חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החלטה מטומטמת": מה גרם לראש עיריית שדרות לתקוף את נתניהו?

 

בבוקר הראשון של השנה האזרחית החדשה ולאחר מטח כבד של עשרות רקטות לעבר העיר שדרות בחצות הלילה, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה לתקן את החלטת הממשלה שהתקבלה ביום שישי ונוגעת לשהותם של תושבי שדרות בבתי המלון.

לפי ההחלטה, שהתקבלה בעקבות המלצת שר הביטחון, הממשלה מאריכה את שהותם של התושבים בבתי המלון עד 29/2/24 וכן קבלת מענק אכלוס עצמאי עד תאריך זה, אך במקביל מאפשרת לתושבים המעוניינים בכך לחזור לעיר החל מהיום (1/1/24) ובתמורה לכך תעניק להם "מענק שיבה הביתה לצורך הסתגלות והתארגנות בבתיהם" בסכום של 200 ₪ למבוגר ו-100 ₪ לילד ליום בחודשיים הקרובים.

אותם תושבים שישובו לעיר לא יקבלו שירותים מלאים ובעיקר לא יוכלו להכניס את ילדיהם למסגרות חינוכיות, מכיוון שהנחיות פיקוד העורף לא מאפשרות קיום של פעילויות חינוכיות. בהחלטה מצוין, כי שר החינוך מודיע, שרק עד 29/2/24 תושלם ההיערכות למתן מענה חינוכי לתושבי שדרות.

בנוסף לכך, לפי ההחלטה, תושבים שיבחרו לעזוב את בתי המלון ולחזור לעיר, וכעבור זמן מסוים יחששו להישאר בה וירצו לשוב לבתי המלון – לא יוכלו לעשות כן. "מי שזכאי שישולם לו (או בעדו) מענק החזרה, לא יהיה זכאי עוד למימון שהותו במתקני הקליטה ובכלל זה לא יהיה זכאי לתשלום בגין לינה ושירותי הארחה וכן לא יהיה זכאי עוד לקבל מענק אכלוס עצמאי", נכתב בסעיף 8 של החלטת הממשלה.

"מדובר בהחלטה הזויה, שבעצם אומרת שמדינת ישראל לא אומרת לנו מה יהיה, כיצד צה"ל נערך", אמר הבוקר דוידי, "כשאני, כראש עיריית שדרות, מחזיר את תושביי, לאיזו מציאות אני מחזיר אותם? אם יהיו בשכונות בצפון הרצועה תושבים אז יהיו שם גם מחבלים ואז יחזור האיום של ירי נ"ט. מי שיחזיר אותם – הוא כבר חתום עכשיו על האסון הבא של מדינת ישראל. זה הזוי שתושבי שדרות אמורים לחזור לפני קיבוצים עורפיים יותר".

צילום: דוברות עיריית שדרות

דוידי הוסיף ואמר: "מפתים את התושבים במענק שישובו לבתיהם כשהנחיות פיקוד העורף לא מאפשרות לפתוח מסגרות חינוך, בעצם אומרים להם 'תביאו את הילדים שיישארו חודשיים בתוך ממ"דים'. מדובר בהחלטה מטומטמת – לא מאפשרים לתושבים לנסות לחזור ובהמשך אולי אף לחזור למלון. אני אומר לראש הממשלה – תגנוז את ההחלטה הזו מיד".

דוידי קרא לראש הממשלה ואמר לו: "אמרת לנו שתהיה לנו תחושת ביטחון כשיהיה ביטחון, אז כרגע אין תחושת ביטחון ואין ביטחון. תקרא לראשי הרשויות, תשב איתנו, אתה, שר הביטחון, שר האוצר והרמטכ"ל ותייצרו מתווה שהוא לחודשים רבים ייתן את המענה הטוב ביותר לאותם תושבים גיבורים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן