חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דוידי ערער לעליון על הרשעתו

איש העסקים האשקלוני יואל דוידי מערער לבית המשפט העליון על הרשעתו. שמעוני יתחיל לרצות את עונשו בעוד פחות מחודש| מילן מועלם

איש העסקים, יואל דוידי הגיש היום לבית המשפט העליון ערעור מפורט וארוך בן 142 עמודים.

דוידי הורשע בעבירה של מתן שוחד לגבי מקרה אחד, לאחר שזוכה מכל שאר העסקאות לגביהן יוחס לו מתן שוחד, וכן ביחס לרכישת אתר האינטרנט "אשקלון 10" ומעבירת הלבנת ההון שיוחסה לו.

איש העסקים טוען בערעור שקביעות בית המשפט עצמן חייבו לזכות אותו גם מהמקרה לגביו הורשע.

בית המשפט עצמו קבע שדוידי העביר כסף לעופר שמעוני עצמו, לבקשתו, וכי בינו לבין עופר התקיימו יחסים עסקיים וקשרי תיווך אמיתיים. בית המשפט קבע שדוידי לא ידע על הסכמי הפיצוי עליהם חתם איתמר שמעוני ועל כך שעופר גייס כספים לצורך מימונם. לכל היותר, לפי קביעות בית המשפט, דוידי חשד שעופר יעשה בכסף שימוש גם כדי לסייע לאחיו, ראש העיר איתמר שמעוני. דוידי טוען בערעור כי אין בקביעות אלה כדי לבסס עבירת שוחד.

בנוסף, דוידי הצביע על ראיות משמעותיות שהכסף ניתן לעופר כמקדמה על חשבון שיווק בלעדי של פרויקט יעדים. בראשן, עדות עד התביעה דרור אלמלם, מתווך מאשקלון, שהעיד כי היה צד להסכמה על שיווק הפרויקט, וכי הייתה הסכמה אמיתית. בית המשפט לא דחה את העדות ושגה בכך שלא זיכה את דוידי על יסודה.

עוד טוען דוידי, כי מדובר בהרשעה חסרת בסיס בראיות, הרצופה סתירות פנימיות וכשלים לוגיים, הן במישור המשפטי והן במישור העובדתי.

דוידי מיוצג בהליך על ידי עורכי הדין נוית נגב, יאנה פוגל- סלוצניק, ודפנה שטינברג ממשרד שינמן נגב ניב.

במקביל לערעור שהגיש איש העסקים, החליט היום השופט הנדל על דחיית בקשתו של איתמר שמעוני לעיכוב ביצוע העונש שהושת עליו.שמעוני יתחיל בריצוי עונשו כבר ב-1.6.2021.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

איש העסקים האשקלוני יואל דוידי מערער לבית המשפט העליון על הרשעתו. שמעוני יתחיל לרצות את עונשו בעוד פחות מחודש| מילן מועלם
דילוג לתוכן