חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסטטוס בפרשת "לך לך" | אביחי דניאלי

לרפואה שלימה החלמה מהירה ובריאות איתנה לשר שלום בן יפה מזייאנה

הרב יהודה מאיר שפירא
(שהשבוע צייון את יום פטירתו) הגה את הרעיון של לימוד דף היומי של דף גמרא אחד כל יום.

ב- ט' באלול תרפ"ג, במהלך ההתכנסות הגדולה הראשונה של אגודת ישראל בווינה, נאם רבי מאיר ופרש בפני הבאים את חזונו הגדול בדבר הדף היומי –
"אם כל בית ישראל בכל אתר ואתר ילמדו באותו יום את אותו דף גמרא, יהיה זה ביטוי מוחשי לאיחוד העליון בין הקב"ה, התורה וישראל.

נוסע לו יהודי במשך שבועיים מישראל לארצות הברית ותחת בית שחיו מסכת ברכות, כשהוא עומד על אדמת ארצות הברית נכנס לבית המדרש ומוצא יהודים עוסקים באותו דף שבו עמד היום. הוא מצטרף ללומדים בחדווה, מתפלפל איתם והם משיבים לו. נמצא שמו הגדול מתאדר, מתגדל ומתקדש…".

לאחר שפירט את התועלת והדגים בשפה ציורית ומרגשת את הדברים, הזכיר גם את המסכתות שנותרו מוזנחות ומיותמות שכעת יבוא גם להן תיקון. כשכּילה לדבר קמו כל הנוכחים, מחאו כפים והריעו דקות ארוכות.

דחיפה עצומה למפעל נתן בעל ה"אמרי אמת" מגור, שבליל ראש השנה ה'תרפ"ד אמר לאלפי חסידיו בבית המדרש: "אני נכנס ללמוד את הדף היומי". בתרפ"ט, כשביקר רבי מאיר שפירא בראדין נכנס ל"חפץ חיים" הקשיש ששכב במיטתו, התאמץ ה"חפץ חיים" לשבת באומרו: "שאתה ראוי שתקבל את 'רב הדף היומי' בכבוד הראוי".

כתוב בפרשה: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ" (בראשית יב', א').

בורא עולם ציווה את אברהם אבינו להתחיל להתקדם, ללכת צעד אחר צעד, לאן? "אל הארץ אשר אראך".
בורא עולם לא אמר לאברהם אבינו ללכת אל ארץ כנען, הוא לא פירט לו לאן ללכת, אלא אמר לו: 'אתה תלך, תתקדם, בסוף אתה תגיע אל המטרה".
ה"דף היומי" מחבר את כלל ישראל למקום אחד, לזמן אחד, לתורה אחת. אך יותר מכל הוא מרמז לנו יסוד חשוב בחיים בכלל ובתורה בפרט…

בכל יום לומדים דף גמרא אחד, היום דף, מחר דף וכן הלאה, עד שלאחר כשבע שנים מסיימים את כל הש"ס.
כדי להגיע לסיום ששת הסדרים אנו חייבים להתמיד ולהתקדם בכל יום צעד. כך בכל תחום בחיינו, כדי להגיע למטרות שלנו אנו חייבים להתקדם בכל יום, ולהתמיד.
לא מספיק להתקדם מעט ולעצור, עליך להתמיד בהתקדמות, לצעוד בכל יום, להגביה את עצמך, להגיע אל השאיפות שלך…

כך בכל תחום בחיינו וכך בלימוד התורה – אם ברצונך להתעלות עשה לך לימוד יומי קבוע, לא חשוב הנושא, חשובה ההתמדה. בעוד מספר חודשים לא תאמין כמה הספקת…

התחל כבר היום, התקדם צעד ועוד צעד אל "הארץ אשר אראך" – העולם הבא…

*זמני כניסת השבת :*
*כניסת שבת :17.49*
*תוספת שבת:17.39*
*יציאת השבת :18.44*
*יציאת השבת ר"ת:19.21*

*שבת שלום ומבורך*
🕯️🍷💐🍷💐🕯️

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן