חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השליחות שלו: עו"ד גיל שחף מדבר על הכל

20 שנה לאחר שסרב להצעת העבודה הראשונה שקיבל, עורך הדין גיל שחף הוא בעליה הגאה של אחת מחברות עורכי הדין הגדולות בישראל לדיני משפחה. בראיון חג מיוחד הוא מספר על היחסים עם עורכי הדין שעובדים איתו, מדבר על מה מניע אותו ולא, זה לא הכסף ומספר על ההשפעות ההרסניות של הקורונה על מערכות יחסים רבות | מילן מועלם


לפני קרוב ל- 20 שנה, אי שם בשנת 2002 סיים גיל שחף את לימודי המשפטים שלו. 

כעורך דין טירון, הוא חיפש משרד לעבוד בו לצבור ניסיון, כאשר התוכנית המקורית שלו הייתה, להתמקצע במשך כמה שנים, ואז בשל ומשופשף לפרוש כנפיים ולעוף.

אלא שהמציאות הייתה שונה, עו"ד שחף הצעיר התביית על משרד מסוים שבו רצה להתמחות, בפגישת ההכרות בין הצדדים נקב שחף במשכורת אותה חשב לקבל בעבור עבודתו. 

הצד השני לא ממש התרשם מהשאפתנות של שחף ומההערכה העצמית הגבוהה שלו, והציע סכום נמוך הרבה יותר. הוא קם, לחץ את ידו ויצא מהחדר, כשבליבו גמלה החלטה, לצאת לדרך עצמאית. 

אם תרצו, לחיות במערכת יחסים טובה עם עצמו, צמד המילים שחוזר לא אחת במהלך הראיון. 

כשהגיע הביתה סיפר אודות הפגישה לשגית אשתו ואם שתי בנותיו. מטבע הדברים היא חששה מיציאה לדרך עצמאית, אך כשעו"ד שחף מחליט, קשה לעצור אותו. 


כיום, 19 שנה לאחר אותה החלטה דרמטית, עו"ד שחף הוא בעליה הגאה של חברת עורכי דין, כאשר מתחתיו 8 עורכי דין – אחת הפירמות הגדולות בישראל בדיני משפחה ואחת הטובות שבהן. לחברה שני סניפים באזור הדרום ובין לקוחותיו נמנים מאות מתושבי העיר ובינהם בכירים ומוכרים שנקלעו למשבר משפחתי לא פשוט. 

חשבת פעם מה היה קורה אם היית מחליט אחרת?

"בוודאי. אני חושב שפשוט העניין היה נדחה קצת אבל הייתי מגיע לאותו מקום. מיצוי היכולות שלי כאדם וכמשפטן בצורה הטובה ביותר מתבטאת היום בשחף ושות'".

כמשפטן אני יכולה להבין, אבל כאדם?

"בוודאי. לכל אחד יש את הסיבה שבגינה הוא עושה את הדברים, אנחנו כאן בשחף ושות' יודעים ומאמינים שהזמן שלנו על כדור הארץ קצוב ואנחנו מצווים לחיות באושר. אנחנו יודעים שמערכות היחסים עם הקרובים אלינו משפיעות באופן דרמטי על מידת האושר שלנו. זו הסיבה מדוע אנחנו מסייעים לאנשים מערכות יחסים שאינן טובות עבורן. כמו שראית זה כל כך חשוב לנו שזה כתוב אצלנו על הקירות במשרד. אנחנו אוהבים ויודעים לעשות זאת בצורה מהירה בהסכמה, ובלי נזקים. מאידך אנחנו יודעים לעשות זאת בדרכים אחרות". 

בכנות, כל עורכי הדין מדברים ככה ולצערי אני עדה למקרים של קרבות גירושין ארוכים וקשים שהיחידים שמרוויחים באמת אלו עורכי הדין שמתעשרים על גבי הלקוחות.

"כמו שצריך שניים לטנגו, כך גם צריך שניים להסכם גירושין. אם אי אפשר להגיע להסכמות, אז כן בהחלט! יש קרבות בבית משפט. כי הלקוח/ ה שלנו ביקשו שנוציא אותם לחיים חדשים ומאושרים. דבר נוסף, אני בהחלט מסכים עם מה שאת אומרת, יחד עם זאת אצלנו זה בנוי הפוך. ככל שאנחנו שאנחנו מסיימים מהר יותר את ההליך, חלק יותר ובלי תקלות אנחנו מרוויחים יותר כסף. ואגלה לך סוד קטן, אנחנו מאוד אוהבים להרוויח כסף ולא מתביישים בזה".

לגיטימי, אך עד כמה כסף מניע אותך?

"אני כל בוקר מת להגיע למשרד. לפגוש את הלקוחות, לפגוש את העובדים ולטרוף את היום בעשיית הטוב. כסף מאפשר גם הרבה דברים. צריך לזכור שלשמחתי אני מפרנס 10 משפחות, אנשים שהיו עובדים והפכו לחברים ולמשפחה ממש. כשהמשרד משגשג כולנו משגשגים, יש לכולם פרנסה טובה. הילדים שלהם מאושרים וזו בעיניי שליחות עצומה. אם תוסיפי על זה את העובדה שאני חי בדיוק כמו שאני מאמין שצריך לחיות, אז זה הופך אותי לאדם שלם". 


עו"ד שחף הוא אדם שלם כהגדרתו, אבל חלק מלקוחותיו ממש לא עונים על ההגדרה. הוא נתקל בבעיות לא פשוטות בין בני זוג, חלקם מערכות יחסים לא בריאות בלשון המעטה. מי מבן בני זוג ששם לו למטרה למרר את חיי האחר, בלי מחשבה על העתיד או אפילו על הילדים המשותפים. במקרים כאלו כאמור נלחם עו"ד שחף יחד עם הצוות שלו בעבור לקוחותיו ללא פשרות.

לדוגמא מקרה שהסתיים ממש השבוע, בו לקוחה מאשקלון חששה ורעדה ממש מפני האפשרות שבעלה לשעבר שנהג כלפיה באלימות, יקבל אישור לבקר בביתה ולראות את ילדיהם המשותפים. היא מיהרה לעו"ד שחף שבדיון המשפטי השיג החלטה של בית משפט לענייני משפחה לפיו בקשתו נדחתה על הסף, ואותה לקוחה חזרה לחייך. 

במקרה נוסף בו האישה בגדה בבעלה והכחישה את דבר הבגידה, הפעיל שחף חוקר פרטי שחשף בדיון בבית המשפט הוכחה לבגידה וכן הלאה. מה שמטריד אותו הן השפעות הקורונה, שנדמה שכבר מתקרבת לסיומה, על מערכות יחסים רבות ."לצערי הרב צפו ועלו פתאום דברים מאוד שבלי הקורונה כנראה לא היו קורים".

 

למשל?

"תראי. לדוגמא בני זוג שכל אחד מהם בעיסוקיו, והממשק ביניהם מסתכם בשעות בודדות בשעות הערב בהן הן יחד בבית, וגם לא תמיד, כי לעיתים הגבר הולך לחברים, האישה יוצאת לאירוע לבד וכדומה, הופכים ברגע לבני זוג שהם 24/7 תחת קורת גג אחת. תוסיפי לזה לחץ נפשי של למשל חוסר בטחון כלכלי, חלילה משהו רפואי אם מישהו חלה והעובדה שאין לאם ללכת להירגע או לפרוק מתחים מחוץ לבית כמו מסעדה, הופעה, פאב או בילוי עם חברים וסיר הלחץ מתפוצץ".

אלימות?

"לצערי גם. אנשים גם צריכים להבין שאלימות לא מסתכמת באם הגבר נתן סטירה לאישה כן או לא. מה עם אלימות כלכלית לדוגמא ? היה לנו תיק שטיפלנו בו, מקרה שגבר לוקח כרטיסי אשראי לאישה ולא נותן לה לקנות לעצמה קפה כשהיא מחוץ לבית. מציאות נוראית ומזעזעת או אלימות מילולית. לדוגמא גבר שמגיע הביתה, אשתו יושב בספה בסלון הוא נכנס ואומר לה 'לכי לחדר' והיא הולכת לחדר, אלו תיקים שמדירים שינה מעיני, ופה אני מבין את השליחות שלנו להוציא את אותם אנשים לדרך חדשה".

מדובר בנשים חלשות? 

"מניח שפה הקוראים יופתעו, אבל ממש לא. ישנן נשים מצליחות, מדהימות , משכילות מצטיינות בעבודתן שחוות התעללות כזו, וזה נוראי וחייב להיפסק. במקרים כאלו אנו עושים הכל לשחרר אותן ממערכת יחסים כזו באופן מיידי".


עו"ד שחף שונה בנוף. הוא כל הזמן צומח ומתפתח, השיחה איתו נסובה לעבר השכלה פילוסופיה והתפתחות אישית. הוא מסוג אלו שיש להם ספר ליד המיטה אך לא רומנים אלא ספרי התפתחות אישית. הוא מאזין להרצאות של החוקר הידוע סיימון סינק, מאזין לפודקאסטים איכותיים בזמני נסיעה, לומד קורא ושואף להתקדם תמיד. 

תחום שמעניין אותו אולי יותר מכל הוא תחום המשא ומתן, "אני קורא ספרים רבים וחוקר את התחום בעיקר באנגלית שם נמצאים הספרים הטובים ביתר בתחום, זה תחום מדהים ומרתק".


עו"ד שחף לא רק לומד הוא מנסה גם ליישם. אנחנו יושבים יחד ב"מתחם המשא ומתן" שנפתח בסמוך למשרדו לאחרונה, בו הוא השקיע לא מעט. כשאני מבקשת שיספר עליו עיניו בורקות והוא מתמלא אנרגיה מחודשת'"צריך להבין, משא ומתן זה דבר מורכב. אי אפשר לצפות מזוג עם כל המשקעים להגיע לשבת מעבר שולחן רשמי, עם מחשב ולקוות שהכל יזרום. לכן הקמתי את המתחם".

המתחם אכן נראה כמו מקום מרגיע בהחלט, אם תרצו יותר כמו צימר מאשר משרד עורכי דין קר ולעיתים גם מנוכר. בצד אחד כורסאות, על הקיר נבטת הכבשה של קדישמן מהציור המפורסם, קירות בגוונים מרגיעים שעוצבו על ידי בטוב טעם, המתחם כולל שרותים מכונת קפה, מקרר מעוצב עם שתיה והאווירה נראית רגועה, מן העבר השני שולחן, ויש גם שולחנות שעליהם מונחים מחשבים ניידים: "נכנסים אלי זוג, כמובן אני והלקוח/ שלי והצד השני מלווה בעורך/ת הדין שלו. באים בהתחלה, יש מוסיקה נעימה ברקע. שותים קפה על הכורסאות, זה לבד מרגיע את האווירה, משחרר את המתחים. ככה כבר קל הרבה יותר להתקדם, בהמשך יש שולחן עליו כבר אפשר לקרוא הסכם, יש מחשב אם צריך. אבל הנקודה היא שהכל שונה. הכל נעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אז נכון גירושין הם לא דבר נעים, אבל אנחנו לפחות משתדלים לעשות את זה על הצד הטוב ביותר".

מה הסיפוק הכי גדול שלך בעבודה?

"ללא ספק לקבל שיחה מלקוחה או לקוח שהיו במצב קשה, ומתקשרים אחרי כמה חודשים כשהם במקום חדש , נקי, אולי עם זוגיות חדשה ומתקשרים ואומרים לי 'גיל, תודה רבה בזכותכם אנחנו מאושרים' בשביל הרגעים האלו אני קם בבוקר". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן