חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם המכרזים להפעלת המעונות יבוטלו? 📸

עו"ד תמר קידר דורשת מהחכ"ל ועיריית אשקלון לבטל את המכרזים להפעלת גנים. העירייה: "התשלום אותו נדרש המפעיל לשלם הוא כנגד יתרות הכספים שלא מומנו על ידי משרד הרווחה". משרד הרווחה: "גם אם העירייה הוסיפה כספים, אסור להם לגבות דמי שימוש מהמפעילים" 📸 מילן מועלם


ברחוב הסוכה בברנע, וברחוב עמק האלה באגמים, הסתיימו הקמתם של מעונות יום חדשים ומושקעים.

המעונות נבנו בתקציב המשרד לרווחה ושירותים חברתיים. בהתקשרות בין העירייה לבין המשרד הממשלתי, הופיע סעיף לפיו אסור לעירייה לגבות דמי שימוש או שכירות וארנונה עבור השימוש במקום ממי שיבחר לנהל את המעונות.

אלא שהעירייה עקפה את הסעיף ודרשה ממגישי המכרז שהתפרסם להפעלת המעונות, סכומים גבוהים במיוחד. להפעלת המעון בברנע נדרשו דמי הפעלה של מינימום 12,000 ₪ ובאגמים מינמום 24,000 ₪.

העירייה הסבירה את הסכומים בכך שנאלצה להוסיף כסף עבור המעונות.

📸הסעיף שנחתם בין העירייה למשרד הרווחה

 

המכרזים הסתיימו ביום ראשון והמעטפות נפתחו בפני כל המגישים בזום. עשרות עמותות הגישו הצעות, חלקן גבוהות במיוחד, אך חלקן זעמו על גילוי הסעיף שנחתם מול משרד הרווחה ודרשו לבטל לאלתר את המכרז.

חלק מהעמותות התאחדו והחליטו לפנות לייעוץ משפטי אצל עו"ד תמר קידר,בינהם גם עמותות שנגשו למכרז מחוץ לעיר וגילו על הסעיף רק לאחר פתיחת המעטפות.

ביום רביעי השבוע פנתה עו"ד תמר קידר, בשם מספר עמותות לעירייה בהתראה בטרם הגשת עתירה מנהלית, לבית המשפט המוסמך, לביטול המכרז.

המכתב נשלח גם למשרד הרווחה ולמבקר המדינה, תוך בקשה להתערבותם בנעשה על ידי העירייה.

📸המעונות ברחוב הסוכה

 

החכ"ל והעירייה התבקשו לבטל את המכרזים שפורסמו, ולהפנות את הפעלת מעונות היום, לגיל הרך, להליך ובהתאם לנוהל הקצאות לעמותות.

עו"ד קידר טענה כי לא ראוי ולא סביר כי כספים שהתקבלו בעירייה על ידי משרד הרווחה, ובהתאם להתחייבות של העירייה כלפי משרד הרווחה, בעת קבלת כספי המימון הציבורי לבניית מעונות היום, ינוצלו לעשיית רווחים על ידי העירייה.

היא התריעה כי לקוחותיה יפנו הן בעתירה מנהלית לבית המשפט המוסמך, והן מול משרד הרווחה להורות על החזרת סכומי הכסף שהעירייה קיבלה בגין בניית מעונות אלו.

📸התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

 

התגובות


| מעיריית אשקלון נמסר: "התקציב שניתן על ידי משרד הרווחה אינו מכסה את כלל ההוצאות הנדרשות לבניית המעונות בסטנדרטים הנדרשים, בהם מיגון המבנים.

בהתאם לכך, הוסיפה העירייה כספים מתקציבה להשלמת מימון עלויות הבנייה. התשלום אותו נדרש המפעיל לשלם הוא כנגד יתרות הכספים שלא מומנו על ידי משרד הרווחה. הדבר הובהר למשרד הרווחה על ידי העירייה".

למרות תגובת העירייה במשרד הרווחה אמרו ל" זירה":  לפי האגף למעונות יום, לעירייה אין סמכות לגבות דמי שכירות, גם אם הם הוסיפו כספים.
אנחנו נמצאים בקשר עם הרשות ומנחים אותה לפעול בהתאם להוראת המנכל ולהתחייבויות העירייה".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן