חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוברים שתיקה

הנהלת קצא"א נגד מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה: "טוב יעשה המשרד אם יבין את חשיבותה של קצא"א לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל" | מילן מועלם

הסכמי הרד מד הובילו לנקודת רתיחה בין חברת קצא"א למשרד להגנת הסביבה.

לפני כשבועיים פנה יו"ר קצא"א, ארז כלפון, למנכ"לית המשרד להגנת הסביבה וטען כי כחלק מהערכות החברה למימוש ההסכם תוכננו מספר פגישות מול המשרד הממשלתי, שבוטלו באופן חד צדדי.

כלפון הדגיש כי קצא"א השקיעה עשרות מליונים אך אלו זכו להתעלמות מצד השרה והמשרד להגנת הסביבה.

קצאא

מנכ"לית המשרד, גלית כהן, דחתה את הטענות וכתבה: "קצא"א לא הגישה למשרד להגנת הסביבה מסמך סקר סיכונים מלא כנדרש, ולא פעלה בהתאם להנחיות שקיבלה מהמשרד".

בקצא"א שניסו להתנהל באיפוק אל מול המתקפות האחרונות בתקשורת ומצד המשרד הממשלתי, אמרו השבוע:" הטענה לפיה קצא"א קידמה חתימת הסכם בחשאי היא טענה מופרכת וחסרת אחיזה במציאות שכן המשרד היה מיודע להסכם זמן רב לפני חתימתו ולא הביע כל התנגדות למימוש ההסכם. גורמי ממשל שונים, ובהם משרד האוצר, משרד החוץ והחשכ״ל היו מיודעים על ההסכם ובדירקטוריון החברה יושבים נציגי מדינה, כולל רשות החברות, שאישרו את החתימה על מזכר ההבנות, זמן רב לפני חתימת ההסכם. עצם קיום המגעים פורסם בכל אמצעי התקשורת ותמוה שנעלם מעיני המשרד להגנת הסביבה.יתרה מכך, גורמי מקצוע במשרד, ניהלו דיאלוג עם קצא"א והנחו על אבני דרך ותוכנית פעולה לקראת מימוש ההסכם".

בחברה טענו כי מאז נכנסה לתפקידה השרה החדשה, תמר זנדברג, חל שינוי בגישה כלפי החברה: "במשך 30 שנה פועלת קצא"א בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה ומקיימת פגישות תכופות עם גורמי המקצוע ואף קיבלה מחמאות מצידו על התנהלותה. הדרישה לפנות רק בכתב היא דרישה שערורייתית ותמוהה שנראה שמקורה במעורבות ושיקולים פוליטיים ופופוליסטים".

לסיום טענו בחברה:"כידוע, התכנסה ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ ובה נקבע כי יש לקדם את הדיאלוג וההערכות הנדרשת, ובכך המשרד מפר את הסיכום ומתנהל בניגוד לעמדת המשרדים וגורמי המקצוע השונים בהם משרדי רוה"מ, אוצר, חוץ ומל"ל. על רקע משבר האנרגיה העולמי, טוב יעשה המשרד אם יבין את חשיבותה של קצא"א לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ולתפקודו הרציף. הגם שהנפט הוא "דלק מעבר" הוא ישרת לפחות בעשור הקרוב את אזרחי המדינה. המשרד בהתנהלותו עוד עלול להוביל למצב של משבר אנרגיה בישראל בדומה למתרחש באירופה. קצא"א תמשיך לפעול בדיאלוג מול המשרד להגנת הסביבה ולעמוד בכל ההנחיות והדרישות כפי שעשתה עד היום".

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הנהלת קצא"א נגד מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה: "טוב יעשה המשרד אם יבין את חשיבותה של קצא"א לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל" | מילן מועלם
דילוג לתוכן