חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרחבת דוראד: העירייה התנגדה

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט ייצגה את העיר בדיון והתנגדה. איתי סהר: "הגדלת הייצור משמעה הגדלת הזיהום והגדלת הפגיעה בבריאותם של תושבי אשקלון והסביבה" | מילן מועלם


הבוקר התקיים דיון בנוגע לתוכנית המתקדמת להרחבת תחנת הכח דוראד בעיר.

מי שנכח בועדה מטעם העירייה הם סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט וחבר המועצה איתי סהר שמוביל את המאבק בהרחבת תחנת הכח. אלטיט הציגה את התנגדות העירייה לתוכנית.

אלטיט:״אין כל היגיון להמשיך ולקדם תוכנית שאנחנו יודעים מראש כי היא תהווה פגיעה סביבתית נוספת בעיר ויותר חמור, פגיעה בבריאותם של תושבי אשקלון. המדיניות שלנו הייתה ועודנה לחתור לצדק חלוקתי בין המשאבים לייצור חשמל ולפזר אותם במרכז ובצפון במקום בעיר אשקלון, שממילא מאחסנת בתחומה מתקנים מזהמים ואסטרטגיים, ויש לכך גם השלכות מבחינה ביטחונית. בניגוד לפרסומים, העירייה התנגדה לתוכנית ותמשיך להתנגד. במידה והתוכנית תופקד, בניגוד לכל העמדות שהוצגו בוועדה, ובניגוד לעמדתנו, העירייה תגיש את התנגדותה כמקובל ואף תצא למאבק ביחד עם התושבים ובכל האמצעים העומדים לרשותנו״.

סהר אמר היום:"כבר עכשיו תושבי אשקלון והסביבה משלמים בבריאות עבור ייצור חשמל שלא הם צורכים. הגדלת הייצור משמעה הגדלת הזיהום והגדלת הפגיעה בבריאותם של תושבי אשקלון והסביבה כדי לספק ביקושים במרכז ובצפון. אין לזה שום הצדקה ולא נאפשר זאת. הבהרתי כך גם בדיון. לתושבי אשקלון אין שום כוונה לחלות ולמות כדי לייצר חשמל עבור המרכז והצפון.

בדיון השתתפו ראשי רשויות שנלחמו עבור תושביהם. תומר גלאם בחר לא להשתתף. אמנם ס. ראה"ע מיריי אלטיט עשתה עבודה מצויינת כהרגלה, אבל היעדרותו של גלאם, מי שהסכים להגדלת דוראד ומי שעומד בראש איגוד ערים לאיכות סביבה – חמורה ביותר, והיא פשוט הפקרת חייהם ובריאותם של תושבי אשקלון.

אני קורא מכאן לגלאם: אם יש ניגוד עניינים שבגללו אתה לא מתפקד באירוע – גלה זאת לציבור מיד.יתכן שהמאבק עוד לפנינו, זה לא הזמן למריחות וגמגומים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן