חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הגיעו במטרה להרוג"

שני צעירים תושבי העיר מואשמים ברצח שאירע בגן הורדים בחודש אפריל: "ידעו היכן הוא נמצא והמתינו לו" | מילן מועלם

משטרת ישראל הגישה הבוקר כתב אישום נגד לאון רמנטוב וניקיטה זסקו שמואשמים ברצח שניר בוחבוט וניסיון רצח נוסף בחודש אפריל.

כזכור, בוחבוט ז"ל וקרוב משפחתו, הגיעו לבניין בגן הורדים ושם המתינו להם הרוצחים, ירו בהם והשתמשו גם בגרזן על מנת לוודא הריגה. כתב האישום כולל תיאור מפורט של הרצח האכזרי ומפאת התוכן הקשה לא נחשוף את התיאורים המובאים בו. 

כזכור, המשטרה הודיעה השבוע שפענחה את הרצח באמצעות היחידה המרכזית בלכיש. השניים נעצרו בחודש שעבר בדירת מסתור באשדוד ומשתייכים לכנופייה הקווקזית. עם זאת, במשטרה אמרו השבוע שמדובר בשני צעירים שאינם מוכרים למשטרה בעבירות מסוג זה, וכי מי שאחראי לתכנון הרצח ניצל את השניים.

עם התקדמות החקירה, הצליחו חוקרי הימ"ר לבסס את התשתית הראייתית נגד 2 החשודים שנחקרו בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח, ובתוך כך השבוע בוצע גם שחזור של הרצח בזירה. אחד החשודים נשבר במהלך חקירתו בעת שהחוקרים הטיחו בו את הראיות בהם הם מחזיקים, והודה במעשה. אחרי שחזור הרצח, החליט הנאשם לחזור בו מההודאה.

רב פקד דודו אברהם, ראש מחלק תשאול בימ"ר לכיש, סיפר לעיתון סקופ על החקירה שהובילה למעצרם של הנאשמים.

"ביצענו חקירה באמצעים מיוחדים על מנת להגיע לכל מיני ממצאים. לאחר שהיו בידנו ראיות, הטחנו את חלקם בחשודים וכשהם הבינו שיש בידנו כמות נכבדת של ראיות אחד מהם, רמנטוב, החליט לשתף פעולה ושחזר את האירוע. במהלך השחזור הוא הוביל אותנו למקום בו החביא את כלי הנשק וכפפות ששימשו אותם לביצוע הרצח. רמנטוב שחזר את הרצח בצורה מדוייקת, תוך מסירת פרטים שרק הוא יכל לדעת. השחזור תועד ומכאן הדרך הייתה הרבה יותר קלה. בהמשך הוא חזר בו מההודאה".

שניר בוחבוט ז"ל

מה הוביל אותם לרצוח?

"לטענתם היו בינהם אירועים קודמים. הם לא היו מוכנים לספר מעבר לזה אבל אנחנו יודעים שמדובר במלחמה בין כנופיות. מחוקרי החקירה אנחנו מבינים שיש מעמדות בכנופיות המדוברות, חיילים זוטרין ובכירים ממש כמו צבא שלם. הרובד הנמוך הם בני נוער או צעירים בני 19, שמשתמשים בהם לצורך משימות סזיפיות. זה סכסוך שנמשך כמה שבועות. היה אירוע ירי גם בתחילת מרץ בו היו מעורבים והפעם זה הסתיים ברצח".

הרצח היה מתוכנן?

"בהחלט. החשודים לא קיבלו החלטה של רגע, הייתה הכנת שטח, הם עשו תצפיות וידעו ששניר אמור להגיע לבית הספיצפי הזה. שניהם מואשמים ברצח ובניסיון לרצח, הם חברו יחד לצורך המשימה. הם הגיעו לשם במטרה להרוג ולוודא הריגה".

מדובר בשני צעירים שעמדו לפני גיוס, איך ההורים שלהם הגיבו למעשה?

"ההורים היו חלק בלתי נפרד מהחקירה ויש כאן מסר להורים שאולי כדאי שהילדים שלהם לא יסתובבו בלילות ויבדקו היכן הם נמצאים. ההורים צריכים לגלות מעורבות ואם יש קשיים אפשר לפנות למשטרה ולבקש סיוע. ההורים של הנאשמים הופתעו מהמעורבות של הבנים שלהם ברצח. הציבור צריך לדעת שכל מי שינסה לפגוע או יפגע, ימצא את עצמו מאחורי סורג ובריח. אין הנחות".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שני צעירים תושבי העיר מואשמים ברצח שאירע בגן הורדים בחודש אפריל: "ידעו היכן הוא נמצא והמתינו לו" | מילן מועלם
דילוג לתוכן