חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרגשים: תרמו כליה והצילו חיים

שני תושבי העיר קיבלו תעודת הוקרה על הצלת חיים. הרבנית הבר: "חזונו של הרב ממשיך לפעול" | מילן מועלם

בשבוע שעבר קיים ראש העיר, תומר גלאם, מפגש מרגש בלשכתו עם שניים מתושבי העיר, עוזיה באב״ד וחני חרזי, שתרמו כליה באמצעות עמותת ׳מתנת חיים׳ שמציינת השבוע למעלה מ-1,000 תרומות כליה מצילות חיים.

המפגש נערך על מנת להעלות את המודעות לפעילות האלטרואיסטית והחשובה של העמותה ובמטרה להכיר תודה לתושבי אשקלון שביצעו תרומת כליה.

גלאם עם חרזי ובאב"ד. צילום: סיון מטודי

במסגרת הפגישה העניק להם ראש העיר תעודת הוקרה והודה להם על תרומתם מצילת החיים: ״שניכם ביצעתם את המעשה הנעלה ביותר שניתן לעשות ותרמתם מעצמכם ומגופכם למען האחר ובכך הצלתם את חייו. אין פעולה יותר מרגשת וחשובה מזה ואני גאה בכם על כך מאוד ושמח שאלו הם התושבות והתושבים שלנו״.

״אין ספק שהקושי הגדול בתהליך זה לא התרומה, לא הניתוח ולא ההתאוששות, אלא דווקא החשיפה״, אמר עוזיה, "הכי קל זה לעשות משהו טוב ולשמור לעצמך בלי להחצין, אבל אם בזכות החשיפה יקום עוד תורם ויציל עוד חיים של מישהו, היה שווה גם במחיר החשיפה".

״לאחרונה פנו אלי שני תושבי העיר שזקוקים להשתלה ובשביל למצוא להם תורם מתאים זה רק להעלות את הנושא בפומבי, אבל לאנשים לפעמים זה לא נעים לבקש ולחפש לעצמם כליה״, אמרה חני , ״ובגלל שיש מהצד השני לא מעט תורמים פוטנציאלים ורק שהם "עוד לא הגיעו לזה.." החלטנו להרים את הכפפה ולצאת יחד עם ראש העיר ולפעול לעזור כמה שניתן״.

הרבנית רחל הבר יו"ר מתנת חיים אמרה בהתרגשות: "זה רגע מרגש מאוד עבורנו ועבור כל משפחת תורמי ונתרמי הכליה בישראל. עשינו בע"ה את הלא ייאמן, ואנחנו ממשיכים בכל הכוח להוביל את תרומות הכליה בישראל. אלף זה הרבה יותר ממספר עגול, זה נקודת ציון מרגשת שממחישה שחזונו של הרב הבר ממשיך לפעול, ולהציל חיים".

ההגעה למספר המרגש הזה לא הייתה פשוטה. הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל שהקים את העמותה כבר לפני יותר מעשור, הצליח לגייס בשנה הראשונה להקמת העמותה רק 4 תרומות כליה. אך ככל שהשנים חלפו והמודעות גברה, כמות תרומות הכליה עלתה משמעותית, כאשר בשנה האחרונה בוצעו 182 השתלות כליה.

מדובר בהישג יוצא-דופן ברמה בינלאומית: בזכות פעילות מתנת חיים, ישראל היום מובילה את העולם בתרומות כליה אלטרואיסטיות ביחס לאוכלוסייה, והיא אחת המדינות המובילות בתרומות כליה מן החי בכלל. כל זה קורה בזכות ההיענות המדהימה של התורמים שמביעים נכונות לתרום מעצמם למען האחר, כאשר לעיתים מדובר באדם שאין להם איתו או איתה כל הכרות מוקדמת.

מנצחים את הנגיף

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שני תושבי העיר קיבלו תעודת הוקרה על הצלת חיים. הרבנית הבר: "חזונו של הרב ממשיך לפעול" | מילן מועלם
דילוג לתוכן