חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלום הדירה מתרחק

זוכים במחיר למשתכן טוענים כי היתרי הבניה מתעכבים כבר שלוש שנים: "אין עם מי לדבר, אנחנו לא יודעים מתי ואם בכלל נעבור לבית שרכשנו" | מילן מועלם   

בעיריית אשקלון טוענים שהם מסירים חסמים ליזמים,האמנם? לטענת תושבי העיר שזכו בפרוייקט 832 של חברת אפגד, הפרוייקט תקוע כבר שלוש שנים ודבר לא מתקדם.

לטענתם, על פי בירורים שנעשו מול החברה הקבלנית, עיריית אשקלון לא העניקה היתרי בניה לפרוייקט הממוקם בשכונת אגמים מזרח עד כה וחלום הדירה הולך ומתרחק. בפרוייקט יבנו למעלה מ-140 דירות מגורים. 

📸 דוברות עיריית אשקלון

 

הפיתוח בשכונת אגמים מזרח החל לפני חודשים בודדים למרות שהמשפחות זכו במחיר למשתכן בשכונה כבר בשנת 2018. בימים אלו מתבצעות עבודות פיתוח גישה למגרשים השונים וחלק מהקבלנים כבר קיבלו את הקרקעות לתחילת פיתוח.

"זכינו במחיר למשתכן בשנת 2018,אנחנו כבר באמצע 2021 ואין שום דבר בשטח שלנו מלבד חולות. פנינו מספר פעמים לחברה ולטענתם, עיריית אשקלון עדיין לא נתנה היתרי בניה", סיפרה אחת מהזוכות בפרוייקט המדובר והוסיפה, "גם אם ההיתר ינתן מחר בבוקר, אנחנו מבינים שתהליך הבניה לוקח שנים. אומרים שפרוייקט מחיר למשתכן חוסך כסף לזוגות צעירים, אבל חישוב מהיר של כל השנים שהמתנו ושילמנו שכירות יוצא ששילמנו כמו לרכוש דירה מקבלן ללא הטבה או דירת יד שניה. לא ברור לנו למה ההיתר מתעכב שנים. הכי גרוע זה שאין עם מי לדבר, אנחנו לא יודעים מתי ואם בכלל נעבור לבית שרכשנו". 

מבירור עם גורמים בעירייה מתברר שעבודות הפיתוח שהיו תחת אחריות החברה הכלכלית, החלו באיחור והשטחים נמסרו לקבלנים באיחור ורק לאחר מכן החל שלב הוצאת היתר הבניה. עיכובים בפיתוח נרשמו גם בשכונת עיר היין וקבלנים שלטענתם מוכנים למסירת הדירות בתוך חודשים ספורים, שנה לפני התאריך הקבוע בחוזה, נאלצים לחכות לעבודות שמתעכבות בחסות העירייה והחברה הכלכלית. 

וגם בשורות טובות יש לרוכשי הפרוייקט: על פי הסכמי מחיר למשתכן, מסירת דירה צריכה להתבצע תוך 36 חודשים מיום קבלת היתר הבניה אך בחברה הקבלנית משערים כי הפרוייקט ימסר לפני תאריך היעד.

מחברת אפגד נמסר:"מטבעם של דברים, הקמת פרויקטים בסדר גודל כזה של אלפי יחידות דיור במסגרת הסכם הגג לוקח שנים והליכי התכנון והפיתוח עליהם אמונים הרשות המקומית והחברה הכלכלית הנם חלק בלתי נפרד מהעניין ואורכים זמן רב. אנו ביישורת האחרונה ובתוך זמן לא רב תסיים עיריית אשקלון את הליכי הרישוי והפרויקט יצא לדרך". 

מעיריית אשקלון נמסר:"בהתאם למדיניות ראש העיר, עיריית אשקלון פועלת ביתר שאת ובאופן מתמיד לקידום פרויקטים ומינהל הנדסה כולו מגויס לטובת העניין. ככלל, אנחנו פועלים בשיתוף הקבלנים ומסירים חסמים, ככל הניתן, על מנת לזרז את הבנייה בשכונות החדשות לרווחת התושבים החדשים. לסוגיית הפרוקיטים המדוברים, הם נמצאים כרגע בשלב פרסום הקלות ובתום ההליך, בתוך מספר שבועות, יתקבל ההיתר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

זוכים במחיר למשתכן טוענים כי היתרי הבניה מתעכבים כבר שלוש שנים: "אין עם מי לדבר, אנחנו לא יודעים מתי ואם בכלל נעבור לבית שרכשנו" | מילן מועלם   
דילוג לתוכן