז ת"א הינו מחוז 'ללא הפסקה', הקשב של המחוז מכוון לסדר הציבורי. האירועים הגדולים והמורכבים ביותר מתקיימים כאן, החל ממצעד הגאווה, דרך לוויות המוניות, הופעות ענק מהארץ ומחו"ל ומחאות גדולות ונרחבות. המחוז מאופיין ביוממות מהגבוהות בארץ, זאת בנוסף לאוכלוסייה הצפופה והמגוונת שחיה כאן- קהילות של זרים, חרדים, ערבים, להט"ב ועוד. המחוז מתמחה במתן שירותי משטרה המותאמים לכל קהילה אל מול צרכיה לצד טיפול בפשיעה החמורה ובאיומי הפח"ע. על מנת להתמודד עם האינטנסיביות והדינמיות המאפיינת את המחוז עלינו להיות ורסטיליים, בעלי יכולת מעבר משגרה לחירום במהירות, להתחדש ולהשתנות באופן קבוע".

"למחוז יש היסטוריה מוצלחת של ממשקים הדוקים עם ראשי רשויות, ראשי קהילות, עמותות וגופים ממשלתיים מקבילים ובכוונתי להמשיך ולשמר את הקיים ולמנף שיתופי פעולה נוספים. אני ניצב כאן היום, לאחר שירות משמעותי של 40 שנים בקירוב, לרבות פיקוד על שני מחוזות, חוף ודרום, אשר הכין אותי להתמודד עם אתגרי המחוז. אני מודע לגודל השעה ומסתכל על האתגרים ביראת כבוד ובאופטימיות רבה. ברצוני להודות לניצב עמי אשד, מפקד המחוז היוצא, על הישגיו הרבים בהורדת הפשיעה, ביצירת קשר ושתופי פעולה עם הקהילות השונות. על הקשב הרב לשוטרים ולקצינים ועל ההתאמות שביצע במחוז על מנת להכין אותו להתמודד עם האתגרים העכשוויים והעתידיים. הכל בנועם ובנחישות", סיכם.

צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי אמר בנאומו "בתקופה האחרונה אנו פועלים במציאות מורכבת ומרובה אתגרים ואין יום דומה לקודמו. לצד אתגרי הפשיעה ואירועי הפח"ע הקשים, מחוז תל אביב מתמודד עם אירועי סדר ציבורי מורכבים ביותר. מדובר באתגר למדינה, לחברה הישראלית ולמשטרה במדינה דמוקרטית. ההתמודדות מול גל המחאות המתמשך, העמידה האיתנה בפני דילמות לא פשוטות. ההכרה לשמור על איזון ראוי בין זכות הביטוי והמחאה, ובין שמירה על הסדר הציבורי ועל החופש התנועה היא דוגמה לדילמה אחת מיני רבות. עלינו לזכור תמיד כי אנו שואבים את זכות קיומנו כמשטרה -מהציבור. ולכן עלינו להיות ראויים לאמונו".

צילום: דוברות המשטרה
השר בן גביר. צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר אמר בטקס "היום ראש חודש אב, יום בו אנו מתחילים את תשעת ימי אבלות על חורבן בית המקדש, טקסים בצל ימי בין המצרים מעוררים קושי מובנה, כאשר מגד גיסא באים לכבד, להעריך, להוקיר, ומאידך גיסא זוכרים שזה לא הזמן לחגיגות, אלא זמן לעבודה קשה. המחוז הכי עירוני במשטרה מחליף היום מפקדים. ניצב אשד אתה קצין עתיר עשיה וניסיון, אני מבקש להוקיר את התרומה שלך למשטרה ולציבור לאורך שנות שירותך. ניצב פרץ אתה בא מהדרום וכמו שחכמינו אומרים 'כל הרוצה להחכים, ידרים'. העיסוק בחירום ותרחישים קשים היו מנת חלקך יום יום, למרות האופי השונה בתכלית של המחוז הזה, זו גם המשימה העליונה שלך ממש כאן.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן