חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחדל הצהרונים

גנים, צהרונים
פוסט שעלה השבוע ברשת החברתית צבר מאות תגובות וחשף את חוסר שביעות הרצון של הורים רבים מההתנהלות בצהרונים. ראש העיר זעם וביקר בגנים | מילן מועלם 

בחופש הגדול החליט ראש העיר, תומר גלאם, למצוא תקציב ייעודי שיאפשר הוזלת הצהרונים באופן משמעותי במטרה לאפשר לכמה שיותר ילדים להירשם ולהקל על הנטל הכלכלי על ההורים.

המהלך זכה לשבחים והערכה מצד ההורים, אך עם תחילת שנת הלימודים התברר שלמרות ההבטחות לשמירה על איכות הצהרונים, חלק מהצוותים פישל ובגדול, יחד עם הדרג הניהולי.  

בסוף השבוע העלתה אחת האמהות מגן באגמים, פוסט שהפך לויראלי וזכה למאות תגובות והזדהות מצד הורים אחרים. 

האם כתבה: "אנחנו משלמים 275 שקלים על צהרון בגנים והילדים שלנו בגן כרמל זרוקים כמו סמרטוטי ריצפה. אומנם רק יומיים עברו בצהרון אבל הם יומיים שהם יותר מידי. אין לנו צוות קבוע בצהרון ומה שאמרו לנו שבכלל לא ידוע מתי נקבל צוות קבוע, ועוד מה ענו לנו ההורים, אתם משלמים כולה 275 שקלים מה ציפיתם לקבל?! יום חמישי אני מגיעה לאסוף את הילד, הגן בקרייסס  כל ילד זרוק והבן שלי מלוכלךךך בפנים עם נזלת מרוחה על כל הפנים. היום אני מגיעה לאסוף את הילד שלא אכל ארוחת צהריים למה כי הוא ישן על כסא מעל לשעה וחצי. ראש העיר לטיפולך". 

וראש העיר אכן קיבל את הפוסט והחליט להתערב. גלאם וראש מנהל חינוך, יובל זוזט ערכו שיחות עם מנהלות הצהרונים, שרון גרוס ורונית מצליח ויזמו פגישה בגני ילדים באגמים. 

גלאם הבהיר כי אינו מעוניין לקבל תלונות על איכות הצהרונים עוד וכי יש להגביר את הפיקוח על הצוותים ורכזות האשכול שלגביהן התקבלו תלונות רבות בתקופה האחרונה. עוד הבהיר גלאם כי שכרן של גננות הצהרונים או הסייעות לא נפגע בעקבות ההוזלה וזעם כששמע שרכזות האשכול משתמשות בהוזלה כתירוץ לאיכות הירודה של הצוותים. בימים אלו נבחנת האפשרות להליך משמעתי נגד רכזות אשכול. 

בינתיים, בעירייה שוקלים לבצע מהפכה של ממש בכל הנוגע לניהול הצהרונים לאור ריבוי התלונות. 

מוקד הרישום לצהרונים של החברה העירונית

 

בחודש שעבר אף נרשם ויכוח חריף בין מנכלית החברה העירונית, רונית מצליח לבין מנהלת הצהרונים, שרון גרוס, שבסיומו, גרוס עזבה את משרדה. 

בימים אלו בודקים בהנהלת העיר בשיתוף מנהל חינוך תלונות נוספות הקשורות לניהול הצהרונים וצפויים לקבל החלטות בקרוב. 

ולא רק ההורים מתלוננים על הצוותים אלא גם הצוותים עצמם. אחת מהגננות סיפרה השבוע ל'סקופ': "אנחנו אמורים להתנהל מול רכזת האשכול ולרוב היא אפילו לא טורחת לענות לנו להודעות כשיש לנו בעיה או שאלה מקצועית. אין פלא שאין אפשרות לדבר איתן באופן מקצועי שכן אין להם כל הכשרה או ניסיון של ממש בניהול גנים. חלקן קיבלו את תפקידן בזכות קשרים ולא כישורים וזה משפיע באופן ישיר על הילדים כי אנחנו וההורים לא מקבלים מענה כשצריך".

בעניין זה אמר השבוע גורם בעירייה:"רכזות אשכול בצהרונים לא נדרשות לתואר או ניסיון משמעותי בתחום החינוך מאחר והן עובדות שעות בודדות מידי יום. אולי מדובר במחדל וחוסר מקצועיות אבל זאת המציאות. כדי להיות רכזת אשכול לא צריך ניסיון כמעט בחינוך".

מעיריית אשקלון נמסר: "ראש העיר, תומר גלאם, רואה חשיבות עליונה בשמירה על איכות וטיב הצהרונים ומידי שנה הוא מציב זאת בראש סדר העדיפויות. לראייה, הצהרונים עברו מהפכה של ממש בתחום הפדגוגי, נוספו חוגים ופעילויות מעשירות, מחירם הופחת בצורה משמעותית על מנת לאפשר שוויון הזדמנויות לכל ילדה וילד והרישום השנה שבר שיאים של משתתפים. ראש העיר רואה לנגד עיניו את טובת הילדים בלבד ולכן ביקש לעמוד מקרוב אחר הטענות ולבחון אותם באופן אישי. הוא הגיע למסגרות המדוברות ואף נועד עם מספר הורים. המדיניות הייתה ותהיה אפס פשרות בכל הנוגע לחינוך הילדים, גם במסגרות הבלתי פורמאליות ושמירה על האינטרסים וטובתם הבלעדית".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

פוסט שעלה השבוע ברשת החברתית צבר מאות תגובות וחשף את חוסר שביעות הרצון של הורים רבים מההתנהלות בצהרונים. ראש העיר זעם וביקר בגנים | מילן מועלם 
דילוג לתוכן