חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

את שייכת לחב"ד או ברסלב? 📸

מצד אחד צועקים לי: 'את ברסלב, ברור', מצד שני אומרים: 'אחיך חבדניק ברור שאת בעדם', ואני? אני בעד הצדק ובעד ה' יתברך ששונא מחלוקת ושנאת חינם 📸 מילן מועלם 


את הכתבה הראשונה בנושא בית הכנסת ברחוב מפל התנור העלתי לפני שבועיים, ביום בו עלה האתר שלי לאוויר.

כבר באותו היום התחילו הריקושטים להגיע. כתבו לי שאני בעד חב"ד, אמרו שזה שקוף שאני רוצה שבית הכנסת ימסר להם, הרי אחי הצדיק, אודי בן דוד, הוא חסיד חב"ד.

אני, כעיתונאית שלפעמים הלב שלה מנחה אותה יותר מהנדרש, אחת שרק רוצה למצוא פתרון ומעריצה ענקית של רבנו, רבי נחמן היקר לליבי, הבאתי גם את הצד הכואב מאוד של הרב גלעד בן ברוך ואז קמו אלה שאמרו:  "נו ברור, את מברסלב", ואני רק אומרת לעצמי בלב… אני רק מילן.

בית כנסת המריבה . מילן מועלם

 

וכך בשקט ומאחורי הקלעים גיליתי כבר לפני שבוע שבשכונת אגמים יש מי שמחרחר את הריב האמיתי ורוצה את בית הכנסת לידיו תחת שם הזוי ומנותק.

גורם שחושב שאת בית הכנסת במפל התנור הוריש לו אביו במתנה, ודורס בלי חשבון את זכויות חב"ד וזכויותיו של הרב גלעד בן ברוך. אני כאן כדי לעמוד על המשמר ולוודא שזה לא יקרה ולא ארחיב כרגע. (אני על זה לגמרי‼️)

בזמן שיש כאלה שמתסיסים, בצד אחד של החצר יושב הרב גלעד ומעביר שיעור לאנשיו בחום הבלתי נסבל בעוד שבית הכנסת סגור. בצד השני של החצר, יושב הרב פלס ומעביר שיעור לאנשיו, עם תאורה שסחב מהבית. כמה אהבת ה' במקום.

בתמונה העליונה: שיעור תורה של הרב גלעד. בתמונה השניה: שיעור תורה של הרב לוי פלס.

 

כאחת שמכירה את שני הצדדים, את הרבנים הטובים עם הנפש הנקיה, שונאי כבוד ומחלוקת, הרב גלעד בן ברוך והרב לוי פלס, אני יודעת שיש רק פתרון אחד.

הפתרון הוא שראש העיר תומר גלאם ישים בצד את כל עיסוקיו ומעשיו, יושיב סביב שולחן אחד את כל הצדדים שנקלעו למחלוקת בגלל טעות של העירייה, ישכין שלום בין האחים וימצא לשניהם בית ראוי לעבודת ה'.

זאת לא בעיה קשה שאינה ניתנת לפתרון. זאת זכות עצומה לשרת את ה' יתברך. חסידיו של הרבי ידועים כאוהבי כל יהודי באשר הוא, כל אחד ממכם ודאי נתקל בהם במקום כזה או אחר בעולם. וחסידי רבי נחמן? רבנו הזהיר אותם מאוד בספריו ממחלוקת. הם ודאי לא אנשי מלחמה.

שני הצדדים נקיים וטהורים. שני הצדדים ראויים לבית. ורק אחד יכול לפתור את הבעיה ולשים סוף למלחמת האחים בשכונת אגמים, תומר גלאם.

אין לי ספק שהבעיה מדירה שינה מעיניו והוא יעשה כמיטב יכולתו להרגיע את המתסיסים ולענות למבקרים במציאת פתרון הולם שיאפשר לשיעורי תורה ומניינים להתקיים כל אחד עם המניין אליו הוא רגיל והנוסח אותו הוא אוהב. התורה היא של כולנו. די לריב, די למלחמה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן