חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקלטות בגן באשקלון: "את עייפה? גם אנחנו, בואי נבכה כמוך"

אין גבול לתעוזה: נשות צוות מגן באשקלון הוקלטו על ידי אחד מהורי הגן מדברות בזלזול לילדים, צועקות ומשליטות פחד. בהתערבות הסיירת שחשפה את הפרשה להורים - ראש מנהל חינוך יובל זוזט הורה להוציא את הסייעת החשודה לאלתר מהגן, אחת האמהות הותקפה על ידי בעלה של הסייעת | מילן מועלם

שאפו למנהל חינוך: כפי שפורסם כאן הבוקר, צוות בגן עירייה הוקלט מדבר בצורה בוטה, פוגענית ומזלזלת כלפי ילדי הגן בשכונת נווה דקלים. הבוקר, התכנסנו יחד עם צוות סיירת מטה המאבק וההורים בכניסה לגן בדרישה כי הסייעת שנשמעת בעיקר משתלחת הילדים, תעזוב את המקום.

בהתערבות מנהל חינוך בראשות יובל זוזט וסגנית ראש העיר מיריי אלטיט, הסייעת הוצאה מהגן. הסייעת עזבה מדלת צדדית ואחת מהאמהות שנחשפה להקלטות בהם נשמעת הסייעת אומרת לבתה: "תעמדי בצד עד שתתעייפי", פנתה אליה בדמעות ושאלה מדוע התנהגה כך לביתה. בתגובה, בעלה של הסייעת תקף את האם וקילל אותה נמרצות.

ראש מנהל חינוך יובל זוזט יצא לאמהות הגן והבהיר להן כי הוא רואה בחומרה את הדברים והסייעת תטופל משמעתית ולא תשוב עוד למקום. "כל הכבוד לכל מי שחשפה את הפרשה, לא ננוח עד שכל הגננות והסייעות המתעללות יעזבו את ילדנו", אמרו בסיירת. למקום הגיעה גם ראש אגף משאבי אנוש מלכה גרשון, הממונה על הגנים ורד חנגלי ויו"ר הנהגת הורים דודו לוי.

אבטחה ומשטרה בכניסה לגן הבוקר. צילום: מילן מועלם

 

כפי שפורסם כאן הבוקר, לידנו הגיעו הקלטות מגן עירייה בו נשמעות נשות הצוות מדברות לילדי הגן בצעקות, בטונים צורמים, בזלזול ובגסות רוח. כך למשל נשמעות נשות הצוות אומרות לילדים 'תבכו אבל תורידו רגליים מהכסא', 'תאכלו או שנזרוק לכם את האוכל לפח', כשאחת הילדות בכתה אומרת לה אחת מנשות הצוות 'את עייפה? גם אנחנו אז בואי נבכה גם' ומתחילה לחקות את הילדה בזלזול.

בהכנות למסיבת סיום צעקו על הילדים בפראות: "הם לא בעניין הזה של להיות ממושמעים ולעשות את הדברים האלו!", "לעצור!", "שבו!״, ״את הריקוד הראשון עשיתם מצויין! שבו, שבו, שבו! מה קרה עכשיו לא הבנתי?? שבו! מה קרה עכשיו? איזה בושות מול ההורים!"
***
(פונה לילדה:) ״תדברי, לא לעמוד כמו לא יודעת מה! לדבר!!״. פונה למישהי מהצוות ליד הילדים:
״זו לא הקבוצה של שנה שעברה, שנה שעברה הייתה קבוצה טובה״.

ההקלטות המטרידות נמשכות. הסייעת פונה בצעקות: ״תגידי מה עכשיו? מה לקחת?״
**** בכי של ילדים והסייעת צוחקת ברקע".

הסייעת בצעקות: ״את לא צועקת! תרגעי ומיד! תזהרי למה אני עכשיו אקרא ל*** אוי ואבוי לך! את מדברת לא יפה. תזהרי ממני! חצופה אחת! אני אקח אותך מפה! תזהרי ממני! אני אוציא אותך מהגן! את לא מדברת לא יפה בגן, שמעת?! מדברים מילים יפות! חצופה! שבי פה!! את לא משחקת איתו! אני לא חברה שלך! לכי תגידי לאמא שלך, לא לי!״
****
״חצופה! עוד אחת למדה לדבר״ (בכי ברקע)
״יאללה חצופה אחת״.

הסגנון הבוטה נמשך. ״ככה לא מסדרים קוביות! בוא אליי״. ״צא מפה! ככה לא מסדרים! קדימה, רוצה לראות את זה פלס! שלום, שלום! זהו, החוצה! החוצה! מיליון ילדים ולא עושים כלום. ״אולי תתנהגי קצת נורמאלי היום? זוז אתה!״.

מסיירת המטה נמסר הבוקר בעקבות ההקלטות: "על פי ויקיפדיה "חִנּוּךְ הוא תהליך מתמשך לאורך שנות החיים, בו מתבצעת למידה ורכישת ידע, מיומנות, דרכי חשיבה, ערכים או עמדות[1]. באופן זה, ניתן להתבונן בתהליך החינוכי שבו אדם שרוי, כמצבור של פעולות מכוונות המשפיעות על התנהגות האדם ועל עיצוב אישיותו."

אם אלה פניי החינוך, ואלה נשות החינוך שמעצבות את דור העתיד וככל הנראה עיצבו את דור הנוער הנוכחי בשיטות "חינוך" דומות אז אין פלא שאנחנו נחשפים לגילויי אלימות מצד בני הנוער לעיתים בלי הסברים נראים לעין.

איזה ערכים בדיוק מקנות לילדינו אותן נשות חינוך שמבלות איתם את רוב שעות היום ומהוות עבורם דמויות מרכזיות בעיצוב עולמם?! מה ילד לומד מסיטואציות כמו זו שאם יראה חבר במצוקה הדרך להגיב צריכה למצוקתו היא ללעוג לו לגרום לו למצוקה גדולה יותר לאיים עליו???!!! איך ילמדו חמלה, עזרה לאחר אמפתיה. גם כשלא מדובר במעשים שחוצים את הרף הפלילי, אל לנו לעמוד מנגד ילדינו זכאים לכבוד הדדי, להבנה, אמפתיה אהבה אלה שנות חייהם הראשונות והן מעצבות את אופיים כבני אדם כחלק מהחברה ילדים צריך לאהוב! נעמוד לצד כל ההורים, בכל שלב, על מנת למנוע את הצלקות לכל הילדים שלנו! חייבים לעשות לזה סוף!".

צוות הסיירת: עו״ס ציפי חבושניאנסקי, נויה אוחיון

 

כזכור, צוות סיירת מטה המאבק נגד התעללות בילדים ליוו אתמול אם מאשקלון לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה נגד גננת רוטציה מגן עירייה החשודה בהתעללות בבנה. בידי האם הקלטות המחזקות את החשד כנגדה.

פיקוח משרד החינוך עודכן בימים האחרונים במקרה וממשרד החינוך נמסר בעקבות הפרסום ב'זירה' כי מפקחת הגן מטפלת בפניית האם ובודקת את הטענות שעלו כאמור נגד גננת הרוטציה. יש לציין כי הגננת עובדת בגנים נוספים כחלק מתפקידה.

דודו לוי. צילום אלדד עובדיה

 

מנהלת הסיירת באשקלון מסרה: "כחלק מפעילות סיירת המטה באשקלון, המונה למעלה מ800 הורים, אנחנו מלווים הורים החל משלב השאלת מקליטים ועד לליווי לתחנת המשטרה ואף לאחר מכן. לא ניתן שיפגעו בילדים של כולנו. אנחנו יוצאים מחר בזעקת התעוררות, במטרה לקדם את חוק הפיקוח וחוק המצלמות. ילדנו לא הפקר! אנו מאמינים כי כל מי שטובת הילדים לנגד עיניו יצטרף למאבק הצודק הזה בתקווה לימים שבהם ילדינו יהיו מוגנים ובטוחים".

יו"ר הנהגת ההורים דודו לוי מסר הבוקר: "אנחנו מגנים בתוקף כל אלימות מילולית, פיזית ורגשית כלפי ילדי העיר. אנחנו מכירים את הנושא מקרוב ומטפלים בו ברגישות יתרה. ילדי אשקלון אינם שק חבטות ותדע כל אשת צוות חינוכי שעליה לנהוג בכבוד וזהירות יתרה בילדנו. סומך על משטרת ישראל ומשרד החינוך שיטפלו כנדרש".

כזכור, לפני שבועיים פורסמה הקלטה של מטפלת במעון פרטי מנווה אילן שהתבטאה במילים קשות נגד ילדי הגן. ההורים הגישו נגדה תלונה במשטרה, המעון נסגר והגננת שוחררה בתנאים מגבילים.

בנוסף, בשבוע שעבר גננת וסייעת בצהרון בגן השרון הלכו מכות לעיני התלמידים המבוהלים. השתיים הושעו מיד מתפקידן ויוזמנו לשימוע לפני פיטורים. המשטרה ביקשה להתערב במקרה אך המעורבות בחרו שלא להגיש תלונות הדדיות ובכך נותר הטיפול בידי החברה העירונית בלבד.

לכל אלה מצטרפת גם הקטטה שהתרחשה בשבוע שעבר בתיכון רונסון בין שתי אמהות ובנותיהן על רקע סכסוך בין תלמידות. אחת מהאמהות אף פונתה לטיפול רפואי בברזילי יחד עם בתה הקטינה. האמהות נחקרו במשטרה ושוחררו בתנאים מגבילים.

הערב תתקיים הפגנה של מטה המאבק ברחבת היכל התרבות באשקלון. צוות המטה בליווי מאות אמהות שאישרו הגעה צפוי להפגין נגד אוזלת היד של משרד החינוך ברצף פרשות ההתעללות החמורות שנחשפו לאחרונה ועל חוסר הפיקוח על המעונות הפרטיים בהם מתגלים מרבית מקרי ההתעללות.

7 תגובות

  1. ככה זה שכל פריחולה הופכת לסייעת.
    אפס בדיקות רקע
    אפס הכשרות
    אין תוכנית לאומית
    שכר זעום
    הידר פיקוח…
    ואפס חוק

  2. מצחיק שגם אנחנו כהורים מידי פעם מחקים את הבכי של התינוק ואז הוא נרגע עכשיו שזה המסייעת אז כולם עושים עלהום מי שחושב שהוא יותר טוב שייגדל לבד את הילדים שלו .
    המעניין המשטרה פועלת עכשיו במרץ אני שהמנהל תקף את שתי ילדי עם מקל והגשתי תלונה סגרו את התיק

  3. זאת באמת עבודה ממש קשה ,צריך המון המון סבלנות ,צריך לתת למטפלות קצת מנוחה בין לבין ,לתגמל עם משכורת טובה מאוד!!!! וחייב לילמוד הרבה חינוך , זה לא בסדר שמטפלת עובדת לבד על 10 ילדים ,זה קורע ,זה לא הגיוני ,
    אני בטוחה שרוב שעות היום הן בסדר עם הילדים ,יש רגעים קשים שגם הורים לילדים מאבדים את זה ,אל תהיו גיבורים לישפוט אותן

  4. ככה זה כשרוב ההורים לא נמצאים רוב היום עם הילדים.גן אמור להיות חצי יום.מי מכולכן היה מוכן לבלות את רוב השעות הטובות עם אנשים זרים בגיל הרך?לחזור לחיים סבירים.שאשה תעבוד,תגשים,אבל שישארו לה שעות אמא. ואז הטיפול בילדים יחזור להיות מוערך חברתית,יתוגמל בהתאם,והסבל יפחת

  5. אני לא מתפלאה. ככה זה כשמשלמים קצת ואז לוקחים כל מי שזז לתפקיד מבלי לעמוד בסטנדרטים מסוימים. אם היו משלמים יותר היו גם מרשים לעצמם לסרב לקבל סייעות שלא עומדות בסטנדרטים.

  6. בתור גננת עם תואר ראשון אני מזועזעת. אבל לא מופתעת בכלל.
    יש כאלה סייעות בגני העיריה. יש ילדים שצריכים התאמה של סיעת צמודה או חינוך מיוחד ולא מקבלים. יש גננות שנגמרות יום יום מהורים שלא שמים גבולות מינימלים בבית. ביחד עם חום ואהבה שחסרים. משתדלת מאד יום יום לחבק, להתיחס, לומר מילים טובות לילדים האהובים אבל זה שוחק, תעריכו!
    באה לבית עיפה עיפה ויודעת שרק השם בשמים רואה את עבודתי!!

  7. מתי יבינו האמהות היקרות שעדיף להן לשים מבטחן בנשים חרדיות או דתיות שמכסות את ראשן מפאת הכבוד שהן רוחשות לבורא העולם . ואם הן יראות שמיים ,אז הן חוששות להרע לנשמות הקדושות של ילדי ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אין גבול לתעוזה: נשות צוות מגן באשקלון הוקלטו על ידי אחד מהורי הגן מדברות בזלזול לילדים, צועקות ומשליטות פחד. בהתערבות הסיירת שחשפה את הפרשה להורים - ראש מנהל חינוך יובל זוזט הורה להוציא את הסייעת החשודה לאלתר מהגן, אחת האמהות הותקפה על ידי בעלה של הסייעת | מילן מועלם
דילוג לתוכן