חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשעה טובה: המהפך של חוף דלילה

בעירייה החליט להקדים את שיפוץ חוף דלילה בעקבות תלונות בעלי העסקים על הזנחה ממושכת. גלאם: "העבודות ישנו לבלי היכר את שער הכניסה לאחד החופים המתויריים בישראל". בעלי העסקים מתרגשים: "יש כאן חוף מדהים, מצפים לשיפוץ" | מילן מועלם 

לפני כחודשיים, בראיון לסקופ, סיפרו בעלי עסקים בחוף דלילה על הזנחה ממושכת של המרחב הציבורי במקום ועל הסכנה האורבת לבאים לחוף בכל עונות השנה.

הראיון הגיע רחוק, עד לקומה הרביעית, שם הוחלט להקדים את שיפוץ החוף שתוכנן לשנת 2022 וכבר בחודש הקרוב יחלו עבודות לשיפוץ מאסיבי של המתחם הציבורי בדלילה.

בעירייה גילו רגישות לטענות בעלי העסקים והמצוקה שמלווה אותם גם כך בשנה האחרונה מאז נכנסה הקורונה לחיינו וראש העיר תומר גלאם, הורה לחברה הכלכלית לזרז את התוכניות ששכבו במגירה ולקדם את הפרוייקט.

בעירייה סיפרו השבוע שהשיפוץ יחזק את העסקים והמסחר במקום ויצור מרחב ציבורי שמחבר בין הים לעיר.

הפרויקט שהוצג השבוע בישיבת מועצת העיר, ע"י עובד החברה הכלכלית, ניסים אבידן יהפוך את המבואה הישנה למוקד תיירותי חדש ומרכזי, תוך שמירה על הסביבה והמשאבים הטבעיים בהם התברכה העיר.

העבודות יעניקו פתרון יצרתי לנושאים הנדסיים כמו בטיחות וניקוז ויינתן מענה לנגישות במתחם עבור תושבים עם צרכים מיוחדים. כחלק מהתוכנית, יוספו טריבונות ישיבה לכיוון הים ורחבת ההרקדות תורחב.

ראש העיר, תומר גלאם אמר השבוע: ״כפי שהבטחתי בסיור שערכתי במקום, בקרוב נחל בפרויקט מבואת חוף ׳דלילה׳ החדשה. העבודות ישנו לבלי היכר את שער הכניסה לאחד החופים המתויריים בישראל ויעניקו לו את המקום הראוי לו כמוקד בילוי, פנאי ונופש. כמו כן, הפרויקט יסייע לקדם את העסקים והמסחר המקום, יספק מענה לסוגיית הניקוזים בעונת החורף ויכלול נגישות מלאה עבור קהילת הצרכים המיוחדים בעיר".

מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין: "כממונה על תיירות אני מודה לראש העיר, שרואה איתי עין בעין את העניין של פיתוח תשתיות כולל התשתיות של מבואת חוף 'דלילה', כאבן דרך חשובה לפיתוח התיירות ותעסוקה בעיר. למרות המצב הלא פשוט, כשאנחנו נלחמים במגפת הקורונה אנחנו ממשיכים לקדם את פיתוח העיר ואת נושא התיירות".

שנים של הזנחה: "זה יגמר במוות"

מקום הבילוי המועדף ובעצם היחיד בעיר בשנות ה-80/90 היה חוף דלילה המיתולוגי. לימים, הפך החוף ממוקד בילוי עמוס לאזור מפוקפק שאיכלס בתחומו את סוחרי וצורכי הסמים, תושבי חוץ שהגיעו ללון במדשאות הנטושות וריכז חלק ניכר מהפשיעה בעיר.

בזכות אהבה של חבר'ה צעירים לחוף בו גדלו, חזר המקום לפרוח. לפני עשור נפתח בדלילה הג'ק, מקום הבילוי המועדף על צעירי העיר וגם תושבי חוץ ולצידו הארצ'י, אחד מהברים הטובים בישראל.

מי שזוכר את דלילה מהילדות ויטייל במקום בימים אלו, לא ימצא הרבה הבדל בין החוף של אז לזה של היום.

אותם ספסלים, אותה כניסה, אותם עמודי תאורה ישנים שמזכירים את הבילוי המשפחתי המועדף על כולנו לפני שני עשורים. מלבד החניה המחודשת והסקייט פארק שנבנה למרגלות מתחם החנויות, שום דבר לא השתנה בחוף דלילה.

מידי פעם הכניסה מתפוררת על ראשם של העוברים ושבים ורק בנס עדיין לא קרה אסון, הניקוזים סתומים וכל המים שיורדים בימים גשומים מרחבי העיר מתנקזים בחנויות ובמחסנים של בתי העסק במקום, רגע לפני שהם נתקעים בסקייט פארק והופכים להצפת ענק.

הריצוף שבור, עמודי החשמל שבורים וחשופים ומהווים סכנה מיידית, בפרט בתקופה בה המשקעים האדירים עלולים לגרום לאסון של ממש ושירותים ציבוריים ותחזוקה שוטפת, אלו מילים גסות בחוף הכל כך יפה וכל כך מוזנח: "זה יגמר במוות", אמרו בעלי הפאבים במתחם בראיון לפני כחודשיים.

בעלי העסקים בחוף דלילה אמרו השבוע לסקופ:" אנחנו שמחים מאוד על ההיענות של עיריית אשקלון וההבנה שלהם שיש כאן חוף מדהים שאפשר להפיק ממנו יותר לטובת הכלל. המקום כאן לא שופץ במשך שנים רבות וישנם סכנות חיים ממשיות למגיעים לחוף. טוב שהעירייה מבינה את הערך של חוף דלילה ואנחנו מתרגשים ומצפים לשיפוץ".

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

בעירייה החליט להקדים את שיפוץ חוף דלילה בעקבות תלונות בעלי העסקים על הזנחה ממושכת. גלאם: "העבודות ישנו לבלי היכר את שער הכניסה לאחד החופים המתויריים בישראל". בעלי העסקים מתרגשים: "יש כאן חוף מדהים, מצפים לשיפוץ" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן