חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקץ להטרדות?

ריבוי תלונות על נוכחות בני מיעוטים והמתח הבטחוני השורר ברחבי הארץ, הובילו את עיריית אשקלון לקבל החלטה חשובה במיוחד|מילן מועלם

בחודשים האחרונים התרבו התלונות על נוכחות בני מיעוטים ברחבי העיר. בין היתר התקבלו תלונות על הטרדות מצד אותם תושבי חוץ כלפי תושבות העיר.

בהנחיית ראש העיר, תומר גלאם, הוחלט להגביר את נוכחות הפקחים ואנשי השיטור העירוני ברחבי העיר ולהרחיב את שיתוף הפעולה עם המשטרה בטיפול בעבירות של הפרות סדר ופגיעה בביטחון האישי.

בעירייה טוענים כי ההחלטה בין היתר על רקע הפרות הסדר ברחבי הארץ ומחשש שתופעות דומות יפרצו גם באשקלון.

בהתאם להנחיה, יתווספו לצוותי השגרה של השיטור העירוני ואגף הביטחון בעיריית אשקלון, צוותי אכיפה בפארקים, בטיילת, ברצועת החוף ובמרינה. הצוותים מגיעים רכובים על גבי אופנועים ומטרתם לשמור על הביטחון האישי של תושבי העיר כנגד עבריינות ושוטטות במוקדים אלו בקרב השוהים והמבקרים שכאמור לרוב אינם תושבי העיר. הצוותים יפעלו על בסיס יומיומי וכן בשעות הלילה המאוחרות.

בנוסף לכך, אגף הביטחון יוזם ומקיים מבצעים משותפים עם משטרת אשקלון לבדיקה של מבלים שמגיעים לעיר על מנת לבחון את מטרת ואופי הבילוי המתוכנן שלהם בעיר.

המבצעים מתנהלים הן באמצעות בדיקות אישיות והן באמצעות מבצעי תנועה. במקרים מסוימים הורדו מהכביש רכבים שאופיינו 'כבעיתיים' ונראה כי הם הגיעו לעיר על מנת לייצר חוסר שקט ולגרום להפרות סדר.

במסגרת המבצעים הנ"ל השתתפו ניידות שיטור ופיקוח, בוחני תנועה, שוטרים וקצינים של משטרת ישראל ובמהלכם נתפסו בין היתר תושבי הפזורה הבדואית.

משטרה

בימים אלו נמצאת עיריית אשקלון, באמצעות אגף הביטחון, בעיצומם של הליכים להקמת יחידת ביטחון עירוני שתפעל 24/7 בכפיפות ישירה לעירייה ותהיה אמונה על תחום הביטחון האישי.

ראש העיר, תומר גלאם: "אחת המשימות שנמצאות אצלנו בראש סדר העדיפויות היא הגברת תחושת הביטחון האישי של התושבים. אנחנו פועלים בנושא, הלכה למעשה, לילות כימים, כדי להיות בשטח, לתת מענה לכל בעיה שעולה וכדי ליצור עבור כולנו עיר שבטוח וטוב לחיות בה".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ריבוי תלונות על נוכחות בני מיעוטים והמתח הבטחוני השורר ברחבי הארץ, הובילו את עיריית אשקלון לקבל החלטה חשובה במיוחד|מילן מועלם
דילוג לתוכן