חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפנים היפות של העיר

רגע לפני סיום חגי תשרי: עיתון סקופ בפרוייקט הוקרה מיוחד לאשקלונים שעשו את השנה החולפת ליפה יותר, טובה יותר ומלאה בערבות הדדית ואהבת חינם | מילן מועלם

צוות מנצח: עומרי פרץ ואורלי יפרח

כבר שנים שעומרי פרץ ואורלי יפרח פועלים לטובת הכלל ומגייסים כספים, תרומות מזון ואף מסייעים במזון מבושל ותשלום חשבונות למשפחות נזקקות. לפני כשש שנים החליטו השניים לאחד כוחות והפכו לשותפים לדרך הטוב והעשייה למען הכלל.

אורלי יפרח

פרץ ויפרח מלאים במחמאות הדדיות זה על זו. השניים הפכו לחברי נפש ומקבלים מידי יום פניות מגוונות מאנשים הזקוקים לסיוע. הם לא פתחו עמותה ולא הגבילו את העשייה לתחום אחד, אלא כאמור עסוקים בלעשות טוב לכל מי שמבקש.

עומרי פרץ

עומרי פרץ: "התחלתי בעשיה לעילוי נשמת אמא שלי. כשהיא נפטרה יצאתי לדרך עם שלוש משפחות שהיא עצמה הייתה תורמת להם מכלום. משלוש משפחות גדלנו והיום אנחנו מסייעים ליותר מ-300 משפחות. אני מכין אוכל מבושל למשפחות שלא יכולות אפילו לבשל, אורלי עסוקה בין היתר בגיוס הכספים וביחד אנחנו רצים ודואגים שלא יהיה אף אחד שחסר לו. את העשייה אני משלב עם העבודה שלי, שף לאירועים פרטיים ואני שואב כוחות מהקב"ה כי רק הוא יכול לעזור אחרת אין הסבר. אני רואה בזה שליחות". 

 

על יפרח אמר פרץ: "יש לה ניצוץ בעיניים, היא מלאך מהלך. היא כל כך רוצה לתת מעצמה ומבטלת את עצמה למען האחר. היא מלאך שרקמו עליו עור וגידים. זה לא רק חגים, היא רצה כל יום בשבוע כדי לעזור שלא יחסר לאחרים והיא עושה את זה כשהיא אמא לילדים והכל בתמימות ובנועם. היא ראויה להערצה". 

 

אורלי יפרח, אשת חסד מוכרת בעיר שעוסקת בגמילות חסידים מסביב לשעון, עובדת כאמור בשיתוף פעולה הדוק עם פרץ ולא חוסכת בשבחים על שותפה לדרך: "אנחנו עוזרים למשפחות נזקקות בהכל. אוכל, בגדים, חשבונות, עוזרים אפילו למצוא לאנשים דירה. עומרי אחראי על הקניות והבישולים, אני על איסוף הכספים, אנחנו לא עמותה, אנחנו אנשים פרטיים שמתנדבים ורוצים לעשות הכל כדי שיהיה טוב לאחר. עומרי מבשל גם במהלך השבוע לאנשים, כל פעם צץ משהו אחר, זה ממש דינאמי. אין אנשים כמו עומרי. לפני חג הוא מפנה את כל הבית כדי לבשל לאחרים. במקום סלון הוא שם קרטונים ומקררי ענק כדי שיוכל לעבוד. אלוהים אוהב אותנו שאיחד ביננו. אין אצלו את המילה קשה, גם אם אני פונה אליו בדקה התשעים הוא תמיד מוצא פתרונות. אני זכיתי בו, הוא מרגיע אותי".

עמותת ושמחת, הרב אבי לרר ורעייתו ריקי

עמותת ושמחת, רפואה ונתינה באהבה כשמה כן היא. העמותה הוקמה על ידי הרב אבי לרר ורעייתו ריקי שמחבקים ועוטפים את החולים ובני משפחותיהם במרכז הרפואי ברזילי. ארגון ששמו הולך לפניו ובכל קצוות הארץ מכירים את פועלו מלא החסד והטוב.

העמותה מסייעת במגוון רחב של נושאים הקשורים לרפואה ונתינה, מהסעת מוגבלי תנועה לטיפולים רפואיים, סלים ותלושי קניית מזון בשווי מאות אלפי ש"ח למשפחות מעוטות יכולת ולמשפחות אברכים לקראת החגים. בנוסף מגישה העמותה עזרה וסיוע ברכישת תרופות.

משפחת לרר

אבי לרר, יו"ר העמותה: "במהלך השנה המורכבת שעברנו, המתנדבים הרבים סייעו למאות רבות של משפחות הן בסיוע רפואי והן ברווחת המשפחות שהיו זקוקים לשהות ליד מיטת יקיריהם.

מאז שיש ברשותינו את "הסייעת", הרכב החברתי לשינוע מוגבלי תנועה, הפעילות התרחבה עד אין קץ , מאות רבות מתושבי העיר נעזרו ברכב למוגבלי תנועה וקשישים הן בלקיחתם לטיפולים וחזרתם לביתם והכל ללא תשלום כלל ,והן במבצעי החיסונים השני והשלישי שמאות מתושבי העיר נלקחו לקבלת חיסון, כך שיש בידינו סיפוק רב בעשיה למען הכלל וזה המוטו שלנו. נאחל לכולנו שנה טובה ומבורכת לחתימה טובה ולחיים טובים מתוך בריאות ונחת ויקויים בנו הכתוב "כי רצה האלוקים את מעשיך".

ארגון זק"א

שנה מורכבת עברה על ארגון זק"א באשקלון. המציאות החדשה אליה נאלצנו כולנו להסתגל בצל נגיף הקורונה והמקרים בהם נמצאים ערירים מתים בדירתם במצבי ריקבון, לצד תאונות קשות והמצב הבטחוני המתוח, לא התישו את צוות המתנדבים של זק"א בעיר שבראשם עומד הרב מאיר בוסקילה. הצוות שזמין תמיד למקרי חירום, עשה ועושה עבודת קודש לא פשוטה ועל כך ראוי להערכה רבה.

הרב מאיר בוסקילה

הרב בוסקילה שכאמור עומד בראש אמר:"המתנדבים הרבים עושים עבודת קודש אמיתית בפעילות "חסד של אמת" לילות כימים , בכל שעה משעות היממה ופעמים רבות הטיפול בזירות אלו יכולות לגבות שעות רבות של מנוחה או עבודה מהמתנדב בשל מורכבות הטיפול, או החום הקופח או הגשם הניתך. לבל נשכח את הטיפול המסור בזמן "שומר החומות" בהרוגי עירנו הי"ד שהמסירות הנפש למען כבוד המת הם שגברו על כל המכשולים והכל בזהירות ובנחישות. אז בשם ההנהלה והמפקדים מודים לכל המתנדבים החשובים על כל העשייה הברוכה , ומאחלים לשנה טובה ומבורכת שתכלה קללותיה ותחל ברכותיה שנביט אל השכן החי לבדו ותמיד נבדוק את מצבו , ויקויים בנו "מלפניך מלכנו ריקם אל תשיבנו חננו ועננו ושמע תפילתינו". גמר חתימה טובה".

ארגון ידידים

מי מאיתנו לא נתקע עם פנצ'ר בדרכים או ללא דלק בכביש מהיר? לכולנו זה ודאי קרה לפחות פעם בחיים ולשם כך הוקם ארגון ידידים, שמונה עשרות מתנדבים באשקלון שזמינים תמיד לכל קריאה.

מתנדבי הארגון הצילו רק בשנת תשפ"א עשרות ילדים שננעלו ברכב המשפחתי לעיני הוריהם, סכנת נפשות של ממש שעשויה להסתיים בטרגדיה.

הרב ליאור וקנין, יו"ר הארגון באשקלון אמר: "ארגון ידידים בראשותי, באשקלון והחוף, מונה למעלה מ-300 מתנדבים שזמינים 24 שעות ביממה. הארגון חרט על דגלו את האהבה והאחווה, אנחנו נותנים סיוע ללא הבדל בין דת, גזע ומין. הסיוע מתחיל עם סיוע בדרכים, משתתפים בחיפוש אחר נעדרים ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם מוקד 106 והמשטרה. אנחנו מחלצים ילדים נעולים ברכב או מלחצים ממעליות אנשים שנתקעו. המטרה העיקרית שלנו היא לעשות טוב ולהיות הדמות של הישראלי היפה שלא צריך לחכות הרבה זמן ולא להביא בעלי מקצוע במיוחד. יש לנו בסניף מתנדבים, מתנדבות, בעלי תפקידים כמו שרון שחורי, אושרת בורפקר, מאיר גנון, שרית מכלוף ברששת ויחד כהנהלה אנחנו עושים הכל לשפר ולייעל את הפעילות שלנו".

איחוד הצלה

הם נמצאים בכל מקום, בכל שעה, בכל אירוע בטחוני, רפואי, חירום וגם בלידות ואירועים משמחים, מתנדבי איחוד הצלה.

הארגון שכל כולו חסד וסיוע להצלת חיים, חרט על דגלו להיות משמעותי באירועי החירום בעיר ואכן, בכל תאונת דרכים או סבב לחימה, מתנדבי איחוד הצלה תמיד נמצאים בשטח וזמינים לכל קריאה.

יעקב בר יוחאי, דובר איחוד הצלה סניף אשקלון והחוף, אמר: "מתנדבי איחוד הצלה, במשך 365 ימות השנה חיים את חיי השיגרה שלהם אבל ברגע שיש לידם מקרה חירום רפואי הם מוזנקים ויוצאים להציל חיים. גם השנה, כמידי שנה, וגם ביום כיפור, כונני איחוד הצלה ערוכים ופרוסים באשקלון ובחוף אשקלון, להצלת חיים. סניף אשקלון מונה עשרות מתנדבים ורוכבי אופנועים שנותנים מענה 24 שעות, 7 ימים בשבוע. בהזדמנות זאת, מתנדבי איחוד הצלה מאחלים לתושבי אשקלון וחיילי צבא הגנה לישראל צום קל וגמר חתימה טובה". 

 

אגודת נר דוד אבי

אגודת נר דוד אבי שהוקמה על ידי הרב שמעון לוגסי, עוסקת בפעילות לרווחת הציבור במשך 3 עשורים. 

הרב שמעון לוגסי

הפעילות מגוונת ועיקרה בתחום הסעד הרפואי. מעבר לכך עוסקת גם בתחום הסעד הכלכלי . בימים אלו שהנגיף משתולל בתוכנו, רבים זקוקים לציוד רפואי רב ובעיקר ציוד בתחום הנשימה ואגודת נר דוד אבי משרתת את הציבור במהלך שעות היום ולרוב מוזעקים גם בשעות שאינן שיגרתיות שכן מדובר במקרים דחופים ובהולים .

הרב שמעון לוגסי אמר: "בשנים האחרונות הרחיבה העמותה את פעילותה והחלה לתת מענה לתושבים רבים שלצערנו נקלעו למשבר כלכלי קשה ואין הפרוטה מצויה בכיסם , לשם כך התגייסנו לסייע לאותם משפחות במתן תווי קניה , בסיוע ברכישת ביגוד במחיר מסובסד ועוד מיזמים רבים להקל על מצוקתם . בהזדמנות זו אנצל את הבימה ואבקש סליחה ומחילה וכפרה אם פגעתי באדם או חלילה נהגתי שלא כשורה , להתנצל בפני אלו שלא הצלחנו לסייע להם . אני אף מוחל מחילה גמורה לכל אדם בישראל והרני אוהב אתכם בנפשי ומאודי".

 

עמותת שוחרי ברזילי

לפני כחודשיים ערכה עמותת שוחרי ברזילי ערב הוקרה לצוותים הרפואים של המרכז הרפואי, ערב בו גייסה העמותה 28 מיליון שקלים שיועברו לברזילי לצורך בניית מכון קרדיולוגי, חדרי לידה וצרכים אחרים שיאפשרו לשפר את איכות הטיפול והשירות לחולים.

חברי עמותת שוחרי ברזילי

העמותה שבראשה עומד ראש העיר לשעבר, רוני מהצרי, מגייסת בשנים האחרונות כספים עבור ברזילי מאנשי עסקים מקומיים, ארציים וגם תרומות שמגיעות מחו"ל.

מהצרי :"זה עתה סיימנו שנה מאתגרת במיוחד, שנת הקורונה ובמהלכה גם מבצע שומר החומות. גם בשנה זו פעלה העמותה לגיוס משאבים לסייע למרכז הרפואי וזאת הזדמנות להודות להם על התמיכה. נמשיך לגייס משאבים לטובת ברזילי ונרחיב את הקשר בין הקהילה לבין ברזילי על ידי פעילות משותפת לטובת התושבים. בשם כל חברי העמותה, נאחל שנה טובה ובריאה, שנה של שגשוג והצלחה, גמר חתימה טובה".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

רגע לפני סיום חגי תשרי: עיתון סקופ בפרוייקט הוקרה מיוחד לאשקלונים שעשו את השנה החולפת ליפה יותר, טובה יותר ומלאה בערבות הדדית ואהבת חינם | מילן מועלם
דילוג לתוכן